Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämän takia en vie lastani päiväkotiin

Vierailija
29.09.2011 |

"Helsinkiläispäiväkodin lasten teippausjuttua aletaan puida käräjäoikeudessa tänään.

Kahta hoitajaa syytetään lasten pahoinpitelystä ja päiväkodin johtajaa virkavelvollisuuden rikkomisesta.

Poliisi on epäillyt, että kaksi leikki-ikäistä lasta teipattiin ruokailutilanteessa pöytään ja tuoliin kiinni.

Poliisin mukaan hoitajien tarkoituksena oli rauhoittaa ruokailua. Syynä on kerrottu olleen myös kiire ja henkilökunnan vähyys.

Tutkintapyynnön Tomtebon päiväkodin tapahtumista tekivät viime vuonna lasten vanhemmat."

Tavallaan ymmärrän noita hoitajia, tilanne päiväkodeissa on mikä on, ja ovat varmaan halunneet välttää kaaoksen. Mutta tuollaista ei tapahtuisi kotona, enkä ikinä haluaisi lapseni näkevän tuollaista.

Päiväkodeissa meininki on ihan k-15. Syy ei ole hoitajissa vaan siinä, että lapsia on liikaa ja hoitajia liian vähän. Sellainen lasten säilöntäpaikkahan se on, päiväkoti.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja täällä katkerana äyskit kun jollain lapset on hyvässä säilössä ja oma ura, rahaa ja kauneuttakin happamia ovat, sano

En koe uhraavani elämääni, mulle sopii tämä järjestely vallan hyvin, niin kauan kuin tämä on se paras vaihtoehto. Voidaan sit verrata kouluiässä meidän lapsia, mun kotihoidettu ja sun massasäilötty, katsotaan kummalla paremmat eväät elämään. Nyt jo näkee kavereiden lapsista minkälaisia itkuiikkoja ja arkoja takertujia siellä päiväkodissa kasvatetaan.

kun vertaan kolmea omaa ja kahta naapurin lasta niin täysin päinvastoin menee.

Mun lapset on olleet joko päiväkodissa tai perhepäivähoitajalla, naapurin lapset kotihoidossa eskariin asti.

Meillä on sosiaaliset, pirteät ja aktiiviset lapset. Naapurissa takertuvat äitiin joka käänteessä, sosiaaliset taidot huonot, ei uskalleta edes omia luokkakavereita lähestyä ilman äitiä (siis koulun ulkopuolella). Ei edes kolmasluokkalainen. Koulumatkoja ei viitsittäisi mennä muulla kuin autolla. Esimerkkejä on vaikka mitä.

Tältä pohjalta sanoisin että jos pidätte kotihoidossa niin yrittäkää nyt edes hieman näitä sosiaalisia taitojakin opettaa. Näillä kahdella on tämä koulutaival ollut osittain sosiaalisten taitojen puutteiden takia ollut melkoisen hankalaa.

Vierailija
22/34 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni muu on kyllä pakkoraossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei mahdollista.

Vierailija
24/34 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei sitä lasta voi ikuisesti kotonakaan roikottaa, jää sosialistuminen väliin.

Ei minulla ole kuin muutamia pahjoja kokemuksia.

Vierailija
25/34 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on sitä päiväkodin normaalia päivittäistä arkea.

Itse en vie lapsia päiväkotiin vilpittömästä rakkaudesta ja halusta olla vanhempi, mutta joidenkin lasten on parempi olla ylisuuressa päiväkotiryhmässä, kuin esim. humalaisten vanhempien kanssa kotona. Siellä hän saa ainakin, aikuisen läsnäoloa, aamupalan, lämpimän aterian ja vielä sen välipalankin.

Vierailija
26/34 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekään en todellakaan veisi alle 3 vuotiasta päiväkotiin, se aika pärjätään. Mutta sen jälkeen on jo pakko palata töihin, a) työpaikkani ei odota kauempaa b) emme pärjää rahallisesti

Tämähän on sitä päiväkodin normaalia päivittäistä arkea.

Itse en vie lapsia päiväkotiin vilpittömästä rakkaudesta ja halusta olla vanhempi, mutta joidenkin lasten on parempi olla ylisuuressa päiväkotiryhmässä, kuin esim. humalaisten vanhempien kanssa kotona. Siellä hän saa ainakin, aikuisen läsnäoloa, aamupalan, lämpimän aterian ja vielä sen välipalankin.

Vierailija
27/34 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sen takiahan se on oikeudessa, että kaikki tajuavat sen olevan kiellettyä.

Meillä oltiin ainakin ihan tyytyväisiä päiväkotiin. Toki jos perhe olisi voinut taloudellisesti hyvin ja olisin säilyttänyt erinomaisen työpaikkani kotonaolon ajan, olisin voinut harkita kotiäitiyttä. Mutta ei IHAN nappaa ajatus loppuiän kestävästä työttömyydestä tai matalapalkka-pätkätyöstä - joillain meistä on kumminkin hyvä duuni ja urakin, josta haluamme pitää kiinni.

Ja hei: jossain vaiheessa lapsen on opittava ryhmässäoloa. Joku kerhoilu ei sitä opeta oikeasti - tunnin parin ryhmä toimii täysin toisin kuin vaikkapa koululuokka, joka on yhdessä useita tunteja.

Hälyisiä ja levottomia ne koululuokatkin ovat, vai ajattelitko opettaa lastasi kotona?

Vierailija
28/34 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kaikki paikat saa paskan leiman. Itse olen olut useassa päiväkodissa töissä ja ei ole muuta pahaa sanottavaa kuin se että työntekijöitä on liian vähän!

Vierailija
29/34 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en käy enää koskaan ruokakaupassa, koska kerran siellä myytiin vanhentunutta juustoa.

Vierailija
30/34 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä irtisanouduin ja olen ollut kotona ilman mitään tukia. mieheni on tavallinen duunari mutta pärjäillään kun on osattu ottaa sopiva laina.

JA uuden työpaikan saisin helposti kun on taitoa. Soittelee kotia ja kyselee hommiin.. Onneksi ei tartte roikkua jossain sattumalta saadussa hommassa. Ja lapset saa olla kotona.

Juuri sen takiahan se on oikeudessa, että kaikki tajuavat sen olevan kiellettyä.

Meillä oltiin ainakin ihan tyytyväisiä päiväkotiin. Toki jos perhe olisi voinut taloudellisesti hyvin ja olisin säilyttänyt erinomaisen työpaikkani kotonaolon ajan, olisin voinut harkita kotiäitiyttä. Mutta ei IHAN nappaa ajatus loppuiän kestävästä työttömyydestä tai matalapalkka-pätkätyöstä - joillain meistä on kumminkin hyvä duuni ja urakin, josta haluamme pitää kiinni.

Ja hei: jossain vaiheessa lapsen on opittava ryhmässäoloa. Joku kerhoilu ei sitä opeta oikeasti - tunnin parin ryhmä toimii täysin toisin kuin vaikkapa koululuokka, joka on yhdessä useita tunteja.

Hälyisiä ja levottomia ne koululuokatkin ovat, vai ajattelitko opettaa lastasi kotona?

Vierailija
31/34 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoi jumpan jälkeen, että heillekin on tullut 1v3kk tyttö hoitoon, vaikka äiti on kotona "hakemassa töitä". Oli ihmeissään, mihin tämä maailma on menossa.

Vierailija
32/34 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertoi jumpan jälkeen, että heillekin on tullut 1v3kk tyttö hoitoon, vaikka äiti on kotona "hakemassa töitä". Oli ihmeissään, mihin tämä maailma on menossa.

voi olla työnhakija, koskan lapsella ei ole hoitopaikkaa = ei ole välittömästi työmarkkinoiden käytettävissä, eikä oikeastaan olis edes oikeutettu työttömyyskorvauksiin...

Suo siellä vetelä täällä...

Vierailija
33/34 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla työnhakija, koskan lapsella ei ole hoitopaikkaa = ei ole välittömästi työmarkkinoiden käytettävissä, eikä oikeastaan olis edes oikeutettu työttömyyskorvauksiin...

Suo siellä vetelä täällä...

Vierailija
34/34 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä suuresti ihmettelen minäkin, miten voi olla niin kahtia jakautuneet mielipiteet, joidenkin mielestä päiväkoti on ihan "must", ja joidenkin mielestä kamala paikka lapselle.

Ymmärrän ettei kaikilla ole hyvää kotia tai vanhempia jotka edes haluavat hoitaa omia lapsiaan. Mutta paljon on niitä, jotka vievät lapsen päiväkotiin, vaikka itse ovat kotona, esim. työttömänä tai vauvan kanssa! Hullua ja aivan väärin!

Pois kaikki nämä lapset päiväkodeista, saadaan tilaa ja väljyyttä ja paremmat olot niille jotka sitä hoitoa oikeasti tarvitsevat! Esim. itse olisin tarvinnut, mutta sen jälkeen kun olin ollut tutustumassa "kärpäsenä katossa" useammassa päiväkodissa, tulin siihen tulokseen että teen mitä vain, ettei lapseni tarvi mennä noihin laitoksiin.

Näin sellaista epäoikeudenmukaisuutta, lapsien tylytystä ym. vaikka itse olin paikalla, mitä se meno on silloin kun ulkopuolisia ei ole paikalla?

Tämä homma ei voi jatkua näin, meillä on niin pahoinvoiva yhteiskunta jo nyt...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi