Maissa joissa ei ole saunakulttuuria,
on ihan tavallista, ettei lapset näe vanhempiaan koskaan alasti. Ei ole tapana tepastella alasti suihkun jälkeen eikä vaatteita vaihdeta toisten nähden. Eli maailmassa on miljoonia ihmisiä, jotka eivät ole koskaan nähneet vanhempiaan tai sisaruksiaan alasti. Suomalaiset aina jaksaa ihmetellä, jos perheenjäsenet eivät esiinny toistensa edessä alastomina, muttei se mikään ihme ole maailmalla. Oikeastaan toisin päin.
Kommentit (6)
tuttavaperheen luona. hän oli vanhempi juutlaais nainen
Hän yhdessä kohtaan voivotteli sitä että kaasukammioon mentiin alasti ja lapset saivat nähdä vanhempansa alasti
kyllä se nyt ihan riippuu maasta ja perheestäkin. Ei kannata ihan noin yleistää.
useatkin alkuperäiskansat kokevat alastomuuden ihan luonnollisena olotilana
kun koulun uimareissulla piti mennä. Kotona ei käyty saunassa, se ei ollut vanhemmilla tapana. Ei myöskään kuljeskeltu alastomana ympäriinsä, tuntuisi kummalliselta. Olen ihan kantasuomalainen. Omista lapsista vanhin on 3v, vielä olen hänen nähdensä ilman vaatteita, mutta pian kyllä näyttäydyn mieluummin vain vaatteet päällä.
ei meilläkään mies koskaan kulje alastomana lasten edessä, minä kyllä saatan olla, mulle se on tietty ihan luonnollista.
Eihän kaikki edes ole nähneet ketään ulkopuolista alastomana ennen puolisoaan??