Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miten vietätte jouluaaton

Vierailija
27.09.2011 |

ja joulupäivän ja tapaninpäivän?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

... viime jouluna meitä tais olla melkein 20...

joulupäivänä isän luo ja tapanina äidille. Tai sitte äidille aatonaattona ja tapanin vois olla kotona, tai mennä äidille vähemmän virallisesti. Katotaan nyt.

Vierailija
22/39 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorovuosina vietetään aattoa minun tai mieheni vanhemmilla. Ihanaa kun ei tarvitse itse tehdä jouluruokia, ehtiihän sitä myöhemminkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten vapaata

Vierailija
24/39 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan "kylpien" edes oikea sana? :D

Vierailija
25/39 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen pakko saada olla ihan kaikki joulunpyhät vanhemmillaan. Haluavat myös lapsen sinne. Minua ei sinne taas saa kirveelläkään joten olen kotona koiran kanssa tai jos vanhempani eivät lähde jouluristeilylle saatan mennä heille. Tapaninpäivänä haen yleensä lapsen ja menemme hänen kanssa mun vanhemmille, mies ei mitenkään voi olla muiden kuin oman perheensä kanssa jouluna joten ei tule mukaan.

Yksin olen ihan mielelläni, paitsi että mulla on koira seurana, en koristele enkä laita jouluruokia mutta saatan mässyttää sipsejä ja karkkia. Joskus saatan kyllä haaveilla perhejoulusta tai etelään lähdöstä mutta tämän miehen kanssa kuvio on tällainen.

Vierailija
26/39 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan järjettömältä kuulostaa teidän perheen joulu.

Vierailija
27/39 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdemme aattoaamuna Helsinki-Vantaalta ja olemme aikaeron takia vielä aamupäivän puolella perillä. Käymme iltapäivällä teatterissa katsomassa joulunäytelmää ja sitten on afternoon tea hotellissa. Sinne tulee ryhmä laulamaan joululauluja. Illallinen on hotellin Michelin-mainitussa ravintolassa. Sitten kävellää kylän kirkkoon keskiyön messuun.

Varsinainen juhla-ateria on luonnollisesti joulupäivänä. Kaikki perinteiset brittijouluherkut. Sen jälkeen ulkoilua ja loikoilua takkatulen loisteessa, kenties kylpy kahdestaan...

Tapaninpäivänä sama jatkuu paitsi että on mahdollisuus käydä läheisessä isommassa kaupungissa alennusmyyntiostoksilla ja/tai nähtävyyksiä katsomassa. Lähtö kotiin on seuraavana päivänä.

Toinen joulu kahdestaan viimeisenkin lapsen muutettua pois kotoa. Viime jouluna kävi ilmi, etteivät lapset järin arvostaneet vaivannäköäni joulun eteen - kaikilla oli kova kiire pois ja saatiin vääntää tosi kovaa, että ylipäätään viipyivät kerran yhteisellä aterialla koko jouluna. Ei kiitos sellaista enää.

Vierailija
28/39 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä odotellaan 12-vuotiaan jo nyt niin että ei meinata malttaa pitää joululehtiä kaapissa:) No kohta ne sieltä kaivetaan.

Joulua valmistellaan pitkään, ja jouluna ruokaa ym. valmistellaan yhdessä, se sen joulutunnelman tekee (sydän:D)

Vierailija
29/39 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen kun lapsia tuli, ollaan oltu jouluaattona

- kotona oman perheen kesken

- isovanhemmilla

- toisen lapsiperheen luona kylässä.

Joskus käydään jollain kokoonpanolla kirkossa, haudoillakin on joku saattanut poiketa. Syöminen, sauna ja lahjojen jakaminen kuuluu ohjelmaan, muuten ei ole sen kummempia perinteitä.

Joulupäivä ja tapani ollaan yleensä omalla porukalla, niitä ei enää niin juhlisteta.

Tulevasta joulusta en vielä tiedä. Olen eronnut, mutta olemme silti viettäneet joulua niin että lasten isä on ollut mukana.

Vierailija
30/39 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin olemme tehneet toisen lapsen syntymän jälkeen eli nyt on viides kotijoulu tulossa. Aattona olemme vain ydinperheellä, meillä on omat ihanat perinteet, joita lapset odottaa.

Joulupäivänä toivomme appiksia ja miehen siskoa kylään. Tapanina EHKÄ mun vanhemmille tai sitten ei, riippuu heidän alkoholinkäytöstään.

Vierailija
31/39 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna miehen perhe siis tulee meille :). Tulevat varmaan aamupäivästä, halukkaat pääsevät joulusaunaan ja syövät puuroa. Katsellaan telkkaria, kuunnellaan musiikkia, pelataan jotain lautapeliä yhdessä ja valmistellaan tietysti ruokia. Iltapäivästä syödään juhla-ateria.

Vierailija
32/39 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en lähtisi mielellään minnekään.

Ykköstoiveeni on loma lapissa. Herkut mukaan kotoa, helposti valmistettavat laatikot uuniin jne. Juustot, marjat, sienet, omatekoiset leivät, tortut jne...

Vierailija
33/39 |
20.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normisti.

Vierailija
34/39 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

22.12. lento Miamiin ja sieltä Karibian risteilylle :)!

Lennot ja risteilyt peruttu...

Vierailija
35/39 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pierussa menee.

Vierailija
36/39 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä :(

Vierailija
37/39 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä puoli vuotta aikaa valmistella :) Siellä se jouluaatto jo kolkuttaa!

Vierailija
38/39 |
19.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa, kun joku nostaa juhannusaattona tällaisen vanhan jouluketjun etusivulle.

En todellakaan muista tähän aikaan vuodesta kovin tarkkaan sitä, kuinka meillä yleensä jouluaatot sujuvat. Kai se aikalailla fiiliksen mukaan menee.

Vierailija
39/39 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Njkun