Laihtuisitko tällä ruokamäärällä?
Syön normaalisti näin:
aamupala töissä 8.30
puuroa (runsas dl neljän viljan hiutaleita) tai rasvaton viili ja banaani sekä kuppi teetä.
lounas 11.30
kaupan valmiskeitto (kasvissose, kana, jauheliha, pinaatti, savuporo-juusto...) johon pari lusikallista rasvatonta raejuustoa. Lasi rasvatonta maitoa, joskus myös leipä parilla juustoviipaleella lisäksi.
iltapäiväkahvilla klo 14 kuppi teetä tai kaakaota
Päivällinen klo 18
annos tavallista kotiruokaa, lasi maitoa
iltapalaksi kuppi teetä tai kaakaota klo 22.
Syön pääsääntöisesti arkisin näin, viikonloppuisin samaa kotimättöä kuin lapsetkin + lasin pari viiniä ruuan kanssa. Liikunta on minimissä normaalin arkihässäkän lisäksi, puolen tunnin työmatkat kuljen omalla autolla.
Karkkia nassutan kolmisen kertaa viikossa kohtuullisia määriä, lähinnä jotain irtsareita, en juurikaan suklaata.
Mittani ovat 163/56 ja viimeiset raskauskilot eivät lähde näköjään ilman jotain supertreeniä.
Kommentit (26)
En laihtuisi noilla syömisillä. Mutta kun en minä edes laihduta, niin miksi söisin vähemmän kuin ap?
Syön keskimäärin 1800 kcal/vrk (viikolla 1500-1600, vkl enemmän) ja liikun keskimäärin tunnin päivässä. Painoni pysyy samana.
Ap:n kaloreita on vaikea arvioida, kun hän syö "normaalin annoksen normaalia kotiruokaa". Tuollainen annos voi olla mitä tahansa 300 ja 900 kcal:n väliltä.
näytti olevan 120-300 kcal kun tuossa lounaalla viikon sapuskoista tarkastin. 100 g raejuustoa 72 kcal. Juurikin noiden vähäkalorisimpien kanssa tekee mieli syödä myös leipä.
ap
"En laihtuisi"-vastaajat syövät siis oletettavasti vähemmän kuin ap. Just. Senhän näkee jo katukuvastakin...
syön kutakuinkin samoin kuin ap, ja en laihdu, enkä juuri liiku, siksi varmaan näin, mutta enpä ole laihduttamassakaan vaan yritän pitää painoni kurissa, sillä lihon erittäin helposti ja nopesti.
ps. katukuvassa on paljon ihan hoikkia, laihoja ja normaalejakin, jos katsot vähän tarkemmin.
Olen itse ollut samassa tilanteessa, näyttänyt riutuneelta mutta kaivannut kiinteytystä.
Muuta nyt ruokavaliota niin että alat syömään enemmän, elimistö alkaa taas toimia kunnolla.
ja näet paljonko syöt kaloreissa ja paljonko kulutat suunnilleen.
Normaali annos kotiruokaa voi tarkoittaa mitä vaan, minulle se on kukkuralautasellinen iltapäivällä, päivällä taas pikkulautasellinen, illalla taas sopivasti mutta kevyttä.
Itse en laihduta, olen sinua pari kg kevyempi, mutta syön 4x päivässä. Aamulla rahkaa+soijarouhetta+jogurttia, päivällä kotiruokaa, ehkä omena päälle, iltapäivällä kotiruokaa, illalla iltapäivältä jääneet salaatinjämät tonnikalalla, raejuustolla, pekonilla tms. Päivittäin tulee noin 1600kcal, vähän allekkin välillä, ne tasoittuu sitten viikonloppuna jos hakee pikaruokaa tai juo siideria tms.
Mutta jos olisin sinun mitoissani, en todellakaan haluaisi laihtua yhtään enempää. Olet hyvinkin normaalipainoinen nainen!
t. Eräs 163cm / 83kg