Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

joskus muinoin henkilöllisyystodistuksessa oli merkitty silmien väri...

Vierailija
24.09.2011 |

minä en pystyisi lapsestani sanomaan, minkä väriset silmät hänellä on. Hänen silmissään on vihreää, ruskeaa, harmaata ja ehkä sinistäkin. Minkäväriset tuollaiset silmät sitten ovat...

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
20.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin nuorena oli passi jossa ei ollut silmien värin kohdalla mitään van sitten oli merkintä katso erikois merkintä. Ja siellä oli siten lueteltu että oik.silmä sininen ja harmaa ja vas.silmä ruskea ja vihreä ja sama enkuksi.

Aina ulkomaan matkoilla tullimiehiä kerräntyi koppiin varotoimiksi...

Eriväristen silmien omaavana voin kertoa että opin eilen amerikkalaisesta poliisisarjasta että sitä kutsutaan heterokromiaksi.

Vierailija
2/13 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran piti kysyä virkailijalta, minkä väriset silmät laitan, kun väriä "kukertava" ei ollut listalla. Kiitos piilolasien tuostakin päästiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

virkailija laittoi silmieni väriksi harmaan, vaikka olin aina pitänyt silmiäni sinisinä ;).

Vierailija
4/13 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun virkailija laittoi sininen vaikka minusta ovat enemmän harmaat :DDDD

Vierailija
5/13 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä väriset silmät mulla itselläni on.

Vierailija
6/13 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtoehtona ei tainnut olla "maantienvärinen"

Vierailija
7/13 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin oli myös hiusten väri vaihtoehtona ei tainnut olla "maantienvärinen"

Vierailija
8/13 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjavat!

Vierailija
9/13 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ylioppilaskirjoitusten tärppi oli silmien värin periytyminen, ja se opetettiin nykytietämyksen mukaan väärin :D

Vierailija
10/13 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Central heterochromia:

Central heterochromia is an eye condition where there are two colors in the same iris; the central (pupillary) zone of the iris is a different color than the mid-peripheral (ciliary) zone.

Eye color is determined primarily by the concentration and distribution of melanin within the iris tissues; anything affecting those factors may result in a difference of color being observed.[2]

The human iris can be seen in a number of various colors. There are three true colors in human eyes that determine the outward appearance: brown, yellow, and grey. The amount of each color an individual has determines the appearance of his or her eye color.[20]

Eyes displaying central heterochromia are often referred to as "cat eyes" because of the appearance of a multi-colored iris. Central heterochromia appears to be prevalent in irises containing low amounts of melanin.[21] Central heterochromia does not label an eye as hazel. This is because the outer ring of an eye affected by central heterochromia is that iris's true color. A famous case of a person with central heterochromia was Baroness Rozsika Edle von Wertheimstein, whose daughter wrote: "She was a very beautiful woman... She had dark, dark brown eyes, but each eye had a purple ring to it, about a quarter of an inch of purple around these dark brown eyes."

Mulla on siis pupillin ympärillä ruskeaa ja muuten vihreät silmät. Tää kuva ei ole mun silmästä, mutta mulla on muutoin tollaset mutta ruskea ei ole ihan noin tumma.

https://lh5.googleusercontent.com/-DxWEL48zgNc/TYwNnuYCtQI/AAAAAAAABXM/…

Vierailija
11/13 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Central heterochromia:

Central heterochromia is an eye condition where there are two colors in the same iris; the central (pupillary) zone of the iris is a different color than the mid-peripheral (ciliary) zone.

Eye color is determined primarily by the concentration and distribution of melanin within the iris tissues; anything affecting those factors may result in a difference of color being observed.[2]

The human iris can be seen in a number of various colors. There are three true colors in human eyes that determine the outward appearance: brown, yellow, and grey. The amount of each color an individual has determines the appearance of his or her eye color.[20]

Eyes displaying central heterochromia are often referred to as "cat eyes" because of the appearance of a multi-colored iris. Central heterochromia appears to be prevalent in irises containing low amounts of melanin.[21] Central heterochromia does not label an eye as hazel. This is because the outer ring of an eye affected by central heterochromia is that iris's true color. A famous case of a person with central heterochromia was Baroness Rozsika Edle von Wertheimstein, whose daughter wrote: "She was a very beautiful woman... She had dark, dark brown eyes, but each eye had a purple ring to it, about a quarter of an inch of purple around these dark brown eyes."

Mulla on siis pupillin ympärillä ruskeaa ja muuten vihreät silmät. Tää kuva ei ole mun silmästä, mutta mulla on muutoin tollaset mutta ruskea ei ole ihan noin tumma.

https://lh5.googleusercontent.com/-DxWEL48zgNc/TYwNnuYCtQI/AAAAAAAABXM/…

Vierailija
12/13 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti vielä laittaa hiusten ja silmien väri. Muistan kun virkailija halusi laittaa hiusten väriksi mustan ja äitini parkaisi, että ei kai toi nyt mustatukkainen meinaa aina olla.

Vierailija
13/13 |
24.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en pystyisi lapsestani sanomaan, minkä väriset silmät hänellä on. Hänen silmissään on vihreää, ruskeaa, harmaata ja ehkä sinistäkin. Minkäväriset tuollaiset silmät sitten ovat...

Mun omassa henkkarissa, jossa kuva oli kai otettu 4-vuotiaana (vuonna 1980) oli mun silmien väriksi laitettu siniharmaa. Hiusten väriä ei kai ollut... En muista ainakaan. On mulla ne henkkarit vissiin jossain tallessakin vielä.

Omista lapsista kahdella kolmesta on niin omituisen väriset silmät, etten ole koskaan osannut päättää minkä väriset ne oikeastaan on. Ei oo ruskeet, muttei kyllä sinisetkään. Eikä kyllä oikeastaan vihreätkään... Harmaat nyt ei ainakaan. Eli... ;P Ja sit sillä yhdellä sinisilmäiselläkin on selkeä ruskea täplä toisessa silmässä. Eli onko sen silmät silti siniset? En tiiä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi