Huomenna alkaa tämän läskin uusi elämä!
Olen todella läski (163cm/110kg), mutten vaan koskaan ole saanut itsestäni irti laihduttamista, tai siis elämäntapojen muutosta. Nyt tuli kuitenkin mitta täyteen tätä lylleröoloa! Olen vielä perusterve, mutta tällä painolla en enää kauan. Tänään olen mässännyt ja tyhjentänyt kaapeista herkut ja nyt yököttää niin paljon!
Huomisaamusta lähtien alan opetella säännöllistä ruokailurytmiä ja oikeaa ateriakokoa ja lupaan käydä joka päivä ulkoilemassa ainakin 15 minuutin ajan! Siitä olisi sitten tarkoitus muuttaa elämää aktiivisemaksi pikku hiljaa ja keväällä aion aloittaa Porin juoksukoulun kunhan paino ensin putoaa sen verran, etten heti hajota polviani.
Tekisi mieli aloittaa blogi tästä laihdutusurakastani, mutta en tiedä onko minusta blogistiksi...
Kommentit (14)
onnistut kyllä, ja kun aloittaa noin pienillä teoilla, voi onnsitua helpostikin. Järki mukana koko ajan.
Tsemppiä muutokseen!
Kannattaa kuitenkin ensin tehdä se vaikein: pohtia syitä siihen miksi olet nyt 110-kiloinen. Joku syy siihen on oltava ja se ei ole se että ruoka maistuu tms. Syyt ovat aina jossain paljon syvemmällä.
Sitten kannattaa järjestää elämä sellaiseksi, että terveellisyys on ainoa vaihtoehto. Eli ostat kotiin vain terveellistä ruokaa. Kun menet johonkin missä tiedät tarjoiltavan jotain vähemmän terveellistä, syö ensin kotona. Liikunnan lisääminen kannattaa tehdä vähitellen ja sillä ajatuksella että teet sitä sitten loppuelämäsi. Löydää siis se OMA lajisi.
Lopuksi: aseta tavoitteet realistisesti. Esim. jouluun mennessä -10 kg, pääsiäiseen toiset 10 kg ja ensi kesään mennessä vielä 10 kg. Lopullinen tavoitteesi voisi olla puolittaa nykyinen painosi. Tähtää siihen vasta 2-3 v päästä.
tismalleen sinun kokoisesi! Silloin 164/ 110,3kg
Olen tässä pari viikkoa rajannut syömisiäni, mutta en jättänyt pois esim. saunaoluita. Nyt siis paino 103,7 (toisesta ketjusta pomppasin). Liikunta vielä aloittamatta.
Ap palasi linjoille ja kyllä, aloitin! Heräsin tarmoa täynnä 8:30 ja söin aamiaisen (puuroa, marjoja, raejuustoa ja pieni lasi tuoremehua). Jo tämä oli valtava muutos parempaan suuntaan. Päivän aikana olen tehnyt töitä ja ulkoillut ja kävin jopa pyörällä kaupassa autoiln sijaan! Söin lounaan ja päivällisen ja kiinnitin erityistä huomiota annoskokoon. Nyt kotipuuhastelua ja ajoissa nukkumaan.
Punnituspäiväksi aion ottaa tiistain, joten tarkkaa lähtökilomäärää ei ole tiedossa. Sillä tuskin on merkitystä tässä painossa...
Kiitos tsempistä kaikille!
Ja taas kerran mun kommentit onkin jo täällä esitetty eli... Miksi oi miksi huomenna?
Tuolla asenteella että tänään mässään itseni ällöoloon ja huomenna aloitan uuden elämän et onnistu, sori.
Aloitin 2 viikkoa sitten tiistaina, se on sellainen tasapäivä sitten :) Piilotan tuon vaa´an, kun sillä tulee käytyä joka aamu.
164/ 103,7kg
Ja taas kerran mun kommentit onkin jo täällä esitetty eli... Miksi oi miksi huomenna?
Tuolla asenteella että tänään mässään itseni ällöoloon ja huomenna aloitan uuden elämän et onnistu, sori.
Tsemppiä ap:lle, eka päivä ainakin kuulosti hyvältä :)
että ne epäonistuneet laihdutusurakat alkaa aina huomenna. Aloita NYT. Jos sulla on herkkuja, joita et aio uudessa elämässäsi enää syödä, niin miksi ihmeessä et heitä niitä menemään? Vaikeeta, tiedän, olen nimittäin lopettanut aika monta kertaa tupakanpolton "huomenna".
No joko AP on hoikka kuin pajunvitsa?
Kaikki aloittavat heti huomenna, voin valmiiksi sanoa että tuloksesi on +5kg puolessa vuodessa ja polven tekonivel jono.
Itse laihdutin viime syksyn aikan 100kg --> 80kg ja nyt olen tyytyväinen, kun saan elää suht. "vapaata" elämää kunhan paino ei nouse. Pidän kirjaa syömisistäni ja punnitsen itseni viikoittain kunnes on selkeä rutiini ja ymmärrys kaikesta tähän liittyvästä ja tiedän muutenkin missä mennään.
Älä noteeraa räksyttäjiä. Suosittelen pitämään kirjaa syömisistäsi ja laskemaan kaloreita muutaman viikon ajan, kunnes homma on hanskassa muutenkin.
Mutta miksi aloitat vasta huomenna? Jos olet tosissasi, sä aloitat uuden elämäntavan nyt heti, etkä lykkää sitä enää yhtään. Useimmiten nuo "huomenna, ensi viikolla, ensi kuussa"-laihdutukset eivät tule kestämään.