Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

4kk vanha heräilee jatkuvasti, kai tämä menee ohi pian, meneehän?!?

Vierailija
27.09.2011 |

Päivisin iloinen vauva, syö kiinteitä 2krt/vrk noin puoli purkkia, muuten vain rintamaitoa ja nukkuu 2h tunnin välein noin 45minuutin päikkäreitä. Nukahtaa päivällä vaunuihin, illalla tarvitsee usein sylin, ei muuten nukahda. Mennään nukkumaan kahdeksan jälkeen, herää vielä ysiltä tankkaamaan ja nukkuu muutaman tunnin, ehkä 3 korkeintaan. Sitten alkaa puolen tunnin-tunnin välein ähisemään ja kiehnäämään, heiluttaa päätä puolelta toiselle, lopulta alkaa itkemään. Jatkaa uniaan vain jos annan rintaa, joka vaikuttaa olevan enemmän tutti kuin ravinnonlähde. Viime yönä heräsin varmaan 15 kertaa. Olen aivan poikki. Tätä jatkunut noin viikon. Ei näy hampaita, korvatulehduskaan kuulemma tuskin on, koska ei päivisin itke.

Sanokaa että tämmöstä se on, sanokaa että teillä kaikilla muillakin oli ja että menee pian ohi. Ei jeesus miten rasittavaa.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai ei auttanut tieto :DD

anna velliä silloin 20.00-21.00 jospa tuhdimpi ruoka saa nukkumaan pidempään, sitten voit pusertaa maitoa tuttiin ja laita tutti vauvan suuhun, laps luulee, että saa tissiä (siis kuitenkin silloin kun tiedät, että lapsella ON maha täynnä) :)

tsemppiä :)

Vierailija
2/31 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on masu kipeä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä heräilyt kestivät 1,5 ikävuoteen asti. Mutta tuo tolkuton vartin välein heräily kyllä väheni ja vähenee teilläkin. :-)

Vierailija
4/31 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli suunnilleen sama homma n.vuosi sitten.. poika joi pullosta yöllä lopulleen 3x ja loppuajat ähisi maha täynnä enkä tietenkään saanut nukuttua itse. Lopulta sain ohjeet että lopeta yösyöttö.. karseeltahan se kuulosta kun oli niin pieni 4,5kk mutta kyllä kannatti! Pidin rajana että ei aamut alkaneet liian aikasin niin pulloa sai vasta viiden maissa.Alko päivälläkin ruoka maistumaan ja yöt rauhoittui. Näin meillä ja itse toimin noin. Kausia tulee ja menee mutta jos ei saa itse levättyä niin on kyllä pinna tiukalla!

Vierailija
5/31 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko mennä... meijän 4v. tosin ei vielä ole sitä tajunnut... :)

Vierailija
6/31 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme lasta ja meidän keskimäinen oli samanlainen tapaus, sitä kesti 10 kuukautta ja olihan se väsyttävää aikaa, sitten loppui ja täytyy sanoa että en varmaan kauhean kauan enää sitä olisikaan kestänyt.

Vierailija
7/31 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pysty antamaan velliä. Nokkamukistakaan ei juo, sylkee kaiken ulos. Ihana, kamala vauva! Aiva hirvittävän suloinen vauva ja hymyilee ja nauraa paljon, raskaus ja synnytys helppoja mutta nyt alkanu tämä oikea todellisuus vissiin mullekin :D

Vierailija
8/31 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon 37v ja heräilen jatkuvasti yöllä. Sanokaa mullekin että tää menee ohi...

Vierailija
9/31 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten lopetit yösyötön? kun lapsi alkoi itkeä niin miten tyynnytit? Nukkuko jo omassa sängyssä vai vieressä? Oliko rankkaa se vierottaminen ja kuin kauan kesti että rauhottu?

Vierailija
10/31 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen oli 2v kun alkoi nukkumaan yöt, kuopus jo nukkui "jo" 1.5-vuotiaana.

Kauhulla odotan miten käy kolmannen kanssa.

Vierailija
11/31 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kokeilisin jättää hetkeksi ne kiinteät vielä pois. Nyt olisi vielä helppo kokeilla ettei ole kyse siitä että on allerginen antamillesi kiinteille ruuille tai kehittymätön suoli tai mitä lie. Jos tilanne helpottuu kiinteiden pois jättämisellä niin kokeile vaikka jotain muuta ruoka-ainetta sitten kun aloitat tauon jälkeen uudestaan kiinteät. Myöhemmin on paljon hankalampi selvittää mitkä mahdollisista kiinteistä ei sovikkaan.

Meillä keskimmäisen allergiat (maito, porkkana jne) ilmeni just noin. Ja yöheäily loppui kun ruokavaliosta saatiin sopimattomat aineet pois. Sitä ennen pidettiin unikouluja ym. taistelua mutta ei niistä pitkää iloa ollut kun lapsella oli sopimattoman ruuan takia kurja olo.

Tsemppiä ja toivottavasti lapsen olo paranee pian.

Vierailija
12/31 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon 37v ja heräilen jatkuvasti yöllä. Sanokaa mullekin että tää menee ohi...

Ruokavalioa. Minä nukun tosi huonosti jos käytän maitotuotteita. Kun olen maidottomalla niin uni maistuu...

