Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein vietät miehesi kanssa kahdenkeskistä "laatuaikaa"?

Vierailija
01.10.2011 |

Ensi torstaina ollaan lähdössä ukkokullan kanssa pitkäksi viikonlopuksi keski-Eurooppaan. IHanaa! Meillä on tapana tehdä tällasia kahdenkeskisiä pikku pyrähdyksiä ulkomaille vähintään kerran vuodessa, ja muutenkin vietetään yleensä vähintään yksi ilta 1-2 kuukaudessa kahdestaan: menemällä esim leffaan tai teatteriin ja syömään. Viime aikoina ollaan siihen yhdistetty myös yöpyminen hotellissa eli tullaan sitten seuraavan päivän aamupäivällä kotiin.

Mun mielestä tää on nautinnollista ja lähestulkoon perusedellytys sille, että jaksaa aina arkista aherrusta. Kyllä se on isän ja äidin välinen suhde jolle koko perhe perustetaan ja johon perheen hyvinvointi pohjaa! Lisäksi vietetään molemmat aikaa myös ystäviemme kanssa niin että toinen kantaa silloin vastuuta arjesta kotona. Itse olin viimeksi keväällä tyttöjen kanssa tenniskurssilla Vierumäellä ja mies taas on lähdössä laskettelemaan viikonlopuksi omien ystäviensä kanssa. Minusta tämäkin on vain ehdottoman kivaa, kun se jakautuu tasaisesti puolin ja toisin.

Mutta esim töissä saa kuulla, että monet eivät näin tee. Ja ihmettelevät, miksi me teemme näin. Minusta on ihmeellisempää, ettei pariskunnat toimi näin :-) Itse uskon vakaasti, että osaksi näiden käytäntöjen takia meidän parisuhteemme voi hyvin ja on kestänyt nyt 16 vuotta :-)

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai rahaa pyrähdellä keski-eurooppaan tai muuallekkaan.

viimeksi oltiin vuorokausi miehen kanssa,ja aikaa siitä on reilu kaksi vuotta.

mutta kiva kuulla että joillekkin tuo on mahdollista.

Vierailija
22/64 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on mummolassa 2 viikonloppua kuukaudessa. Ja loput viikonloput on vain toinen vanhempi kotona ja toinen liehuu omissaan.

Eli on kateellinen siitä, että koskaan ei vietetä perheen keskinäistä lomaa.

ja haluaisin itse samaa mutta eipä ole mahdollista kun asutaan hiivatin kaukana muista sukulaisista ja isovanhemmat on jo niin vanhoja joten ei kannata itkeskellä. Meillä laatuaika on tuota samaa jokaöistä vierekkäin nukkumista. Eihän se oikeesti riitä mutta teeskentelen että riittää koska muuhun ei ole mahdollisuutta.

Onnea vaan sulle, ap!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidetään usein sitä kahdenkeskitä laatuaikaa. Ei tätä arkea muuten kestä! Lapsenhoito, kodin puhtaanapito, työt... Kyllä me vanhemmat tarvitaan ja ansaitaan se vapaa-aika! Me mennään joka kuukausi miehen kanssa jonnekin. Viime kuussa oltiin vaan koko viikonloppu kahdestaan kylpylässä. Lapset oli mummolassa hoidossa. Isovanhemmat usein motkottavat kun taas mennään kahdestaan, eikä koskaan oteta lapsia mukaan mihinkään. Kesällä käytiin särkänniemessä, ihan riittävästi oli meidän 6-, 8- ja 11-vuotiaille! Meidän parisuhde voi hyvin ja makuuhuoneen puolella menee tosi hyvin ;)

Vierailija
24/64 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja päälle pari yksittäistä iltaa kahdessa kuukaudessa. Millä apukoulun matikalla pääset tuohon 2 viikonloppua kuukaudessa???

Tää on just näitä kateellisia urputtajia!!!

Vierailija
25/64 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja päälle pari yksittäistä iltaa kahdessa kuukaudessa. Millä apukoulun matikalla pääset tuohon 2 viikonloppua kuukaudessa??? Tää on just näitä kateellisia urputtajia!!!

Vierailija
26/64 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä noista kateellisista mammoista jotka heti on arvostelemassa.

Mä olen kans sitä mieltä että vanhemmilla on myös oikeus käydä lomilla jos vaan saavat järjestettyä hoitajan. Ja vielä ihan hyvällä omallatunnolla!

Me käydään ehkä 2 kertaa vuodessa pidennettyjä viikonloppuja pois kotoa.

Vuosi sitten oltiin viikko etelässä ja yks vkl kylpylässä.

Vierailija
27/64 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun ex-hoito oli samanlainen eli parisuhdeviikonloppuja ja kaveriviikonloppuja (eli minua) oli pitkin vuotta. Mies ja vaimonsa elivät kuin lapsia ei olisikaan, seurustelusuhteessa, vaikka aviossa. Se loppui siihen, kun perheen vainhin lapsi teki 14v iässä itsemurhan ja jätti jälkeensä päiväkirjan, jossa kerrottiin lapsen kannalta perhe-elämästä ilman perhettä.

Vierailija
28/64 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan varta vasten toistemme seurassa. Laitamme iltapalaa yhdessä, katsomme elokuvia, teemme musiikkia.

1-2 kertaa kuukaudessa pinimmät lapset ovat viikonlopun hoidossa ja silloin saatamme käydä myös syömässä, uimahallissa tai joskus baarissa. Yhdessä on oltyu 7,5 vuotta

Vierailija
29/64 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja myönnän sen :-)

Mutta joskus meilläkin on lapset niin isot, että ne voi jättää keskenään kotiin. Sitä ennen ei ole mahdollista yötä olla pois. Surkeat verkostot - KYLLÄ.

Nauttikaa, älkää pitäkö itsestäänselvyytenä te, joilla sitä hoitoapua on. Muistakaa myös niitä lapsenvahtejanne, maksakaa kunnolla ja muistakaa tuoda tuliaisia reissusta heillekin.

Vierailija
30/64 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastenhoitajaa mistään. Joten en ole ajatellut asiaa sen pidemmälle, kateelliseksi ehkä voisin kyllä tulla. Me ollaan yritetty ottaa irti kaikkea kivaa "arjesta", keksitään aika paljon kaikkea hassua ja hauskaa lasten kanssa ja toisinaan sitten kaksistaan pariskuntana kun lapset nukkuvat.

Vierailija
31/64 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä esim miehellä on liki 8-vkoa vuodessa vuosilomia, nousi tuohon määrään 15v työelämän jälkeen.

Ja 2x vuodessa kaukolomalla niin että olemme kaksin 2-vkoa.

Tuohon kuluvat kaikki normiperheen vuosilomat.

Vierailija
32/64 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika keskiverto on, vaikka toki on myös näitä edellä mainittuja.

Mutta keskivertoa kai kyseltiin.

No tämä meni nyt ihan ot.

Vierailija
33/64 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin iäkäs anoppi lastemme kanssa, muita hoitajia ei ole.

Lapset 10v ja pian 9v.

Vierailija
34/64 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaamme viettää laatuaikaa kotona lasten nukkuessa. Lisäksi vietämme vapaa-aikamme lähes kokonaan perheen kesken, ystävät meillä pääosin yhteisiä.

Parisuhteemme on kestänyt jo 18 vuotta, liekö juuri tästä johtuen.

Vierailija
35/64 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oi toi kuulostaa NIIN ihanalta. En voi kuin olla kade kun ei ole hoitajaa lapselle. MLL:sta saan jos pitää päästä hammaslääkäriin, mutta eipä taitaisi viikonlopuksi tulla kukaan sieltä?

Ei olla vielä itse käytetty, mutta sisko paiski vuosia hommia MLL:n leivissä nimenomaan viikonloppuisin. Muutenhan se vielä opiskeli.

Vierailija
36/64 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitsevat aikuista aikaa aikuisten leikkeihin.

Meillä lapset ovat mielellään jommassakummassa mummolassa. Voivat olla siellä viikon ja mummi ja pappa vie hoitoon ja hakee hoidosta kun olemme ulkomailla.

Lyhyemmille lomille olen ottanut MLL.n hoitajan jos isovanhemmat eivät ole ehtineet katsoa lapsia. Mutta useinmiten kyllä isovanhemmat ottavat lapset. Ei heille tule raskaaksi kun on vain yksi viikonloppu kuukaudessa. Ovat todella innoissaan. Vietämme siis pari viikonloppua kuusta keskenämme kotona tai jossain kylpylässä tai pidennetyllä viikonloppumatkalla. Kun on kaksi mummolaa, ei hoitovuoroja tule kuin yksi kuussa.

Sitten ne pidemmät lomat. Käymme pari kertaa viikon tai kaksi kahdestaan ulkomailla. Toisella kerralla katsoo toiset isovanhemmat, toisella toiset.

Myös meillä käymme myös ystävien kanssa tuulettumassa. Olin vasta Saariselällä työkavereiden kanssa viettämässä viikonloppua. Mies lähtee ehkä marraskuussa viettämään veneennostoviikonloppua mieskavereidensa kanssa erään ystävänsä mökille. Näitä arjen tuulettumisia teemme ystäviemme kanssa muutaman vuodessa.

Järjestelykysymys ja on kyllä ihmeellistä jos joku ei ymmärrä sitä, että kuinka tärkeitä ne ovat. Ei ihme, että eroja ja pettämisiä tulee niin paljon kun aikuiset ei vietä aikaa kahdestaan.

Vierailija
37/64 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka viikko arki- ja viikonloppuiltaisin (öisin) laatuaikaa. Muutama kerta vuodessa vietetään yölomia kahdestaan. Lisäksi käydään peleissä tms. joskus arkisin, eli ollaan pari tuntia kahdestaan jossakin.

Vierailija
38/64 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi helvetissä olette tehneet lapsia?

Kuuluiko kuvaan? Pitikö tehdä kun kaveritkin?

tarvitsevat aikuista aikaa aikuisten leikkeihin.

Meillä lapset ovat mielellään jommassakummassa mummolassa. Voivat olla siellä viikon ja mummi ja pappa vie hoitoon ja hakee hoidosta kun olemme ulkomailla.

Lyhyemmille lomille olen ottanut MLL.n hoitajan jos isovanhemmat eivät ole ehtineet katsoa lapsia. Mutta useinmiten kyllä isovanhemmat ottavat lapset. Ei heille tule raskaaksi kun on vain yksi viikonloppu kuukaudessa. Ovat todella innoissaan. Vietämme siis pari viikonloppua kuusta keskenämme kotona tai jossain kylpylässä tai pidennetyllä viikonloppumatkalla. Kun on kaksi mummolaa, ei hoitovuoroja tule kuin yksi kuussa.

Sitten ne pidemmät lomat. Käymme pari kertaa viikon tai kaksi kahdestaan ulkomailla. Toisella kerralla katsoo toiset isovanhemmat, toisella toiset.

Myös meillä käymme myös ystävien kanssa tuulettumassa. Olin vasta Saariselällä työkavereiden kanssa viettämässä viikonloppua. Mies lähtee ehkä marraskuussa viettämään veneennostoviikonloppua mieskavereidensa kanssa erään ystävänsä mökille. Näitä arjen tuulettumisia teemme ystäviemme kanssa muutaman vuodessa.

Järjestelykysymys ja on kyllä ihmeellistä jos joku ei ymmärrä sitä, että kuinka tärkeitä ne ovat. Ei ihme, että eroja ja pettämisiä tulee niin paljon kun aikuiset ei vietä aikaa kahdestaan.

Vierailija
39/64 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaa kertaa kahdestaan lapsen syntymän jälkeen. On nyt 2 v. Muutoin ollaan aina silloin tällöin kahdestaan. Ehkä joka toinen kuukausi tai jotain. Isovanhemmat antais mielellään enemmänkin hoitoapua, mutta koska olen töissä, haluan viettää myös rauhallisia viikonloppuja lapseni kanssa.

Vierailija
40/64 |
01.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hoitajia, eikä todellakaan mitään mahollisuuksia palkata hoitajaa noin pitkiksi ajoiksi. Parisuhdeaikaa ei siis ole, ei niin minkäänlaista, omaa aikaa kyllä on kun toinen vahtii lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme