Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

koska vauva omaan sänkyyn nukkumaan ??

Vierailija
06.10.2011 |

kotiuduttiin eilen synnäriltä.. mies olisi sitä mieltä et vauva heti omaan sänkyyn eikä mun tai meidän viereen.. no hänpä ei joudu yöllä nousemaan nostamaan vauva ja imettämään jne.. taitaa olla joku masennus jo nyt tulossa mulle :/ väsyttää ja itkettää koko ajan kaikki, samala mietin miten musa voi äidiksi olla..

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidistä ja vauvasta tuntuu siltä. Jos itse koet helpommaksi sen, että vauva on koko yön vieressäsi, se on oikea ratkaisu. Mies voi mennä vaikka sohvalle nukkumaan, jos ei halua olla vauvan kanssa samassa sängyssä. Hän ei ilmeisesti ole tajunnut, että teidän perheenne on muuttunut ratkaisevasti ettekä ole enää kahden.

Tsemppiä! Kyllä se mies jossakin vaiheessa ymmärtää, mitä on tapahtunut.

Vierailija
2/27 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen sängyn viereen. turvallisin paikka vauvalle.

puhu miehellesi tunteistasi. voisitko pyytää miestäsi hoitamaan ekan syötön niin saisit nukkua varsinkin isyysloman ajan?

tunteet ovat hormoneista sekaisin. voimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin sängyn vieressä omassa kopassa. :) Sieltä oli helppo ottaa imetettäväksi ja pikkukitinät vaan paijailla pois.

Itse en olis uskaltanut ottaa ihan pientä samaan sänkyyn, olen niin sikeäuninen ja hormonihöyryissä väsyneenä nukuin kuin tukki lyhyetkin pätkät.

Mut kukin taaplaa tavallaan, mikä teidän perheelle sopii.

Vierailija
4/27 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauva nukkui omassaan heti mutta sänky oli aivan omani vieressä niin yletti silittämään vauvaa, kun en uskalla nukkua vauvan kanssa samassa sängyssä.

Vierailija
5/27 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitoin lapsen heti omaan sänkyyn nukkumaan, sänky vaan vanhempien sänkyyn kiinni. Olen niin levoton nukkuessani, etten uskaltanut nukkua vauvan kanssa samassa sängyssä.

Ja tuossa vaiheessa minuakin itketti kaikki mahdollinen ja mahdoton sekä välillä kävi mielessä onko minusta äidiksi. Usko vain itseesi ja pian ne hormoonihuurutkin jo hellittää :)

Vierailija
6/27 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein väsynyt kun olin niin jäi imetyksen jälkeen viereen nukkumaan. Nukuin itse hirveän huonosti jos vauva oli vieressä, kun en saanut pyöriskellä tarpeeksi. Mutta jokaisen tulee tehdä niinkuin itsestä tuntuu! 4 kk:n iässä siirtyi omaan huoneeseen pinnasänkyyn.

Vierailija
7/27 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva aloittaa yön omassa sängyssä ja nostetaan viereen nukkumaan siinä vaiheessa, kun herää syömään ekan kerran. Loppuyön nukkuu vieressä. (Sitten kun yösyötöt loppuvat, nukkuu koko yön omassa sängyssä).

Isyyslomilla isä on auttanut niin, että on nostanut vauvan pinniksestä, tarvittaessa vaihtanut vaipan ja tuonut viereeni. Silloin minun ei ole tarvinnut nousta ollenkaan (tai olen ehtinyt käymään vessassa ja juomassa tms. vauvan herätessä). Se auttoi minua ekoina päivinä paljon. Pulloon en noin pientä vielä totuttaisi, jos imetys sujuu hyvin.

Ja voihan se mies imetyksen jälkeen nostaa nukkuvan vauvan takaisin sänkyynsä, jos se sinulle on ok. Itse en olisi jaksanut lähteä vauvaa keskellä yötä siirtelemään omaan sänkyyn.

Vierailija
8/27 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukut itse paremmin, kun ei tarvitse vauvaa varoa.

Vierailija
9/27 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuin itse tosi huonosti vauva vieressä. Vauvan sänky oli ihan minun sängyn vieressä. Joskus kävi niin, että nukahdin imettäessä ja jossain vaiheessa havahduin siihen, että vauva tuhisee vieressä :)

Vierailija
10/27 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukut itse paremmin, kun ei tarvitse vauvaa varoa.

Ensinäkin, valtavat onnittelut pienestä rakkaupakkauksesta!

