Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

6 kk:n ikäiset: montako kertaa syödään yöllä - vai nukutaanko jo putkeen?

05.11.2005 |

Meillä on viikon verran nukuttu ilman syömisiä koko yö (klo 20.30-07.00). Sitä ennen herättiin aina säännöllisesti kaksi kertaa syömään (klo 01 ja 04). Toukka ei kuitenkaan tunnu aamullakaan nykyään sen nälkäisemmältä kuin ennenkään enkä huomaa, että söisi enempää päivällä kuin aikaisemminkaan.

Pohdinkin, saapikohan se nyt riittävästi ravintoa (neuvolapunnitusten mukaan aikaisemminkin kasvanut melko kituliaasti, 200 g/kk). Olen yrittänyt tarjota päivällä rintaa useammin, mutta napero ei huoli...

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei läheskään vielä nukuta koko yötä! Myöskin päiväunet ovat tosi lyhyitä ja siksipä neuvola jo suositteli minulle unikoulun pitämistä yösyömisistä pääsemiseksi. Poika on 9360 gr ja 69 cm eli ihan hyvän kokoinen joten eipä hän taida maitoa yöllä nälkäänsä kaivata. Imetän, joten suht mutkattomasti tosin hoituu yöruokailut...

T: Hemppu

Vierailija
2/6 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva syö ehkä kerran pari kunnolla ja sitten roikkuu tississä x kertaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta 6,5 kk poika herää öisin 3-6 kertaa. Olen yrittänyt olla antamatta rintaa öisin, sillä nälästä ei voi olla kyse. Poika vain on niin sinnikäs, että saattaa alkaa valvoa keskellä yötä - parhaimmillaan olemme kukkuneet 2.5 h ja luovuttajana annoin tämänkin pääteeksi rintaa. :D

Vierailija
4/6 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama " ongelma" , yöt nukutaan hyvin 3kk asti; paino ei vaan nouse. Täällä ollaan myös huolissaan, saako J tarpeeksi ruokaa. Toisaalta järki sanoo, että taidetaan sittenkin olla onnellisesta päästä, kun saadaan nukkua. Mä olen nyt ruvennut antamaan kiinteitä ja toivon, että siitä lähtis paino nousuun. Meidän J noin 7 kiloa vaan (nyt 6,5 kk) ja 2 vkoa sitten oli 65 cm. Entä teillä?

Vierailija
5/6 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syödään 2-5 kertaa yössä ja sitten vaan käytetään tissiä suussa muutaman kerran.

Aloitettiin kiinteät jokin aika sitten, ehkä pikkaisen on vähentänyt tissihommia öisin.

Aamulla on megaraskas vaippa, on vissiin tissuteltu tuhdisti.

Vierailija
6/6 |
07.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisinaan herää syämään kaksi kertaa yössä. Nämä on ääripäät, yleensä tyttö herää kerran yössä syömään. Harvemmin " kukkuu" yöllä hereillä muuten kuin syödäkseen, vain silloin yöt on levottomampia jos meillä on ollut vieraita myöhään tai olemme olleet päivällä kyläilemässä pitkän aikaa. Silloin kun tyttö nukkuu läpi yön, heräilen itse kuitenkin useamman kerran kun on niin tottunut noihin yöheräämisiin ja rinnatkin alkavat vuotaa kun tulevat niin täyteen ;-)

Kaisu