Vierailija
13/31 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt lapsi on 1v 4kk ja heräilee vieläkin useamman kerran, onneksi ei kuitenkaan enää niin usein.

Vierailija
14/31 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi vielä tietää :(

Meillä yhdellä lapsella ei mennyt ohi, heräsi noin 15 kertaa joka yö, siis alle tunnin välein. Lopulta vajaan vuoden ikäisenä viimein saatiin heräilyt vähennettyä kahdeksaan/yö ja irti tissistä öisin. Siitä heräämiskerrat ovat hiljalleen vähentyneet, nyt 3v:na herää 4x/yö.

Toisella lapsella taas tuo ajoittainen runsas heräily liittyi nimenomaan hampaidentuloon tai jonkin uuden taidon oppimiseen ja meni aina jonkin aikaa kestettyään ohi.

Mutta: heräilijä oli sitä aina, vastasyntyneestä lähtien. Nukkuja taas oli vastasyntyneenäkin pääasiassa hyväuninen, ajoittaisi rauhattomampia jaksoja lukuunottamatta. Jos teillä on siis tilanne muuttunut melko hyväunisesta heräilijäksi, teillä voisi olla toivoa kohtuuhyvien unien palautumisesta?

Vierailija
15/31 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä pulloon ja mies antoi siitä sitten kun alkoi pulloa vaatimaan. Minä vieressä tsemppasin miestä että jaksoi rauhoitella :) Eka yö oli pahin mutta ihmeen nopeasti tottui. Puuroa rupesin antamaan vaille samoihin aikoihin niin ei kyllä nälkää nähnyt, lähinnä tapa tuo maidon rillitus yöllä. Huom! ennen sitä päivällä ei syönyt kunnolla vaan tankkasi todellakin yöt: puolen yön aikaan, kolmelta ja viideltä 3x2dl.. ei ihme jos ei sillä maitomäärällä nukuttanut...

Vierailija
16/31 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja alkuyöt nukkui omassa sängyssä josta nostettiin viereen missä nukkuu edelleen ;) Itselleni on helpompaa kun ei tarvitse pomppia keskellä yötä vaan voi rauhoitella helpommin vieressä välttämättä itse kunnolla edes heräämättä. Sen haluaisin lisätä että ensimmäisenä ei tullut mieleen noi maidottomat vaihdoehdot ollenkaan kun poika ei mitenkään aikaisemmin ole allergiaan taipuvainen ollut.

Vierailija
17/31 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä heräily alkoi myöskin nelikuisena. Ja loppui, kun lapsi oli vuosi ja kaksi kuukautta.

Päivisin ei ollut mitään ongelmaa minkään asian kanssa. Mutta öisin heräsi pahimmillaan 6-8 kertaa. Ja vain tissi auttoi.

Kerran kokeiltiin huudatusunikoulua. Pariksi yöksi heräilyt vähenivät, mutta alkoivat sitten taas. Ja sydämeni ei kestänyt lapsen huudatusta, joten palasimme vanhaan; lapsi nukkui vieressämme, ja aina kun heräsi, tissiä suuuhun. Diagnoosini siis oli, että lapsi ei vaan osannut nukahtaa uudelleen ilman, että sai tissiä. Tutti, eikä pullo tullut kuuloonkaan... :/

Rankkaa oli, mutta ohi meni. Kun lopetin imetyksen, kuukausi tästä tuli ensimmäinen kokonaan nukuttu yö.

Vierailija
18/31 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä päätin just että ootan kaks kuukautta sitte vaikka huudatan jos muu ei auta.

Vierailija
19/31 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos yrittäidit vähän varovasti luoda vauvalle päivärytmiä.. ettei nukuttaisi vähän väliä pieniä pätkiä vaan ainakin yhdet pidemmät unet päivässä. Ja voisi myös yrittää ehkä pitää valveilla illalla, niin että tankkailisi tissiä ja valvoisi pidemmän pätkän. Mutta ei väkisin, vaan varovasti tunnustellen.

Meillä kuopus kauhea valvottaja syntymästään 1,5 vuotiaaksi, jos olisin jaksanut, olisin kokeillut unikoulua. siihen ei ollut voimia kun valvottuja öitä takana kuukausia.

Jos unikoulut kiinnostaa, lainaa kirjastosta kirja "Unihiekkaa etsimässä - Ratkaisuja vauvan ja taaperon unipulmiin". Kirjoittajat ovat lääkäri Anna Keski-Rahkonen ja toimittaja Minna Nalbantoglu.

Vierailija
20/31 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitettavasti meillä alkoi juuri samanlainen heräily 3,5 kk iässä eikä ole vieläkään täysin loppunut ja poika täytti juuri 3 :( tilanne kyllä parani huomattavasti n. 2 v iässä. Olemme jo yli 2 vuoden ajan hoitaneet miehen kanssa lasta vuoroöin, tämä on ollut ainoa tapa jaksaa. Suosittelen. MUTTA ei teillä tarvitse mennä noin vaan tilanne voi hyvinkin muuttua nopeastikin. Kai aika tavallista on, että 1v synttärien tienoilla lapsi nukkuu useimmat yöt läpi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan