Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oikeus osittaiseen hoitvapaaseen 30h sopimuksella?

Vierailija
30.09.2011 |

Eli onko minulla oikeus vaatia työnantajalta osittaista hoitovapaata vaikka sopimukseni on jo 30h? Viikkotyöaikani on kuitenkin pääsääntöisesti n. 37h. Tai tietääkö joku mistä asiasta voi kysyä? Olen palaamassa töihin ja 2-vuotiaani menee päiväkotiin. Kävin juuri hakemassa työvuorolistan ja heti paukahti joka päivälle töitä 10-18... nuo on aika pitkiä hoitopäiviä 2-vuotiaalle tähän asti kotihoidossa olleelle. Eli onko minulla oikeutta vaatia että viikkotunnit pysyy siinä 30h osittaiseen hoitovapaaseen vedoten?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet situtunut tekemään vain 30h, sun ei tarvitse tehdä enempää. Hoitovapaa ei siihen liity mitenkään. Osittaista hoitovapaata et voi tehdä ellei sitte työnantaja suostu että lyhennät työaikaa entisestään tuosta määrästä.

Vierailija
2/4 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran työsopimuksessasi on työaika 30h/vk niin pidä siitä kiinni. Ei siinä tarvitse osittaiseen hoitovapaaseen vedota. Otat asian puheeksi esimiehen kanssa ja sanot, että haluat nyt tehdä vain sopimuksen mukaiset tunnit, et enempää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tarkalleen muista, mutta työsopimuksessa lukee jotain tyyliin keskimäärin 30h, ja koska meillä on käytössä tasoitusjärjestelmä jossa ylityötunnit tasataan niin en voi periaatteessa ylitöistäkään kieltäytyä... Eli onko nyt niin että jos työnantaja ei suostu lyhentämään työaikaa tuosta 30h niin minulla ei ole oikeutta osittaiseen hoitovapaaseen? En ole hakemassa osittaista hoitorahaa, siihenhän tunteja pitäisi vähentää.

Vierailija
4/4 |
30.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tarkalleen muista, mutta työsopimuksessa lukee jotain tyyliin keskimäärin 30h, ja koska meillä on käytössä tasoitusjärjestelmä jossa ylityötunnit tasataan niin en voi periaatteessa ylitöistäkään kieltäytyä... Eli onko nyt niin että jos työnantaja ei suostu lyhentämään työaikaa tuosta 30h niin minulla ei ole oikeutta osittaiseen hoitovapaaseen? En ole hakemassa osittaista hoitorahaa, siihenhän tunteja pitäisi vähentää.

Vaan se on työntekijän ja -antajan keskenään sovittava juttu. Mutta siis pakko sitä ei ole antaa, työnantajalla on tosin oltava perusteltu syy sen kieltämiseen.