Tee kuitenkin niinku itestä hyvälle tuntuu. Mutta mitä lähempänä vauva on äitiä sitä tiheemmin syö. Kaikki ketkä mulle on valittanu et vauva syö useesti yössä, on myös kertonut että vauva nukkuu kainalossa. toki kaikki erilaisia, mutta meillä nukkunu jo sairaalassa omassa sängyssä ja nukkunu molemmat lapset jo pienestä asti vähintää 4 tuntia putkeen.. vauvan sänky ollu metrin päästä omasta sängystä. toinen siirrettiin esikoisen kanssa samaan huoneeseen jo vajaa 3kuisena ku oli niin herkkä uninen ja alkoki nukkumaan 8tuntia putkeen. Ihanaa! :) molemmat nukkuu paremmin!

vauvantuoksuisia päiviä sinne!

Vierailija
11/27 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lähiaikoina omaan sänkyyn siirtämässä. En haluaisi missään nimessä nukkua ilman lastani! On ihana nukkua miehen ja lapsen kanssa. :)

Vierailija
12/27 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi varmaan uskaltanut edes alkuun ottaa viereen.

Vierailija
13/27 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuu paremmin kun ei tarvitse olla varuillaan. Ja imetyshormonit auttaa siihen että yöt menee ihan hyvin vaikka oiskin lapsi "sivuvaunussa".

Vierailija
14/27 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vauva ollut "sivuvaunussa" eli parisängyn viereen sijoitetussa pinnasängyssä, josta sängynpuoleinen laita on otettu pois. Tosi hyvä systeemi on ollut. Saa vauvan helposti otettua yöllä rinnalle ja siirrettyä takaisin.

Vierailija
15/27 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys ja itkuisuus voi olla babybluesia, eli aivan normaalia hormoonimyrskyä joka menee ohi viikossa parissa. Masennuksen oireet on vakavampia, välinpitämättömyys ym.

Ne pari ekaa viikkoa on raskaat henkisesti, mutta pikkuhiljaa helpottaa! Puhu tarvittaessa neuvolassa tuntemuksistasi ja googleta tuo babyblues.

Vierailija
16/27 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä piti siirtää puolentoista kuukauden iässä omaan huoneeseen nukkumaan. Lapsi nukkui sitä ennen meidän vieressä pinnasängyssä. Se tosiaa piti muuttaa kun rupesin näkemään painajaisia siitä, että vauva putoaa lattialle, mä kierin vauvan päälle, vauva huutaa (vaikka ei huudakkaan). Tunnin välein heräsin mukamas ottamaan vauvaa kiinni kun putoaa. Loppujen lopuks tätä jatkuessa monta viikkoa olin niin rättiväsyny et päivisin alko hermot olemaan kireällä sun muuta. Lapsi meni omaan huoneeseen nukkumaan, mun unet parani, lapsen unet parani. Nukkui ekan kerran koko yön putkeen, mentiin illalla 8 aikoissa nukkumaan. Herättiin aamulla puol 9 aikaa ekan kerran. Meille se oli hyvä vaihtoehto, mutta jokainen tekee tyylillään ja siten miten parhaimmaksi asian katsoo. Jollet ole valmis siihen, niin älä todellakaan anna miehen painostaa sinua.

Vierailija
17/27 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vauva ollut "sivuvaunussa" eli parisängyn viereen sijoitetussa pinnasängyssä, josta sängynpuoleinen laita on otettu pois. Tosi hyvä systeemi on ollut. Saa vauvan helposti otettua yöllä rinnalle ja siirrettyä takaisin.

ja hyvin toimi! Kannattaa muuten sitoa sänkyjen jalat yhteen, niin ei vahingossa tule potkaistua sänkyjä erilleen.

Vierailija
18/27 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä nukkunut ekat 5 kk äidin vieressä, ja ollut iavan ihanaa ja suunnattomasti näin jälkeenpäin sitä aikaa kaipaan. ihanaa läheisyyttä, mutta toki kannattanee laittaa vauvan ympärille pikkureunat että ei ihan kuolleena vauvan päälle väsynyt isä kierähdä. Ja voimia sulle, ekat päivät kotona, etenkin esikoisen kanssa raskaita. Paljon voimahaleja täältä, ja hyvin se menee. Olet lapsellesi maailman tärkein ja rakkain ihminen, ja aivan varmasti maailman paras äiti!

Vierailija
19/27 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja näytä myös miehellesi:

http://www.hernekeppi.fi/hernekeppi/hk3/perhepeti.shtml

Kun vauva tulee perheeseen, hän on valmis mukautumaan millaisiin olosuhteisiin tahansa. "Tällä ei kuitenkaan tarkoiteta sitä, että mikä tahansa ympäristö tuottaisi tasapainoisen vauvan", lastenpsykiatri Jukka Mäkelä korostaa.

Vierailija
20/27 |
06.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view…

Lue pitkä juttu linkin takaa.

"Vauva on siis neurologisesti ja kehityksellisesti epäkypsä nukkumaan yksin."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän