Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millä kaikilla tavoilla akateemiset ihmiset eroavat ei-akateemisista?

Vierailija
30.09.2011 |

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostaisi tietää.

Vierailija
2/14 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttävät fiksummilta, tuoksuvat sivistyneemmiltä, ovat ilo silmälle, heistä huokuu paremmuus joka suhteessa...

Nuo nyt ainakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemisilla on akateeminen tutkinto. Siinä 'ne kaikki tavat, joilla akateemiset eroavat ei-akateemisista'.

Vierailija
4/14 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuvat paljon ja laativat muistioitaan mutta mitään valmista ei synny.

Vierailija
5/14 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin sanoa että kusi taitaa nousta päähän kun tulee suoraan lukion penkiltä. itse pitänyt jalat maassa kun "oikeaa" työtä amis pohjalla takana muutama vuosi.

Pitäisi olla vähintään vaatimus että vähän sinne työelämään ennen kuin alkaa noita hommia tekemään

Vierailija
6/14 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Suurin osa akateemisista on piilotupakoitsijoita. - akateemisilla ei ole sydämen sivistystä. - ovat tämän maan itsekkäintä porukkaa - epäempaattisia - luulevat olevansa muiden yläpuolella - käyttävät liikaa alkoholia - arvostavat vain itseään - ovat kädettömiä normaaleissa hommissa esim: kotitöissä - luulevat pyörittävänsä tätä maata. Jne jne dettömiä normaaleissa hommissa esim: kotitöissä - luulevat pyörittävänsä tätä maata. Jne jne

Vierailija
7/14 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateemisilla on akateeminen tutkinto. Siinä 'ne kaikki tavat, joilla akateemiset eroavat ei-akateemisista'.

Akateemisissa ja ei-akateemisissa on niin monenlaista porukkaa, joten eivät eroa mitenkään. Ovat ihmisiä.

Vierailija
8/14 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen huomannut sen eron, että kaikki todella vahvat kirjafriikit ja lukemiseen keskittyneet ihmiset ovat akateemisia. Siis kaikki akateemiset eivät todellakaan ole tällaisia, mutta toisaalta en tunne ketään ei-akateemista, joka olisi tällainen kirja- tai lukufriikki.

Vierailija
9/14 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen huomannut sen eron, että kaikki todella vahvat kirjafriikit ja lukemiseen keskittyneet ihmiset ovat akateemisia. Siis kaikki akateemiset eivät todellakaan ole tällaisia, mutta toisaalta en tunne ketään ei-akateemista, joka olisi tällainen kirja- tai lukufriikki.

Olen lukufriikki, rakastan etenkin sotahistoriaa suomen sodista, toki muukin historia on lähellä sydäntäni

Vierailija
10/14 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisen joka ei ole akateeminen ja on kirjafriikki ja lukee paljon ja tietää paljon esim. historiasta ja omaa mielipiteitä monista poliittisista ja yhteiskunnallisista asioista hyvin perusteltuna.

Vierailija
11/14 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on 11 sormea. En kerro, missä se ylimääräinen sormi sijaitsee.

Vierailija
12/14 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan ei kehtaa tunnustaa äänestävänsä Persuja.

Vierailija
13/14 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimman osan elämästäni olen viettänyt ei-akateemisten parissa. Sitten suoritin itsekin korkeakoulututkinnon ja olen oleskellut mm. opettajainhuoneissa.

Ei mulla ole mitään havaintoa siitä,että olisi jotain eroa. Tai no, onhan se työasu vähän erimallinen maisterilla kuin metsurilla. Mutta ei aina.

Tuostapa tulikin mieleen, miten metsäalalla, mm. Metsähallituksen piirikuntakonttorilla tunnisti, mikä oli koulutus. Metsässä oli kumisaappaat metsurilla ja työnjohtajalla (amis), lenkkarit ylemmillä työnjohtajilla ja insinööreillä (opisto), metsänhoitajilla lipposet.

Vierailija
14/14 |
07.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään muuta. Yksilöissä löytyy eroja, mutta niitä löytyy kumpaankin suuntaan.

Ehkä jos tilastollisesti katsotaan, niin voidaan vaikka sanoa, että akateemisilla on muita useammin myös vanhemmat akateemisia?