Onko vinkkejä masennuksen itsehoitoon?
En ole käynyt lääkärillä enkä tiedä onko mulla masennusta mutta paniikkihäiriöitä on ollut joihin sain lääkkeitä. Lääkkeitä en halua enää syödä, mutta tuntuu välillä tosi ahdistavalta tää kaikki huushollin pyörittäminen käytännössä yksin. Pitä muistaa kaikkien kolmen lasten menot, harrastuksiin viemiset, läksyt ja tapaamiset, ja ruokapuoltakin on mietittävä et olis syötävääkin. sit vielä omat työasiat päälle. Huh huh...Mulla on ongelmana että herään aamuyöstä noin kolmem aikaan pyörimään sängyssä ja ajatukset laukkaa...sit oon aamulla kärttynen. Aamulla varsinkin itkuisuutta ja huonoa oloa. Viikonloppuisin käymme lasten kanssa uimahallissa, ja se on aika mukavaa kun siellä on terapiaaltaita sun muita. Mutta antakaa vinkkejä jos olisi itsehoito"lääkkeitä" Tähän alakuloon.
Kommentit (3)
paniikkiihäiriöön, mut ei se tuntunut auttavan.
T. ap
d-vitamiinin ja muidenkin vitamiinien riittävä saanti, omien voimavarojen/oman elämän hyvien asioiden etsiminen, niiden muistaminen ja tekeminen päivittäin. Keinot siirtää pois mielestä kaikki muu paitsi se asia, jotka kulloinkin tarvitset - stressattavat asia kun eivät häviä mihinkään, vaikka niitä ajattelee miten paljon tahansa. Mahdollisuuksien mukaan velvollisuuksien/voimia vievien asioiden vähentämistä.
Ei tietenkään ihan yksinkertaisia asioita, ja enemmän auttavat ennaltaehkäisyssä kuin minkään todella vakavan asian hoidossa, mutta viestistäsi tuli mieleen sellainen arjessa jaksaminen ja sen ongelmat.