Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mikä hyvä ikäero lapsille?

Vierailija
02.10.2011 |

Minulla on 4,5kk vanha vauva, ja kova halu on saada kaksi lasta elämässä. Toki lastensaaminen ei aina mene suunnitelmien mukaan, mutta mikäli se onnistuu niin millaisella ajoituksella toinen lapsi kannattaisi pistää alulle? Tuntuu, että nykyään ikäero sisaruksilla on ainakin 2 vuotta, kun omassa lapsuudessani monen sisko tai veli oli vain vuoden ikäerolla tehty (myös oma veljeni on vain vuoden vanhempi) ja minusta se oli mukavaa.

Olisiko aivan hullua alkaa jo yrittämään toista lasta?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnitelmat ei aina toteudu ja ikäeroksi tuli hoitojen jälkeen 4,5 vuotta. Ensikoinen sai alkunsa toisesta kierrosta.

Vierailija
2/8 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se on aika passeli. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupolvi väliä on hyvä ikäero lapsille.

Vierailija
4/8 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvä ikäero, ainakin meillä!

Vierailija
5/8 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meillä tuntuu välillä, että 4 vuoden ikäero on paljon. Sen huomaa erilaisia menoja suunnitellessa, että esim. lomalla huvipuistoissa tms. isoimmat kaipaa ihan muuta kuin pienimmät. Samoin harrastukset yms. koko perheen jutut olisi helpompi järjestää, jos lapset olisivat suurin piirtein saman ikäisiä.

Vierailija
6/8 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ala heti tekemään. Rankkaa on, mutta lapsista seuraa toisilleen ihan eri tavalla.

Jos taas et jaksa niin ajoita niin että nykyinen on suunnilleen pääsemässä vaipoistaan kun seuraava syntyy...

Vierailija
7/8 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahden ekan välillä 1v6kk on hyvä, ainakin meillä. Ekan ja kolmannen välillä 6v ja tokan ja kolmannen reilu 5v. Eli kolmas ois saanu tulla heti tai hieman myöhemmin, mutta ikäeroista huolimatta en tätä kolmatta mihinkään vaihtais =)

Vierailija
8/8 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin itse suositella kuuden vuoden ikäeroa. Siinä on monta käytännön ongelmaa ratkaistu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan