Apua atooppiseen ihottumaan?
Keskivahvalla kortisonilla pysyy jotenkin kurissa. Imetyksen takia sen käyttö kyllä harmittaa.. myös erittäin rasvainen perusvoide käytössä. Syön kalaöljyä ja d-vitamiinia 25mikrogrammaa/pv. Koko kroppa kauttaaltaan täynnä ihottumaa, osin iho jo arvillakin. Auttaako solarium? Entä luontaiskonstit? Allergista tämä ei ole..lääkäri piti stressistä johtuvana. Mistä muut ovat saaneet apua? Oon niin kyllästyny et voisin kyllä kokeilla melkein mitä vaan.
Kommentit (16)
kanssa: erittäin inhimillinen ja asiallinen suhtautuminen sekä lämmin ilmapiiri (Huom! lue myös "parantumistodistuksia" -osio) http://www.healingrooms.fi
Keskivahvalla kortisonilla pysyy jotenkin kurissa. Imetyksen takia sen käyttö kyllä harmittaa.. myös erittäin rasvainen perusvoide käytössä. Syön kalaöljyä ja d-vitamiinia 25mikrogrammaa/pv. Koko kroppa kauttaaltaan täynnä ihottumaa, osin iho jo arvillakin. Auttaako solarium? Entä luontaiskonstit? Allergista tämä ei ole..lääkäri piti stressistä johtuvana. Mistä muut ovat saaneet apua? Oon niin kyllästyny et voisin kyllä kokeilla melkein mitä vaan.
keliakia?
Muita oireita voit googlettaa haulla "keliakia oireet".
Mulla helpotti atopian oireet aika paljon kun löydettiin keliakia.
tosi paha ihottuma, kuulema mikään rasva tms ei auttanut, mutta teepuuöljy auttoi jotenkuten. Itsellä ei näin aikuisena enää juuri ole sitä, mutta lapsilla molemmilla yhtä pahana ilmaantunut jo nyt heti kun ilmat viilentyneet. Esikoista käytin yksityisellä, ihoon erikoistuneella lääkärillä, antoi reseptin johonkin apteekin tekemään sekoitukseen, joka auttaa kun iho pahimmillaan, esim. rikki ja rupeutunut,se toimii kyllä. Muuten on ceralania,sillä voidellaan,auttaa ihan suht hyvin, mutta kuopuksesta en tiedä,näyttää hankalalta ihottumalta,jalat aivan täynnä. Jos ei auta niin käytävä allergiatesteissä,sitä se lääkäri esikoisellekkin suositteli,jos ei lähde niillä rasvoilla,sanoi että voi olla sitten pölyallergiaa tm vastaavaa.
ihottuma on pienirakkulaista ihottumaan, atoppinen ihottuma on kuivaa laikukasta ihottumaa, sen kyllä erottaa. Jos lääkääriin meinaat, mene ihotauteihin erikoistuneelle, terv.keskus lääkärit ei tiedä niistä juuri mitään!
Voin 30 vuoden kokemuksella kertoa, että ohjeet atooppisen ihottuman hoitoon usein pahentavat(!!) atopian oireita.
1. Laita kortisonia heti kun punoittava läikkä ilmestyy. Laita siihen parin päivän ajan, se häviää.
2. Laita kokovartalovoidetta vain ja ainoastaan(!!) kylvyn jälkeen vielä kostealle iholle. Mitä enemmän rasvaa hölvää päivän aikana, sitä enemmän iho alkaa sitä vaatimaan, ja silloin ihottuma pahenee. Eli ei aamuin ja illoin, kuten lääkärit ja oppaat ohjeistaa. Vain kyvyn jälkeen. Älä pese saippualla kun taivekohdat. Kävivarsia, selkää, vatsaa jalkoja yms. ei tarvitse pestä kun lämpimällä vedellä, jos niissä ei ole likaa. Saippua vaan kuivattaa ihoa.
3. Mahdollisimman paljon aurinkoa lapselle (tai itsellekin jos on taipumusta atopiaan) UV-säteet parantavat atopian, ja suojaavat ihottuman ilmenemisen pitkälle talveen. Ihoa ei tietenkään saa polttaa, mutta liian paksu kerroin estää auringosta saatavan D-vitamiinin läpipääsyn.
