Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suositellaanko nykyään kaukomatkaajille

Vierailija
24.09.2011 |

maitohappobakteereita? Mitä olette käyttäneet, kauanko ennen matkaa ja onko estänyt mahatauteja?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ja lapset käytetty, mies ei, kenelläkään ei ainakaan thaimaassa ole ikinä tullut mahatautia. TÄrkeämpää on kai käsihygienia, ja se että katsoo missä syö ja mitä.

Vierailija
2/7 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen joskus syönyt, jos olen tosi eksoottisiin oloihin menossa. En tosin tiedä onko ollut apua, en ole kovin herkkävatsainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ole ikinä ollut pakki sekaisin (kop, kop) vaikka maailmaa on kierretty paljon. Jos on kovin herkkä vatsa niin kai niistä sitten on apua, ainakin henkisellä puolella.

Muuten koko maitohappobakteeri ja hepatiittirokotehysteria on vain valmistajien lietsomaa "paniikkia" kansassa. Hyvin harva normaalituristi noita tarvitsee.

Vierailija
4/7 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei ole tullut tautia. Mies luottaa konjakkiin aamuin illoin ja on sairastanut yhden kunnon ruikulitaudin thaimaassa

Vierailija
5/7 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailijoille yleensä, ei vain kaukomatkoille meneville. Aloita viikkoa ennen matkaa.

Vierailija
6/7 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan käyttänyt eikä ole koskaan tullut mitään mahavaivaa.

Vierailija
7/7 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin jos on joutunut syömään antibiootteja, tai jos sairastelee usein.

Turistiripuliin (jonka yleensä aiheuttaa bakteeri esim. kampylo) niillä tuskin on vaikutusta muuten kuin että jos se vastustuskyky on alun alkaenkin hyvä, niin kyllähän se suojaa myös matkalla erinäisiä tauteja vastaan.

Nykytiedon mukaan suolistolla on merkittävä rooli ihmisen immuunipuolustuksessa.

Mutta siis joo, summa summarum. Maitohappobakteerit sinällään eivät suojaa turistiripulia aiheuttavilta bakteereilta. Mutta säännöllisesti ja pitkään nautittuna ne saattavat buustata immuunipuolustusta siten, että se mahatauti ei matkallakaan pääse iskemään kun elimistö ehtii torjumaan ne tautia aiheuttavat bakteerit ennen oireiden alkamista.