Laitatteko MUNAA makaronilaatikkoon?
Minä olen jo kauan tehnyt makaronilaatikon ilman munaa (ja tietenkin ilman maitoa myös) ja todennut, ettei sitä siellä tarvita. Keitän makaroneja kasvisliemessä vain pari minuuttia ja sitten sekoitan kaikki hommat keskenään. Vuokaan ja usein laitan "puoleen väliin" vielä juustoraastetta. Makaronit imee loput nesteet uunissa ja tuloksena hyvä, napakka laatikko :)
Kommentit (8)
tai ihan vaan uunissa kuumennettua makaronimössöä, joka on kuorruettu juustolla.
perinteiseen makaroonilaatikkoon kuuluu muna-maito? Mä teen sulatejuustoon ja lihaliemeen.
perinteiseen makaroonilaatikkoon kuuluu muna-maito? Mä teen sulatejuustoon ja lihaliemeen.
Nuorimmaiseni ei tykkää, kun makaronit ovat köntsässä, joten en ole vuosiin käyttänyt munia. Soijamaitoa käytän tavallisen maidon sijasta.
Joskus teen lihaliemeen, mutta lapset tykkää enemmän siitä munamaidollisesta.
se on kuin räkää siellä seassa ja muutenkaan en halua velttoja mössömakaroneja. Tein aikani liha-tai kasvisliemeen johon lisäsin munan mutta ei sitä siellä tosiaan tarvita, kun makaroneja ei keitä kypsiksi.
AP
en myöskään esikeitä makaroonia
Tämä on Suomen maanpuolustuslaitoksen eli armeijan resepti. Nykyään keittiöt sielläkin on ulkoistettu, mutta kuitenkin.
Mun mielestä se hyytynyt munamaito on jotenkin ällöttävää. Sitäpaitsi tulee maukkaampi noin, ihan mielettömän hyvää!