Uskaltaako lasten kanssa muuttaa Vantaalle?
olemme mitä luultavammin muuttamassa tammikuussa Vantaalle miehen töiden takia.
Oma äitini on aivan kauhuissaan Vantaalle muutosta.. onko siellä lasten kasvattaminen muka niin kamalaa? Ei voi olla!
Kommentit (24)
vantaalaiset osaa vielä kuin nuolenpääkirjoitusta, eikä siellä ole tultakaan vielä keksitty. Toista se on ytimes!!
Enpä ole moista kuullut, muutatteko Westendistä ja pelkäätte tavallisten ihmisten tavallista elämää vai?
Jos nyt ette ihan korsoon tai havukoskelle muuta niin Vantaa menee siinä missä muutkin. Voi luoja tätä. Itse asunut Espoossa, Helsingissä ja vantaalla. Vantaa ehdottomasti paras.
Itse en välttämättä muuttaisi lasten kanssa Koivukylään, Hakunilaan tai Korsoon. Myyrmäki on myös aika rajoilla.
Mutta voisin muuttaa Tikkurilan lähiseutuun, Simonkylään, Ilolaan ja Viertolaan sekä Tammisto/Kartanonkoski/Pakkala/Ylästö aluelle :)
Toki ainoa paikka kasvattaa lapsia on Espoo. Eihän Vantaalla ole kouluja, päiväkoteja eikä terveydenhoitoa ollenkaan.
Parempi pysyä poissa.
Mutta itse en kyllä täältä enää muualla muuta, ainakaan niin kauan kun lapsi asuu kotona. Kuhistelujen kohde: tyytyväinen vantaalainen äiti.
pk-seudusta, äitini pohjoisessa. ollaan asutu helsingissä ja vantaalla kun olin lapsi.
Äiti nyt on vain sitä mieltä, että lapseni tulevat olemaan "steissillä" teini-iässä jos sinne muutamme..
Ite en kyllä täällä pikku paikkakunnallakaan viihdy oikein
Perheemme ei ole täällä Vantaalla kohdannut mitään häiriökäyttäytymistä tai uhkaa.
Vantaalla on huono imago, on köyhää, ankeaa, kouluissa levotonta. Espoon asukkaat taas ovat keskiluokkaisia tai varakkaita.
muutossa harmittaa, on lapsen (ekaluokkalainen) koulun vaihtuminen.. ap
äitini mielestä koko pk-seutu on pannassa, sinne kun muuttaa niin lapsista tulee narkkeja , jotka pörrää helsingin juna-asemalla
pk-seudusta, äitini pohjoisessa. ollaan asutu helsingissä ja vantaalla kun olin lapsi. Äiti nyt on vain sitä mieltä, että lapseni tulevat olemaan "steissillä" teini-iässä jos sinne muutamme.. Ite en kyllä täällä pikku paikkakunnallakaan viihdy oikein
Hassu kysymys. Olen kyllä ennenkin kuullut että joku ajattelee Vantaasta juuri noin. Itse en ole ikinä asunut, mutta moni tuttuni asuu ja asun itse ihan lähellä jä käyn usein. En näe Vantaassa mitään ongelmaa. Riippuu tietenkin vähän siitä, että mihin vantaalle!
vaikkapa espooseen? elämä olisi rauhallisempaa ja laadukkaampaa siellä
äitini mielestä koko pk-seutu on pannassa, sinne kun muuttaa niin lapsista tulee narkkeja , jotka pörrää helsingin juna-asemalla
päättäisitkin pitää äitisi puheita sivistymättöminä ja typerinä? etkä välittäisi niistä.
Asumme Ylästössä, lähinaapureina on ekonomi, 2*arkkitehti, 2*opettaja, pari insinööriä jne...
Taloutemme bruttotulot ovat reilusti yli 100t€/vuosi, oikeastaan noin 130t€/vuosi. Espoon Laaksolahdesta tänne muutimme ja vapaaehtoisesti.
Ylästön koulu on hieno ja uusi, viihdymme maalaismaisemassa. Lapsilla on tilaa olla ja leikkiä. Järjestyshäiriöitä ei ole ollut. Vantaan terveyspalvelut ovat kyllä olemattomat, jos niitä tarvitsee niin miettisin ennen muuttoa.
Asuntoa etsiessämme selkeä raja kulki jossain Jumbon kohdalla. Ei sitä edemmäksi itään.
päättäisitkin pitää äitisi puheita sivistymättöminä ja typerinä? etkä välittäisi niistä.
harmittaa vain se syyllistäminen
ap
vaikkapa espooseen? elämä olisi rauhallisempaa ja laadukkaampaa siellä
Riippuu varmastikin kaupunginosasta: Westend on parempi kuin Korso, sen tietää jokainen. Mutta jos vertaa vaikkapa rauhallista espoolaista korvessa sijaitsevaa pientaloaluetta Jupperia rauhalliseen vantaalaiseen korvessa sijaitsevaan Nikinmäkeen, niin tuskin on suuriakaan eroja: omakotitaloja, trampoliineja, tila-autoja, alakoulu, pitkä bussimatka Helsinkiin, metsää, järvi tai joki lähistöllä, ystävällisiä ihmisiä, koiria...
Vantaan miinuksia on isompi veroprosentti kuin muissa pääkaupunkiseudun kaupungeissa, mutta se korreloituu edullisempien asuntojen hinnalla. Jos maksat samanlaisesta omakotitalosta Espoossa 600 000 ja Vantaalla 400 000, niin Vantaalla asumisesta taitaa jäädä enemmän kukkaroon, jos asuntolaina vastaa talon hintaa.
Vantaan plussia ovat pääkaupunkiseudun pienimmät luokkakoot.
HAHA! Ei Vantaa nyt niiin paha ole!
Ite oon asunu Vantaalla koko ikäni. Kivistössä, Seutulassa, Hakunilassa ja Kuninkaanmäessä.
Hakunilaan en enää muuttais, mutta muuten ei oo mitään valittamista.
kyllä sun äiti vanhempana ja viisaana tajuaa, ettei täällä uskalla elää lasten kanssa...