Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oliko sinulla froteinen pitkähihainen jumppapuku ala-asteella liikuntatunnilla?

Vierailija
23.09.2011 |

Jostakin tuli mieleen että sellaisia froteisia jumppapukuja käytettiin, kun olin lapsi. Itselläni oli kirkkaanpunainen sellainen.

Mitä tytöt nykyään sisäliikunnassa käyttää?

Meillä ei ole kuin poikia niin ei mitään käsitystä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän tytöllä (ekalla) on sisäliikunnassa legginsit tai sortsi + t-paita / toppi

Vierailija
2/14 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla, ja muilla meidän luokan tytöillä oli sellaiset kiiltävät metalliväriset jumppapuvut, joissa oli pitkähihainen yläosa ja sit jonkinlaiset yhtä kiiltävät legginssit. Yleensä ne oli pinkkejä, mulla oli metallinvärinen harmaa. Ylä- ja alaosan kuuului jostain käsittämättömästä syystä olla saman värisiä.

Nykyään ne näyttävät käyttävän ihan tavallisia verkkareita kaikki sisäliikunnassakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mutta ei ollut froteeta, vaan jotain joustavaa keinokuituneulosta.

Frotee on mielestäni sellaista pyyhemateriaalia, melko pörröistä ja pehmoista.

Vierailija
4/14 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin tytöillä oli niitä kiiltäviä, ja mä olin ihan kateellinen. Mun puku oli serkkujen vanha.

Vierailija
5/14 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tumman sininen pitkähihainen jumppapuku. Ja ne karjalanpiirakalta näyttävät tossut.

Vierailija
6/14 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli juuri sellainen punainen pitkähihainen. Kamala... Ja ne karjalanpiirakkatossut, hih...

Vierailija
7/14 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun jumppapuku oli ruskea.

t. rikas ja laiska akateeminen kotiäiti

Vierailija
8/14 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan sellainen kiiltävä liukas ja alaosa oli kuin uimapuvussa. =)

Ihan verkkareita ja sortseja t-paidalla.

Vierailija
9/14 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ensin sininen ja sitten toinen samanlainen punainen. Melkein kaikilla oli silloin sellainen. En tiedä miten nykyään, luultavasti valikoima on paljon laajempi.

Vierailija
10/14 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ollut froteista, vaan kiiltävä keinokuituinen. Muistaakseni oli vain yksi, valkoinen, en muista millä luokilla käytin. Muuten sisäliikuntavaatteina oli t-paita ja trikoot, sortsit tai verkkarit.

Aloitin peruskoulun vuonna 87.

Vierailija
11/14 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siinä oli häiritsevän avonainen pääntie. Kuminauhaa kun kiristi, sai sen edes vähän pienemmäksi. Ja haarakiila oli ihan liian leveä ja se puku meni haaroista ikävästi ruttuun. Niitä oli vain sinisiä ja punaisia meidän kulmilla myytävänä. Minulla oli sininen. Tämä oli 70-luvun ihan alussa.

Vierailija
12/14 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä materiaalia omani oli, mut pehmoista ja joustavaa. Punainen jossa sivussa valkoisia raitoja, pieni hameosa, pitkähihainen. Ekalla ja tokalla käytettiin. Kolmosella oli jo verkkarit/shortsit ja t-paita linjaa.

Harrastin kilpavoimistelua ja tuo oli yks harkkapuku jonka otin koulukäyttöön. Se oli hieno.

Aloitin koulun -80

Lapseni käyttävät shortseja ja t-paitaa

Vierailija
13/14 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

missähän niitä muuten myytiin...?

Vierailija
14/14 |
23.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli punainen froteennäköinen pitkähihainen puku sekä täällä jo mainitut "karjalanpiirakkatossut". Ajankohta oli 70-luvun loppua.

Kolmasluokkalainen tyttöni käyttää sisäliikunnassa yleensä toppia tai t-paitaa sekä verkkareita, collegehousuja tai paksuja legginssejä.