Rahankäytöstä.
Menin ostoksille. Siellä oli tarjous ja sain tuotteen neljällä eurolla kuuden sijaan. Ostoksilla oli vanhempi nainen, joka mietti, että kieltämättä olisi kätevää ostaa sama tuote, mutta parempi pärjätä ilman, kun on niin monta muutakin asiaa, joihin hän tarvitsee rahaa. Tuumasin, että voihan niitä olla.
Menin kirpparille. Tarkastelin hintoja, jotta osaisin laputtaa oikein omia tuotteitani myyntiin. Uutena 80 euroa maksavat lasten talvikengät oli siellä 11 euroa eli aika kalliilla. Ne olivat tosin hyväkuntoiset. Ostan itse uutena, joskus saan tarjouksesta puoleen hintaan ja myyn sitten 8 eurolla. Joku toinen äiti ostaa kirppikseltä 8:lla, käyttää niitä omalla lapsellaan ja yrittäää saada niistä myymällä 8-11 euroa eli ehkä jopa voittoa, rahaa esim ruokaan.
Otin bussin kaupasta kotiin ja maksoin kahden pysäkin välisestä matkasta 1,7 euroa ihan vain säästääkseni itseäni painavien kassien kanssa. Joku toinen olisi kärsinyt tuon matkan kassien kanssa.
Kommentit (3)
Se että sulla on enemmän rahaa kuin jollain muulla?
Koetteko, että jäätte jostain paitsi, kun saatte ihan itse päättää pointista ja tämän keskustelun suunnasta. Otsikko sentään on.
Rahankäytöstäni vielä. Minulla ei ole autoa.
ap
En ymmärtänyt tätä juttua?