Onko muilla: ex välillä tarpeettoman tyly puhelimessa kun
Niin, siis olemme eronneet jokunen vuosi sitten, minn aloitteestani. Ex löysi kuitenkin nopeasti uuden rakkauden lähipiiristä. Olemme alusta si olleet suht asiallisiss väleissä ja pystyneet keskustelemaan lasten asiat yhteisymmärryksessä.
Minua vain ihmetyttää/huvittaa/harmittaa/kummastuttaa se, että kun uusi onni on kuulolla, eksä on lyhytsanainen ja joskus kovin tylykin puhelimessa, mutta itsekseen ollessaan juttelee pitkät pätkät ja on ihan lämmin ja ystävällinen. En usko, että uusi nainen on mustis, tunnemme toisemme vuosien takaa.
Halusin vain kysyä, käyttäytyvätkö omat ex- puolisonne näin johdonmukaisen epäjohdonmukaisesti, tai huomaatteko itse käyttäytyvänne? Ja jos, niin miksi?
Itse yritän kuulostaa aina samalta, myös silloin kun oma mieheni on kuulolla. Ennen kaikea teen sen siksi, että uusi mieheni tietää millainen olen ja millaiset välit minulla on eksäni kanssa: asiallisen ystävälliset.
Kommentit (6)
käytöstä, mitä sitä suotta vatvomaan.
On avoliitossa mun entisen parhaan ystävän kanssa joten ymmärrän lyhytsanaisuuden koska tietää etten juurikaan uudesta mammasta piittaa ja tuskin hänkään(uusi avopuoliso) minusta piittaa kun tuli melkoisen suoraan sanottua aikanaan mitä hänestä ajattelen.
niin minäkin tein. Tosin vastaus oli, ettei ole huomannukaan toimivansa näin ja lakkasi vastaamasta puheluihin kun sen uusi on paikalla. Soittaa kyllä takaisin tai tekstaa eikä tylyile.
Minusta on outoa, jos ei voi olla oma itsensä kun puoliso kuulee.
Meilläkin tuo eksän uusi on vanha kaverini, en kylläkään ole haukkunut ketään mutta ehkä minut on taloydessa julistettu pannaan.
Eikä minua niinkään kiinnosta, että miksi, vaan ihan vain että onkotämä yleistä. Sanoin vasta ex-miehelle, että saa alkaa ystävälliseksi mnua kohtaan, ei ole pakko tylyttää. Sen jälkeen homma on muuttunut, mutta edelleen perusasetelma on sama. Ap.
...että aina kun ex on tyly ja lyhytsanainen, niin se johtuu siitä että uusi puoliso on kuulemassa? Vai voiko johtua siitä, että ex ei vaan juuri sillä hetkellä tahdo keskustella kanssasi?
Itse tuli ihmeteltyä aikoinaan oman miehen puhelinkäyttäytymistä hänen puhuessaan eksänsä kanssa; välillä puhuttiin pitkät pätkät naurun ja huumorin säestyksellä ja välillä taas puhelimesta kuuluu eksän miltei tauoton pälpätys ja mies vaan hokee puheen päälle joojoo, okei ja muutaman kerran moi ennenkuin iskee luurin kiinni, vaikka toisella kuuluu jäävän juttu kesken.
Kysyin sitten mieheltä asiasta, niin kuulemma hän ei jaksa eksänsä kanssa puhua, jos eksällä ei ole mitään tärkeää asiaa/ ex purkaa omaa pahaa mieltään jostain asiasta ja varsinkin jos miehellä on joku homma kesken. Luppoaikanaan sitten jutustelee pidemmän kaavan kautta puhelimessa.
Mutta kovin pidän kummallisena, jos lyhytsanaisuus ja tylyys johtuu siitä, että toinen on kuulemassa, eiköhän siinä sitten jonkintason mustasukkaisuutta ole ilmassa...
Kellään meillä muilla ei ole, mitäs erosit. Sait mitä ansaitsit.
Ja nyt sua kuitenkin kaihertaa se eksä ja mietit että haluuko se sut takas.