Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi/milloin raskaustestiin tulee haamu?

Vierailija
16.09.2011 |

Tarkoitan sellaista heikkoa, hyvin himmeää viivaa. Ei kuitenkaan pelkkää viivan paikkaa.

Tuleeko tuo heikko viiva siksi, että hormonia on vielä pissassa vähemmän kuin testin herkkyys on vai onko hormonia niukin naukin herkkyysrajan yli?

Ymmärrättekö, mitä tarkoitan?

Tai jos pissassa on hormonia 45 IU ja testi on herkkyydeltään 50 IU, niin onko tulos haamu vai nega?

Perjantai-illan pohdintaa... =)

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

....jos sinulla on hormonia virtsassa. Tai ainakin olet ollut raskaana juuri äsken (voi olla että vähäinen hormonin määrä johtuu siitä että raskaus on jo itse asiassa päättynyt eli alkio ei kehity enää). Raskaushormonia ei erity ennen raskauden alkua.

Se, miten raskaustesti reagoi alhaiseen hormonimäärään varmaan riippuu testistä. Uskoisin, että jonkinlainen tulos tulee, jos hormonin määrä virtsassa on lähellä sitä luvattua herkkyyttä vaikka ei ihan sitä vielä olisikaan.

Eli periaatteessa kaikki "haamut" tarkoittavat, että raskaus on alkanut. Mutta nyt olen antanut kertoa itselleni, että joissain raskaustikuissa ilmeisesti tosiaan se viivanpaikka tulee näkyviin kun tikku kuivuu testin jäkeen, ja tämä voi näyttää heikolta positiiviselta tulokselta. En ole itse nähnyt.

t. monesti testannut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän