Vierailija

Auttakaa, siskontyttären ristäiset tulossa ja joku värssy pitäisi keksiä korttiin! Ei uskonnollisia juttuja, ei mitään lällyä prinsessahöpinää vaan joku napakka ja mukava teksti!

Sivut

Kommentit (26)

Minäkin hakisin samanlaista tekstiä! Tosin poika kyseessä, mutta eihän sillä ole väliä, parhaat värssyt ym. pätkät eivät tosiaan katso sukupuolta! Olin muuten (tottumattomuuttani) ihan järkyttynyt kun kaikki kastekortitkin oli joko vaaleansinisiä TAI -punaisia, ei mitään neutraalia mutta silti herkkää onnittelukorttia löytynyt ristiäisiin millään! Tolkutonta. Näköjään tuo kahtiajako lähtee jo pienestä pitäen, vaikkei sillä nyt pikkuvauvojen kohdalla ole yhtään mitään merkitystä.

Niinpä taidan oikeastaan tehdäkin. Oma kynäni on sentään verrattomasti terävämpi kuin monien sellaisten, jotka luulevat kärkeviä kommenttejaan niin kovin fiksuiksi ja osuviksi. Oikein hyvää tuulta ja mieltä :) Terveisin 2.

Tuolla positiivareissa vasta lällyjä runoja olikin, oon ne jo katsonut! Aargh! Onneksi on vielä viikko aikaa miettiä, täytyy ehkä alkaa selata suomalaisia laulujen tekstejä, jos niistä löytyisi jotain.

Ja se, että kaikki kortit on joko vaaleanpunaisia tai -sinisiä on ihan totta! Mä ratkaisin tämän ongelman ostamalla ihan neutraalin kortin, jonka kuva-aihe ei liity mitenkään vauvoihin tai lapsiin. Ap

Tyranni

Tuli pikkuprinsessa maailmaan.

Isä kynsi korvallistaan

että mikä tuon lienee tuonutkaan

tähän aivan talven niskaan.

Tuli sangen alasti pakkaseen

ja alkoi sen jeremiaadin,

joka turvaa itkun tyrskeeseen

ja merkitsee: minä vaadin.

Sitä kuunnellessa sietää kait

isäraukan raapia niskaa

- tuo tulokas laatii uudet lait

ja entiset syrjään viskaa.

Voi sinua, tyranni pikkuinen;

olet mahtaja aikamoinen,

sun valtas on kaksinkertainen:

olet kuopus ja esikoinen

Naurua

Niin hassunkurisen touhun nään

suu tuoss' on sepposen seljälään

suu pieni ja hampaaton

Se naurua on!

Suu pieni, mikä sua naurattaa? Ilmapallo

Mikä ilo noin sirriin silmät saa?

Näin kyselen turhaan lapseltain.

Se nauraa vain.

Se on lämmintä maitoa pullollaan.

Sill' on äidin suukkonen otsallaan.

Se on kurkkua myöten kylläinen

peto pikkuinen.

Sinä paljon vaadit. Ja paljon saat

Sinä siunaat kättemme toukomaat.

Nyt vasta ne tähkän kantaa:

Sinä annat meidän antaa.

Sopiiko kumpikaan näistä?

olen käyttänyt kaksi ekaa värssyä ja siskoni on ollut samoissa ristiäisissä, joten se ei enää käy. Eka kaatuisi heti prinssi -sanaan (tai siis jos sen korvaisi prinsessa-sanalla kun kyse on tytöstä)! Ei se lapsi ole mikään prinsessa/prinssi, se on ihan tavallinen ihminen!

No, onneksi siskoni tuntee mut ja tietää, että mitään lällyä ei ole tulossa. Enemmän hän varmaan järkyttyisi jos kirjoittaisin korttiin jonkun värssyn tuolta positiivareista :)

Monesko lapsi kyseessä? Jos ensimmäinen, niin ne kaksi viimeistä säkeistöähän Tyranni-runosta sopivat mainiosti - ei ole mainintoja prinsessasta ja muutenkin aika särmikästä tekstiä. :-D

siis muutakin kuin onnittelut. Kyseessä jo kolmas lapsi enkä ole koskaan tykännyt tuosta Tyranni-runosta (olen siihenkin törmännyt aiemmin).

Taidan olla vähän hankala tapaus :)

lyhyt toivotus riittää:

"Tervetuloa maailmaan pikkuinen/

koko perheelle onnittelu lämpöinen"

Tässä vielä jokunen kiva runo:

"Tiitiäinen, metsäläinen,

pikku menninkäinen.

Posket tehty puolukoista,

hiukset heinän tupsukoista,

silminä siniset tähdet."

"RUTISTA, RAPSUTA, RAKASTA

SILITÄ PIENTÄ PÄÄTÄ.

LÄHELLE OTA JA LÄMMITÄ

- ÄLÄ SUUKKOJASI SÄÄSTÄ.

OLE TUHLARI HELLIEN SANOJEN,

KOSKETA POSKEA, KÄTTÄ

-TUUDITA, HELLI, JA HYVÄILE,

OTA SYLIIN, POIS ÄLÄ PÄÄSTÄ."

"PIKKULAPSI TEKEE RAKKAUDEN LUJEMMAKSI,

PÄIVÄT LYHYEMMIKSI,

YÖT PIDEMMIKSI,

PANKKITILIN PIENEMMÄKSI,

KODIN ONNELLISEMMAKSI

JA VAATTEET KULUNEEMMIKSI,

SAA MENNEET UNOHTUMAAN

JA TULEVAISUUDEN TUNTUMAAN ELÄMISEN ARVOISELTA."

"TUOKSUSSA TÄSSÄ ON OUTOA TAIKAA,

MITEN VOI TUOKSUA YHTÄ AIKAA :

HUNAJALTA, APILALTA, RAKKAUDEN RÄISKEELTÄ ,

SUUKKOSTEN MÄISKEELTÄ,

TALVELTA JA KESÄLTÄ,

PIKKULINNUN PESÄLTÄ."

Syntyi pieni menninkäinen

eikä tiennyt nimeään,

lähti sitä etsimään.

Näki heinän,

näki kuun,

näki kiven,

näki puun,

hassun pienen ryysymytyn

sekä äidin hillopytyn.

Niin sai pieni menninkäinen

monen monta nimeä:

Heinä, Kuu,

Kivi, Puu,

Hassu Pieni Ryysymytty

sekä Äidin Hillopytty.

Ristiäiset on lauantaina, joten nostan ketjua vielä jos tulisi lisää ehdotuksia. Kiitos tähän saakka ehdotuksia antaneille.

Mä tiedän olevani kummallinen, mutta minusta nuo edellä esitetytkin oli aika lällyjä :( Olen hyvin asiallinen ihminen enkä jaksa lepertelyä vauvoille/lapsille, joten mun on kovin vaikea kuvitella kirjoittavani mitään ryysymytty, hillopytty, hipsuvarvas -juttuja korttiin. Ei nuo viimeiset ehdotukset mitään ihan mahdottomia olleet, joten enköhän mä jonkun värssyn korttiin saa kirjoitettua.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat