Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia hellittely- ja kutsumanimiä teillä on lapsillenne? Listataan älyttömimmätkin!

Vierailija
07.10.2011 |

Mä sanoin esikoista vauvana Puluksi ja Mupsuksi ja Mupsulaattoriksi. Jep, viehättävää. Kuopus taas on saanut olla Pupsu ja Puksu ja Ukusti. Tosi noloja :D

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis oikeasti sanon mun tytärtä tuolla nimellä joka päivä:D toinen on ihan perus Mussukka:)

Vierailija
22/63 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nappula Napatuinen, tyttö 11 vee ja ei kauheesti tykkää, jos kavereiden kuullen kutsun =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muita sitten nimenmuunnoksia.

Vierailija
24/63 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muita sitten nimenmuunnoksia.

Vierailija
25/63 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoista kutsuttiin odotusaikana Sirpuksi ja kaverini kutsui sitä Hellä-Virvaksi...nyt hellittelynimenä Tiitiäinen ja silloin kun tyttö kiukkuaa siitä tulee Ilpo-Leena...hieman oudoksuvia katseita joskus leikkipuistossa tullut :D ... Tätä vielä mahassa olevaa kutsutaan Ukoksi tai Manoloksi...katsotaan sitten minkä kutsumanimen saa kun syntyy..

Vierailija
26/63 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pöppiäinen, pupu, pampula, lillukka, mitä hölmömmän kuuloinen niin sitä parempi meillä :D

Vierailija
27/63 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kutsun häntä kullaksi.

Vierailija
28/63 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

turnipsi, tunnervo

kanipoikakaunoinen,

Vierailija
29/63 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siskontytön lempinimi vauvana oli Hjördis-(täti). Muutamat hämmästyneet katseet tuli kun joskus kaupassa kutsuimme tyttöä Hjördikseksi! Mun tytär taas oli Wallander. Poikani oli joskus Reckedahl ja Ukkelberi. Ja Sulo-Kullervo.

Vierailija
30/63 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(siis näiden tavanomaisten lisäksi)

yleisimmin hän on Hömppä, sitten Pieni Pieninen ja jos sattuu olemaan ilman vaippaa, niin sitten on Pylliäinen tai Pikku Peppuli :)

Vierailija
31/63 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pössis, Pökälemussukka.

Vierailija
32/63 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yhteisnimitys rutut tai rutulat, sekä kakaratsit. Ja "minun lapset". Varsinkin kaupassa tms. tulee sanottua esim.:"Minun lapset, tulkaa." Rutulat on kyllä tän hetken suosikkiyhteisnimitys.

Yksittäin tyttö on mm. Marsis, Tyyne, Luru tai nimestä johdettuna Sendelö.

Poikaa kutsun nimellä Luru (joo, toistoa), Lude, poikanen, Korkeamies (ei enää tykkää tästä, kun ei ole kuulemma paikkansapitävä nimitys) ja nimestä johdettu Ondep tai Ponde.

Lisäksi on muita ei-niin-pysyviä ja aika tavallisia hellittelynimiä laidasta laitaan. Kulta, muru, rakas jne.

Terkkui tutuille, jos niitä täällä kulkee :)

Vierailija
33/63 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin kulta tai rakas, Pikkukulta, Aarre, Kultarakas, Isin paras kaveri ja sitten yhdestä runosta napattu Heppuli Keppuli.

Vierailija
34/63 |
09.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on eniten käytössä kääpiö, jolla lapsiparkaa kutsutaan ihan kaupassa ja leikkipuistossakin. Muita typeriä on murusiili, kultahampsteri, löölöö ja ties mikä äidin pikku nakkinen :D

Plus tietysti etunimiväännöksen, mm. hrondesteri, ronskuukkeli, romppainen, jotka kyllä lipsahtaessa särähtää omaankin korvaan.

Vierailija
35/63 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ihania hellittelynimiä tässä ketjussa :)

Meillä on mm täpäkkä, sirppu, sirpakka jne

Vierailija
36/63 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja räpätti..

t.nro 77

Vierailija
37/63 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuppu-Nappula, Kulta-Mussukka, Pyry-Hyrytin Ja Vilivilperi.

Ja jos edesmenneen äitini lempinimi tyttärenpojalleen oli Enkieli-Mankeli (tämä siitä että itse lepertelin pojalleni että äidin enkeli ja äitini joka oli viettänyt muutaman yön poikani kanssa sanoi ettäe eiköhän tuo pikemminkin ole mankeli :-)  )

Vierailija
38/63 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ipana, pierutyttö, mönkiäinen, kömpiäinen, pylpiäinen

Vierailija
39/63 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääppy, Pääpyn Poikanen, Kengu

Vierailija
40/63 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bamse, Bankse, Murmeli, Marmeladi :)

Ei itse asiassa mitään käsitystä mistä nuo ovat tulleet....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän