Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä laktoosittomiss maidoissa ja jogurteissa oikein on?!

Vierailija
04.10.2011 |

Mulle tulee niistä ihan älytön ähky ja turvonnut olo vaikka luulisi, että kävisi juuri päin vastoin.

Juu, laktoosi-intoleranssi vaivaa mutta on vähän outoa kun ei laktoosittomat tuotteet sovikaan.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ulkomailla ja täällä ei ole edes saatavilla laktoosittomia jugurtteja, syön siis normaalia jugua ja ihan ok vaikka olenkin intoleranssi. Muutenkin nuo hapanmaitotuotteet tuntuvat sopivan paremmin vatsalle, vältän maitoa, kermaa ja jäätelöä, mutta syön päivittäin jugurttia ja juustoa.

Vierailija
2/8 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ulkomailla ja täällä ei ole edes saatavilla laktoosittomia jugurtteja, syön siis normaalia jugua ja ihan ok vaikka olenkin intoleranssi. Muutenkin nuo hapanmaitotuotteet tuntuvat sopivan paremmin vatsalle, vältän maitoa, kermaa ja jäätelöä, mutta syön päivittäin jugurttia ja juustoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä menee ainakin mulla vatsa sekaisin.

Vierailija
4/8 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kestän paremmin (vaikka onkin laktoosi-intoleranssi). En ymmärrä, mikä tässä suomalaisessa maidonjalostuksessa tekee myös jogurtit ja viilit niin sopimattomiksi laktoosi-intolerantikoille.

Ulkomailla yleensä voin syödä jogurttia ongelmitta tai vain vähäisin vatsanpuruin. Kotimaassa kahden suurimmen tuottajan normijogurteista vatsa menee aivan löysäksi tunnin sisään ja vatsakivut ovat aikamoiset loppupäivän.

Vierailija
5/8 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä menee ainakin mulla vatsa sekaisin.

Ihan tavallisella sokerilla.

Vierailija
6/8 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnen monta intoa jotka syö noita laktoosittomia ilman vaivoja, ei niihin oo lisätty mitään

Vierailija
7/8 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laktoosittomista tuotteista muuten pitäisi tulla vatsaoireita, jos et ole allerginen muille ainesosille kuten hedelmille ym. tuotteessa?

Vierailija
8/8 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa maito on käsitelty pidemmälle kuin ulkomailla.

Danonesta mulla räjähti pakki pahemmin kuin mistään kerran kun kokeilin..

Laktoosi kuin laktoosi, ei se siitä miksikään muutu, oli sitten jogurtti tai maito. Laktoosi-intoleranssi johtuu siitä että suolistosta puuttuu laktaasia pilkkova entsyymi ja siksi vatsa menee sekaisin. Mikään ei suolessa silloin pilko maitotuotteesta tulevaa laktoosia, eikä se suoli katso että tuleeko se jogurtista vai maidosta.

Ulkomailla ilmeisesti tuota laktoosia on tuotteissa vähemmän, mutta on kuitenkin jonkinverran. Itselläni paha laktoosi-intoleranssi, ei kestä vatsa edes hylaa. Myös ulkomaisista tuotteista minulla menee vatsa sekaisin (ainakin Viro, Venäjä, Ruotsi, Kroatia ja Puola, muissa en ole käynyt)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä