Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olen määräaikaisessa työsuhteessa,

Vierailija
28.09.2011 |

voinko hakea toista työtä, joka alkaisi ennen kuin määräaikainen loppuu? Toinen olisi vakituinen.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten sinun pitää joko vakuuttaa uusi tai nykyinen työnantaja siitä, että voit vaihtaa työpaikkaa sopivasti. Joskus joudut siirtämään uuden työn aloitusta tai ehkä korvaamaan nykyiselle työnantajalle, riippuu ihan allekirjoittamastasi sopimuksesta.

Vierailija
2/10 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräaikainen sopimuksesi sitoo sinua loppuun saakka ellet ole jotain muuta sopinut työsopimuksessasi tai jos työnantaja muutoin on halukas päästämään sinut lähtemään kesken sopimuksesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömän ei kannata ihan niin täydelliseksi ääliöksi heittäytyä, että ei muka voisi vakituista työpaikkaa hakea, jos on määräaikaisessa.

Tiedän, että näillä keskustelupalstoilla loistavat ne asiantuntijat, jotka vänkäävät ettei määräaikaisesta voi lähteä ennen aikojaan.

Todellisuudessa korvausvaatimukset ovat äärimmäisen harvinaisia. En tiedä sellaista ensimmäistäkään - mutta tuttavapiirissäni ei tosin ole yhtään PAM:n jäsentä.

Vierailija
4/10 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos saat toisen työpaikan, jätät vain menemättä ensimmäiseen (kunhan nämä eivät ole samalla alalla, jolloin rikot kilpailukieltoa tekemällä uuden työsopimuksen),

et vastaa ekan työnantajasi mahdollisiin yhteydenottoihin, niin 7 päivän kuluttua työnantaja voi todeta työsuhteesi purkaantuneeksi

Vierailija
5/10 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopettaa määräaikaisen työsuhteen ilmoittamalla, että ei enää maksa palkkaa. Voihan?

Vierailija
6/10 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet vielä koeajalla, pystyt irtisanoutumaan kivuttomasti.

Vierailija
7/10 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miksi joku nimittää määräaikaisessa työsuhteessa olevaa työttömäksi.

Eihän sitä ole työtön jos on töissä.

Ja varmaankaan kovin moni työnantaja ei lähde mitään korvauksia hakemaan mutta virallisesti sopimus kuitenkin sitoo, sitä on turha vääntää ja kääntää kun faktat on faktoja.

Kommunikointi työnantajan kanssa toimii yleensä ja ehkä kannattaat miettiä polttaako sillat takanaan vai käyttäytyykö aikuismaisesti.

Vierailija
8/10 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

irtisanoutua 2 viikon irtisanomisajalla, tarkistakaa vaikka. Työnantajan puolelta, en tiedä mikä se on, olisko kuukausi.

Vierailija
9/10 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskapuhetta toi irtisanomisaika. Vai voitko linkittää tänne oikein faktaa?

Tässä Erton sivuilta:

Irtisanomisaika määräaikaisessa työsuhteessa?

Olen saanut uuden työpaikan, mutta minulla on määräaikainen työsopimus nykyisen työnantajani kanssa. Kuinka pitkä irtisanomisaika minulla on?

Irtisanomisajat pätevät vain toistaiseksi voimassa olevissa työsuhteissa. Määräaikainen työsopimus päättyy vasta määräajan umpeuduttua, ellei työsopimukseen ole erikseen kirjattu irtisanomisaikaa. Voit kuitenkin yrittää neuvotella asiasta nykyisen työnantajasi kanssa.

Vierailija
10/10 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työpaikan, sanottiin että vakinaistetaan sitten vielä...

Työmatkani osoittautui kuitenkin vaikeammaksi kuin kuvittelin ja kolmen kuukauden kuluttua alkamisestani sain uuden työpaikan aivan kotini lähettyviltä.

Koska en ollut ehtinyt olla neljää kuukautta ensimmäisessä työssäni, sain lähteä heti ilman irtisanomista seuraavaan työhöni.

Näin tapahtui Helsingin kaupungin työpaikassa. Helpotti tosiaan kun pääsin vaikeasta työmatkasta, vaikka muuta valittamista ei ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän