Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihtuisitko tällä ruokamäärällä?

Vierailija
04.10.2011 |

Syön normaalisti näin:

aamupala töissä 8.30

puuroa (runsas dl neljän viljan hiutaleita) tai rasvaton viili ja banaani sekä kuppi teetä.

lounas 11.30

kaupan valmiskeitto (kasvissose, kana, jauheliha, pinaatti, savuporo-juusto...) johon pari lusikallista rasvatonta raejuustoa. Lasi rasvatonta maitoa, joskus myös leipä parilla juustoviipaleella lisäksi.

iltapäiväkahvilla klo 14 kuppi teetä tai kaakaota

Päivällinen klo 18

annos tavallista kotiruokaa, lasi maitoa

iltapalaksi kuppi teetä tai kaakaota klo 22.

Syön pääsääntöisesti arkisin näin, viikonloppuisin samaa kotimättöä kuin lapsetkin + lasin pari viiniä ruuan kanssa. Liikunta on minimissä normaalin arkihässäkän lisäksi, puolen tunnin työmatkat kuljen omalla autolla.

Karkkia nassutan kolmisen kertaa viikossa kohtuullisia määriä, lähinnä jotain irtsareita, en juurikaan suklaata.

Mittani ovat 163/56 ja viimeiset raskauskilot eivät lähde näköjään ilman jotain supertreeniä.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat päivässä ainakin 1600kcal, vai kuinka? Jos tahtoisit laihduttaa kunnolla, joutuisit tiputtamaan 1000-1200 kaloriin ja jättämään täysin karkit ja alkoholin pois.

Vierailija
2/26 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnilleen samana pysyisi, vaikka liikun 30-70 min päivässä. Tiedän, koska olen ollut jo 2 vuotta Kalorilaskurissa.

Ap:kin on niin pieni, että hänen kulutuksensa on todella alhainen ilman liikuntaa - siitä on vaikea nipistää ravitsemuksen (siis kaiken tarpeellisen saannin) kärsimättä.

Ainoana ratkaisuna Ap:lle näen liikunnan lisäämisen. Pari sataa kaloria päivässä jo auttaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka en edes noita nameja mussuttele.

t. 172/72

Vierailija
4/26 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en lihoisikaan. Syön suunnilleen tuon määrän ja mitatkin on melkein samat. En koe että mulla olisi tarvetta laihduttaa. Käyn kyllä 3 kertaa viikossa salilla ja juoksen, joten lihasta on eikä juuri näkyvää rasvaa.

Ei mun mielestä sulla ole tarvetta laihduttaa, kiinteyttää ehkä urheilulla.

Vierailija
5/26 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paitsi nuo kaupan keitot voi yllättää.

Mutta joo. laihtuisin 170/90

Vierailija
6/26 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpäivä menee liikkuessa, työmatkat pyöräilen ja harrastan liikuntaa. Tuollaisella kalorimäärällä en jaksaisi pitkään.

Vierailija
7/26 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin eri linjalla kuin muut. Luulen että elimistösi on mennyt säästöliekille tuolla ruokavaliolla.

Yritä muutama viikko pitää muuten sama ruokavalio, mutta syö kahtena päivänä esim lauantaina ja keskiviikkona huomattavasti enemmän. Ihan normaalia ruokaa mutta enemmän.

uskon että niin alkaa tuloksia tulla.

Vierailija
8/26 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En laihtuisi"-vastaajat syövät siis oletettavasti vähemmän kuin ap. Just. Senhän näkee jo katukuvastakin...

Vierailija
9/26 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä laihduttanut, mutta paljon enemmällä syömisellä. Ja hyvin olen laihtunut niilläkin, joten ei ole ollut syytä eikä halua vähentää syömisiä.

57kg 158 cm

Vierailija
10/26 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin olen 163cm/52kg ja päivän kulutus on noin 1600kcal.

Laihtuisin näin:

Aamupala pieni vanukas/jogurtti, kahvi.

Päivällä puolikas kasvissosekeitto.

Iltapäivällä kotiruokaa ilman viljoja, kasviksia tilalla, paljon salaattia.

Iltapalalla salaattia, raejuustoa, vähän omenaa.

Vierailija
11/26 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa noin 1200kcal ja laihtuisin sillä noin vähän vajaan 500g/vko. En käy töissä vaan olen lapsen kanssa kotona, siksi pieni kulutus.

Vierailija
12/26 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

laihdu. Kaakaon tilalla kourallinen pähkinöitä. Olen normaalipainoinen mutta haluaisin vielä 3-4 kg pois

Vierailija
13/26 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön normaalisti näin:

aamupala töissä 8.30

puuroa (runsas dl neljän viljan hiutaleita) tai rasvaton viili ja banaani sekä kuppi teetä.

lounas 11.30

kaupan valmiskeitto (kasvissose, kana, jauheliha, pinaatti, savuporo-juusto...) johon pari lusikallista rasvatonta raejuustoa. Lasi rasvatonta maitoa, joskus myös leipä parilla juustoviipaleella lisäksi.

iltapäiväkahvilla klo 14 kuppi teetä tai kaakaota

Päivällinen klo 18

annos tavallista kotiruokaa, lasi maitoa

iltapalaksi kuppi teetä tai kaakaota klo 22.

Syön pääsääntöisesti arkisin näin, viikonloppuisin samaa kotimättöä kuin lapsetkin + lasin pari viiniä ruuan kanssa. Liikunta on minimissä normaalin arkihässäkän lisäksi, puolen tunnin työmatkat kuljen omalla autolla.

Karkkia nassutan kolmisen kertaa viikossa kohtuullisia määriä, lähinnä jotain irtsareita, en juurikaan suklaata.

Mittani ovat 163/56 ja viimeiset raskauskilot eivät lähde näköjään ilman jotain supertreeniä.

olen 162/58 ja erittäin tyytyväinen. Itse asiassa tällä kehonkoostumuksella (sikäli mikäli inbody-mittaukseen voi luottaa) oma ihannepainoni olisi 57 kg. Rasvaprosentti on 23,7, BMI 22.

Vierailija
14/26 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis ollut noissa mitoissa 163/52 kuten nro 12. Syömistä en ole mitenkään vähentänyt laihtuakseni, noita määriä olen aina syönyt. Kolmen lapsen jälkeen vaan nuo nelisin kiloa ovat jääneet roikkumaan ja niistä ei näytä ilman liikuntaa pääsevän eroon. Ongelma on se, milloin sitä liikuntaa harrastaisin. Olen lasten kanssa yksin, teen normaalia toimistotyötä ja hoidan omakotitaloa. Aika ei tunnu vain riittävän. Kotoa löytyy kuntopyörä jota olen ajatellut iltaisin lasten nukahdettua polkea mutta sekin aika menee kotitöihin. Kiinteytystä tämä kroppa nimenomaan kaipaisi. Lapset ovat sen verran pieniä että mitään vauhdikasta liikuntaa ei heidän kanssaan voi harrastaa.

Vierailija
15/26 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syövät lainkaan? Tässä yksi esimerkki mun ruokailuista:

Aamulla: puuroa, mehukeittoa, jogurtti, omena/banaani ja kahvia.

Duunissa: Salaattia, lihaa ja peruna/pasta/riisi.

Ja kahvin kanssa hedelmä tai leipää

Kotona: Salaatti, kana/kala, peruna/pasta/riisi, raejuusto tai vaihtoehtoisesti keitto.

Illalla: Leipää, hedelmiä ym.

Ja 169/58 on mitat...

Vierailija
16/26 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

inbodymittauksessa olen käynytkin, tuloksena oli että massaa saisi olla pari kiloa enemmän, mutta se nimenomaan sitten lihasta.

Vierailija
17/26 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en laske kaloreita, en tiedä yhtään paljonko tulee. Säännöllistä liikuntaa en harrasta tällä hetkellä yhtään. Elämääni mahtuu työaika, illat lasten kanssa ja illat kotitöitä tehden (jolloin en voi lähteä lenkille kun ei ole sitä toista aikuista arjessa). Pihahommia tietysti tehdään ja lasten kanssa pyörälenkkiä mutta vauhti ei päätä huimaa kun lykkää rattaita yhdellä on apupyörät jne. Uimassakin käydään mutta kalorit kuluu lähinnä siihen pään kääntelyyn kun laskee montako on pinnalla. Ja ennenkuin kenenkään täytyy sanoa että mitä niitä lapsia tehdään tähän tilanteeseen niin mieskin on, mutta tekee pitkäkestoisia reissuhommia eli mahdollisuus intensiivisempään liikuntaan tulee aina muutaman viikon välein.

Aineenvaihduntani on todella hidas, vatsani menee sekaisin tiheästä syömisestä eikä pitkät ateriavälit aiheuta huimausta tai päänsärkyä. Ummetuksesta ja vatsan turvotuksesta alan kärsiä jos syön enemmän punaista lihaa tai viljatuotteita.

Vierailija
18/26 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

inbodymittauksessa olen käynytkin, tuloksena oli että massaa saisi olla pari kiloa enemmän, mutta se nimenomaan sitten lihasta.

älä haaveile laihtumisesta vaan kiinteytymisestä

Vierailija
19/26 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikutteko te max 1600 kaloriasyövät lainkaan? Tässä yksi esimerkki mun ruokailuista:

Aamulla: puuroa, mehukeittoa, jogurtti, omena/banaani ja kahvia.

Duunissa: Salaattia, lihaa ja peruna/pasta/riisi.

Ja kahvin kanssa hedelmä tai leipää

Kotona: Salaatti, kana/kala, peruna/pasta/riisi, raejuusto tai vaihtoehtoisesti keitto.

Illalla: Leipää, hedelmiä ym.

Ja 169/58 on mitat...

Hoidan kaikki kauppareissut yms kävellen, keskustassa kun asun ja autoa ei ole. Muuta liikuntaa ei ole ja tuskin vähään aikaan tuleekaan kun olen yh, ei varaa salilla käymiseen, kotona ei ole tilaa kuntolaitteille ja silloin harvoin kun lapsi on isällään, niin se aika menee niin nopeaan, että hyvä jos ehtii huokaista.

Vierailija
20/26 |
04.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tainnut itseni kohdalla (kai) laihtumisesta puhuakaan vaan kysyin alunperin laihtuisivatko muut samoilla ruokamäärillä. Irrelevanttia tietysti sinänsä (niinkuin monet muutkin keskustelunaiheet). Inbodymittaus pysyköön omassa arvossaan, peilin edessä olen ollutkin ja haluaisin ylimääräisen rasvan pois pepusta ja reisistä ja nimenomaan vähän hoikistua sieltä enkä korvata samaa tilavuutta lihaksella. Sikäli voisin siis puhua laihtumisesta. Mulla vaan kaikki rasva lähtee yläkropasta, kädet on tikut ja rinnoissa pelkät nahat pitkien imetysten jälkeen jäljellä. Päärynä mikä päärynä siis.