Itse olen käynyt lääkärin määräämänä pahoina talvina UV-kaapissa ottamassa "aurinkoa". Puheet siitä, että UV-säteet ovat VAIN pahaksi on täysin lööperiä, ja täyttä tietämättömyyttä.
D-vitamiini tablettien syömisestä en tiedä onko hyötyä, mutta niitä syödään meillä kuitenkin.
viiteen vuoteen ei ole ollut mitään oireita...nyt silmän ympärys punottaa ja kutisee ja turvonnut aamuisin varsinkin. Onko jollain tiedossa tähän hyvää silmänympärysvoidetta? avene ei auta
minkä hintaista tuo physiogel on ja onko jollain se auttanut silmänympärykseen?
lapsella atooppinen ihottuma ja ollaan kokeiltu lääkärin määräämien kortisonien lisäksi mm. kookosöljy-oliiviöljy-hunaja -sekoitusta ja pelkkää kookosöljyä, nämä auttaa jonkun verran.
Olen kuullut joidenkin saaneen apua öljyn käytön lisäämisestä ruoanlaitossa, erityisesti kookosöljyn mutta muidenkin öljyjen. En tiedä onko niillä oikeasti vaikutusta, meillä niitä käytetään muutenkin paljon.
hyvä voide: Protopic.
Meidän 3vuotiaalla on paha atooppinen ihottuma ja saimme ihottuman kuriin juuri tuolla prtopic voiteella.
Mä en saanut apua mistään muusta kuin apolarista, ennenkuin kokeilin kuolleen meren merisuolaa.
Sitä myy semmoset kojut kauppakeskuksissa. Luulin aivan humpuukiksi, ystäväni oli mennyt 'halpaan' ja ostanut semmoista, eli kuolleen meren merisuolaa öljyssä. Kokeilin sitten, hieroin suihkussa ihottumakohtiin, kirveli hitosti, mutta jo yksi kerta auttoi. Ihme kyllä. Kävin sitten itsekin yhdestä kojusta itselleni ostamassa, ja tosiaan tehoaa. Voi laittaa myös päänahkaan, mutta kasvoihin vain laimennettuna vedellä.
En ole tuota ennen enkä tuon jälkeen ostanut mitään kauppakeskuksien tyrkkymyyjiltä, mutta tuo tuote on ihme. Premier oli se tuotemerkki.
Niillä on myös rasvaa joita suosittelee tuohon rinnalle käytettäväksi, mutta se ei ainakaan minulla toiminut yhtään.
Se suola perustuu nimenomaan kuolleen meren mineraaleihin ja öljyyn.
Niin ja siis minulla vaikea atooppinen ihottuma, ollut koko elämäni ja välillä jouduin ihan antibiootti ja kortisoni kuureille suun kauttakin, eli ei siis mitään pikkuläiskiä..
-suolan käyttäjä
Ihottumien (lahinna atopia/allergia ja psori) hoitoon kaytetaan SUP/laitetta, jossa auringon spektrin pahimmat aallonpituudet on vaimennettu.
Minulla se on ollut ainoa, mika auttaa pahaksi paasseeseen atopiaan.Antihistamiini, kortisoni (se toiseksi vahvin plaatu) ja rasvaus eivat auta, jos paasee pahaksi. Kaytannossa siihen vaaditaan stressi, kuiva vuodenaika ja paalle joku infektio (tai influenssarokote).
Tässä vinkkejä jotka ovat auttaneet monelle:
Margariinit, sokeri, viljat ja lisäaineet pois ruokavaliosta.
Terveellinen ruokavalio: runsaasti kasviksia ja vihanneksia. Oikeaa kunnollista lihaa, kalaa, kananmunia.
Rasvaa kannattaa syödä, eli voi, oliiviöljy, avokadoöljy, kookosöljy on hyviä. Sisäinen rasvaus auttaa :)
Sinkkiä ja D-vitamiinia kannattaa syödä lisäravinteena.
Moi,
Mulla on myytävänä kasvovoide ja muita tuoteita mitkä oikeasti auttaa atooppiselle iholle. Katso tästä:
http://www.huuto.net/kohteet/kuiva-herkka-atooppinen-iho/221463813
Tuote on apteekin laatuna ja silti ei ole kallis. Käyn sitä itse ja puoli vuotta ja mun 5 eri ystävää kenellä on atooppinen iho myös tyykkä paljon!
Tarkista myös mun muita kohteita.