14 vuotiaalla pojalla alaselässä ihan kuin raskausarpia.
Poika on aina ollut tosi laiha,ihmetyttää tollanen.
Kommentit (9)
Suomenkielinen nimi vain on hämäävä. Enkuksi ne ovatkin "stretch marks" eli venytysarpia ja niitä tulee kun iho ei jousta tai kasva niin nopeasti kuin tarvisi. Esim. just nopean pituuskasvun aikana.
raskausarpia jaloissa ja pepussa. Juurikin nopean pituuskasvun seurauksena. Mutta ne sillai "väärinpäin". Eri päin tavallaan, kun niillä, jotka on saaneet arpia lihomisen takia.
erittäin hoikalla miehellä on "raskausarpia" reisissä ja pakaroissa, koska hän aloitti teini-iässä juoksemisharrastuksen, jonka tuloksena lihakset kasvoivat niin äkkiä, että iho ei venynyt mukana. Tosin ihotyyppikin hänellä on hyvin kuiva ja ohut, eli ei-elastisella iholla noita jälkiä voi tulla hirmu helposti. Ja näyttää just samoilta kun mun raskausarvet, jotka tuli ihan painonnoususta ennen raskautta.
selässä poikittaisia arpia ja reisissä pitkittäin, johtuu kovasta kasvuvauhdista teini-iässä.
mulla on nyt niitä vatsassakin, mutta teini-iässä tuli reisiin juurikin sellaisia pitkittäisiä ja olin ihan kauhuissani oliko mun reidet muka niin paksut, mutta toi pituuskasvu kyllä selittääkin sen. Vihdoinkin 20-vuoden jälkeen ratkaisu löytynyt.
Itse olen 15v poika ja raskaus arvet tuli viime vuonna ala-selkään
13-vuotiaalla pojallani oli tullut pituuskasvun takia selkään poikittaisia 'raskausarpia'. Aluksi säikähdin, mitä ne jäljet on, kun raapi selkäänsä.
Itselläni oli tuollaiset murrosiässä kun pituutta tuli nopeasti.
Meillä poika alkoi saada vastaavia ryhdyttyään harrastamaan juoksua.