Paljonko saisit eläkeotteen mukaan nyt eläkettä?
Mulla luki siinä n. 640 eur.
Ei mitään käsitystä millaisia eläkkeet yleensä ovat.
Kommentit (22)
siis tuleeko ton päälle vielä joku kansaneläke - pakkohan se kai on??
Olen 37v. "jo".
Muutama työvuosi siis vielä edessä ;)
2,74€
Syy tähän on se että opiskelin, sain kaksi lasta ja tuo huima eläke on kerääntynyt kesätöistä :D
Olen 37v. "jo".
Ei ihan täytenä, mutta kuitenkin.
Eläkotteessa ei näy valtiolle tehdyt työvuodet. Sieltä ote tulee vain pyytämällä
Olen 37v. "jo".
Ei ihan täytenä, mutta kuitenkin.
Ja ikää on pian jo 40 :(
No on mulla 4 lasta ja kotona vietettyjä vuosiakin tähän mennessä noin 10. Lisäksi olen tehnyt töitä ennen 23:tta ikävuotta ja niistä ei eläkettä tuolloin vielä kertynyt.
Ja se ah niin ihana huomautus "Eläkettä ei karttunut alle 23-vuotiaana tehdystä ansiotyöstä ennen 1.1.2005".
Ikää 42v.
Ja se ah niin ihana huomautus "Eläkettä ei karttunut alle 23-vuotiaana tehdystä ansiotyöstä ennen 1.1.2005".
Ikää 42v.
saisin noin 500 euroa, ikää 46v. Ehtiihän tuota kerryttää vielä, toisaalta ehtii myös kerryttää omaisuutta jolla elää jos eläke ei riitä =)
Eli työeläke tiputtaa kansaneläkettä aika paljon.
saan työeläkettä 103 euroa kuussa. Sitä ne kotona olovuodet tietää.
osoitteesta tyoelake.fi. sinne pääsee kirjautumaan pankkitunnuksilla, jolloin näkee sekä oman karttuneen työeläkkeen määrän että työkyvyttömyyseläkkeen määrän, jos jäisit sille juuri nyt.
Eipä paljon naurata nuo luvut!
virallisen otteen mukaan 386e/kk.
vuotta. Noin vähän ei voi saada oli palkka mikä hyvänsä. Eli olet ollut kotiäiti tai maanviljelijän puoliso tai jotain muuta, jossa sulle ei ole kertynyt. Itse olen 42 ja jotain päälle 400 e ja mulla työvuosia kaikkiaan noin 12 vuotta takana, kotiäitinä monta vuotta.
ap:lle, joka mietti, onko hänen eläke paljon vai vähän, niin mieti mikä on sinun kuukausittainen rahan tarve tai käyttö, ja kuinka kauan on vielä työelämää jäljellä/kertynyt eläke.
Toki eläkeläisenä tulee vähemmällä toimeen, mutta jos haluaisi edelleen tehdä kivoja juttuja ja joskus vaikka matkustellakin, niin olisi tietty hyvä, jos tulot olisivat enemmän kuin esim 3 eur/kk.
ja saisin nyt eläkettä 280 euroa/KK.
eli siis takuueläkkeeseen menisi?