Siis missä lämpötilassa ja paikassa neuleita on miellyttävä pitää?
Kaupat on täynnä ihania neuleita, mut en vaan oikein osaa pitää niitä. Jos tuulee, neuleet on kylmiä, ja kun ei tuule tai ollaan sisällä, meinaan tikahtua niihin. Selvästi en vaan osaa. :)
Kertokaa, missä te käytätte noita neuleita, varsinkin niitä joissa on tosi muhkea kaulus?
Kommentit (3)
Materiaalistahan se pitkälti on kiinni; villa on tosi lämmintä varsinkin jos on paksummasta neuleesta kyse, mutta puuvilla taas ei niinkään. Ohuempia villaneuleita mä käytän talvisin ihan vaikka töissä, toimistossa on kuitenkin vähän viileää. Paksumpia villaneuleita en käytä kuin talvipakkasilla ulkoillessani eli aika harvoin. Puuvillaneuleita taas voin käyttää melkein missä vain, ne nyt eivät niin kuumia ole.
Ei välttämättä kyse ole siitä "ettet osaa", vaan siitä että ihmiset ovat erilaisia! Puolisoni on niin lämminverinen ihminen, ettei hän mitään neuleita käytä, hikoilee jo pelkästä ajatuksesta :)
Niitähän kaupat on pullollaan. Niitä ei voi käyttää koskaan. Mä itse en omista yhtään akryylineuletta, kun en voi niitä sietää.
Villa- puuvilla ja silkkineuleita voi käyttää koska tahansa. Mulla on henkäyksenohuita villaneuleita, jotka menee nyt syksyllä, eikä ole liian kuumia. Puuvilla- ja silkki on ihan kivoja kesälläkin, kun tarvii pikkuisen lämmikettä. Kesäiltoina voi hyvin käyttää myös villaa, jos on vilpoista.
missä vain, missä on noin -20 - +20 astetta lämmintä, eikä sada tai tuule kauheasti.
Paljon riippuu tietysti siitä, että mitä kuitua se neule on ja että onko se sopivankokoinen sinulle.