Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epätasa-arvoinen työyhteisö.

Vierailija
02.10.2011 |

Onko muilla työpaikoilla yhtä lepsua? Meillä on työntekijöitä, ertyisesti yksi henkilö, joka myöhästyy töistä harva se päivä, usein monta tuntia. Työaika ei ole liukuva, vaikka tehdään paljon ylitöitä. Myöhästyjälle annetaan "rangaistukseksi" lisätöitä työajan jälkeen ja mahdollisuus tehdä viikonloppuja. Ylitöistä harvoin sovitaan: ahkerat työntekijät, jotka tekevät työnsä normaaliin työaikaan saavat vähemmän palkkaa (toki myös työtunteja) kuin hidastelijat, jotka sitten tekevät ylitöitä. Asiaan ei puututa kunnolla ja tilanne on jatkunut jo monta vuotta. Minä vaihdan nyt työpaikkaa, sillä tilanne työpaikalla on kaoottinen; ihmiset tekevät mitä haluavat tai ovat tekemättä. Työilmapiiri väkisin kärsii.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kuulosta kyllä reilulta :/

Vierailija
2/8 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan väärä paikka puhua asiasta. Mikä on pointtisi? Täältä käsin muutosta ei synny.

Vaikutat itsekin ihmiseltä, joka mieluumin jauhaa selän takana yksikseen tai pikkuporukalla kuin nostaa kissan pöydälle. Et ole pekkaa parempi kun et tee mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se tarkoita että kun täällä puhuu niin ei ottais asiaa esille töissäkin O.o

Vierailija
4/8 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen puuttunut asiaan nimen omaan omasta (enkä ole ainoa) tomesta sekä lähimmälle esimiehelle että hänen esimiehelleen. Todellakin on työpaikkoja, jossa esimiehet pehmeyttään eivät halua puuttua asioihin. Katson siksi paremmaksi perääntyä kuin kärsiä. En siis valita täällä asiasta, kunhan ihmettelen onko joku muukin joutunut samaan tilanteeseen. Voin sanoa, että parhaimmat työntekijät ovat tästä firmasta jo lähteneet. Mikä etu sekin firmalle on?

Vierailija
5/8 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ap.

Vierailija
6/8 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen puuttunut asiaan nimen omaan omasta (enkä ole ainoa) tomesta sekä lähimmälle esimiehelle että hänen esimiehelleen. Todellakin on työpaikkoja, jossa esimiehet pehmeyttään eivät halua puuttua asioihin. Katson siksi paremmaksi perääntyä kuin kärsiä. En siis valita täällä asiasta, kunhan ihmettelen onko joku muukin joutunut samaan tilanteeseen. Voin sanoa, että parhaimmat työntekijät ovat tästä firmasta jo lähteneet. Mikä etu sekin firmalle on?

Joskus olen kuullut sanonnan "hyvät ja fiksut lähtee, ja paska jää". Näin se vaan on.

Vierailija
7/8 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinhän olen juuri tekemässä (katso aloitus). Ap

[] Joskus olen kuullut sanonnan "hyvät ja fiksut lähtee, ja paska jää". Näin se vaan on.

[/quote]

niinhän minä

Vierailija
8/8 |
02.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä tuolle tilanteelle enempää olisi pystynyt tekemään. Se vaan on niin, että esimiehellä on ne keinot puuttua asioihin, ei tavallisilla työntekijöillä. Kun sä ole asiasta puhunut ja muutosta ei ole tapahtunut niin teet ihan oikein kun lähdet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi