Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

6viikon ikäisen vauvan kanssa suuriin sukujuhliin?

Vierailija
23.09.2011 |

paikalla on n.100-150 ihmistä..

menisittekö?

ajattelin kyllä pitää vauvaa sylissäni, tietty isovanhemmat ja sisarukset saa pitää myös sylissä. mutta ei muut.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin 6 viikon ikäinen ja esikoinen koulussa. koulusta tai miehen töistä (iso firma, paljon ihmisiä) voi tulla kans flunssaa..

Vierailija
2/20 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin myös häissä vastasyntyneen kanssa, kantoliina on tosi kätevä. Imettävän äidin pitää vähän miettiä pukeutumista, mekko ei kovin kätevä. Muuten tuon ikäinen on mielestäni helpompi, kuin vähän isompi vauva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap

Vierailija
4/20 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin kyllä pitää vauvaa sylissäni, tietty isovanhemmat ja sisarukset saa pitää myös sylissä. mutta ei muut.

vauvaa täytyy pitää sylissä? Miksei hän voi olla vaunuissa ja kaukalossa? Minun tyttö oli 7vikkoa kun olimme isoilla 50v-synttäreillä eikä mitään ongelmaa ollut.

Vierailija
5/20 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin myös häissä vastasyntyneen kanssa, kantoliina on tosi kätevä. Imettävän äidin pitää vähän miettiä pukeutumista, mekko ei kovin kätevä. Muuten tuon ikäinen on mielestäni helpompi, kuin vähän isompi vauva.

http://www.jasmin.fi/mama-i-ja-imetysmekko-musta.html

Tuollaisen itse tilasin juhliin imetysaikana :)

Vierailija
6/20 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin kolmikuisen vauvamme kanssa, että itse sain kovan flunssan, mutta rintamaidon vasta-aineet ilmeisesti suojasivat häntä, eikä vauvalle tullut mitään oireita.

Vierailija
7/20 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten voit käydä vauvan kanssa edes kaupassa jos pelkäät pöpöjä noin paljon?

Itse olin hautajaisissa kun vauva oli 4 päivää vanha! Ja oikein hyvin pysyttiin hengissä molemmat!

Vierailija
8/20 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mitä haluaa. Itse reissasin kuukauden vanhan kanssa autolla ympäri ämpäri Eurooppaa ja kivaa oli. Lapselle ihan sama onko kotona vai ei, kunhan maitoa riittää ;) Tietty ei törmännyt valtaviin ihmislaumoihin, mutta eihän noissa juhlissakaan välttämättä tosiaan tarvi lasta juoksuttaa kaikkien sylissä. Vauvan kanssa voi olla juhlissa helpompaakin kuin jonkin 1-vuotiaan vilpertin kanssa.

Vierailija
9/20 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä miksei? Vauvahan nukkuu suurimman osan aikaa ja itse kyllä kykenen imettämään ns. ihmisten ilmoilla.

Vierailija
10/20 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paita maidosta märkänä ja haisevana.

Vierailija
11/20 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä miksei? Vauvahan nukkuu suurimman osan aikaa ja itse kyllä kykenen imettämään ns. ihmisten ilmoilla.

t. nännikumien kanssa räpeltäjä

Vierailija
12/20 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paita maidosta märkänä ja haisevana.

olen ollut synnytyksen jälkeen tosi hyvässä kunnossa. käynyt monta kertaa jo hölkkälenkillä. ei tullut mitään tikkejä tai muuta synnytykssä, istuin jo heti ihan normaalisti.

-ap

Vierailija
13/20 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minulla serkkutapaaminen jossa varmasti 40henkeä. Tätini piti tyttöä sylissä, ei muut. Sido lapsi liinaan ja näytät vaan sieltä. Käyt jossain sivummalla imettämässä ja laitat taas liinaan. Lapsi lähellä ja vieraat pysyy kauempana kun vaan vähän nenää sieltä vilautat:)

Vierailija
14/20 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku viisas vetäisee herneet nenään, kun ei saa vauvaa pidellä, vaikka näytille on tuotu. Mielenkiinnosta: Bakteerien pelossako et antaisi vauvaa muiden pideltäväksi?

Itse en lähtisi ihan noin pienen kanssa vielä, oman jaksamisen takiakaan. Ja myöskään en sen takia, että ajattelen tuon ikäisen vauvan olevan vielä liian pieni sille, että altistuu kodin ulkopuolisille mikrobeille yms. tarkoituksella.

Vierailija
15/20 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi taisi olla vielä nuorempikin, reilu 1 kk.

Eipä sitä lasta halunnu sylissä pitää kun mun äiti.

Mä pidin ihan luonnollisena että menen vauvan kanssa.

Vierailija
16/20 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe mitään ongelmaa mennä juhliin jos molemmat voi hyvin ja ÄITI haluaa lähteä

Vierailija
17/20 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin niin rikki ja hajalla raskauden ja synnytyksen jälkeen, että tuossa vaiheessa pelkkä käveleminen tai autossa istuminen olivat valtavia haasteita. Plus molempien lasten kohdalla oli pahoja imetysongelmia, eikä mistään reissusta olisi niidenkään takia tullut mitään. Niin ja ihan turha luulla, että sukulaiset antavat vauvan olla, sitä tullaan pällistelemään, räplätään käsiä, höngitään naamaan jne., vaikka ei syliin asti otettaisikaan.

Vierailija
18/20 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten muutkin voat sinulle vastanneet, jos itsestäsi tuntuu siltä, että jaksat niin eikun menoksi.

Eikä vieraat pientä vauvaa yleensä syliin hingu, kurkistelevat vaunuihin vain lähinnä.

Vierailija
19/20 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin paljon tauteja on nyt liikkeellä ja noin pieni kun saa pelkjän flunssan on syöminen jo todella hankalaa.

Vierailija
20/20 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetin jossain nurkan takana tai muuten hoisin vauvaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kolme