Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Kuukautiskivut" loppuraskaudessa

Vierailija
21.09.2011 |

Ovatko ns. kuukautiskivut loppuraskaudessa aivan normaaleja? Minulla on vielä monta viikkoa laskettuun aikaan ja nyt on pari päivää ollut samanlaisia tuntemuksia kuin kuukautisten aikana eli sellaista jomotusta alaselässä ja -vatsassa mutta ei mitään vatsan kovettumista, mitä olen pitänyt normaaleina harjoitussupistuksina ilman mitään vaikutusta tai avautumista. Voivatko nämä siis olla synnytystä ennakoivia supistuksia? Noita kovettumisia minulla on ollut jo pitkään ja niistä tiedän että ne eivät ennakoi mitään. Minulla on yksi lapsi ennestään mutta jotenkin en vain muista miltä silloin on tuntunut.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kellään koko av:lla ole ollut? :)

Vierailija
2/7 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa tuntu nyt tokassa raskaudessa noita ja lääkäri sano et on supistuksia. Ekassa mua ei supistellut ollenkaan ennen synnytystä ni olin kans vähän pihalla näistä supistuksista, mut niitä ne kuulemma on. Vauva syntyi kyllä vasta viikolla 41..mut huomattavasti nopeemmin kuin eka!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli sitten raskaana tai ei

Vierailija
4/7 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kateellinen jokaiselle, jonka kuukautiskivut ovat vain "jomottelua". minä synnytän joka kuukausi, ilman ponnistusvaihetta tietenkin... mut mullakin oli loppuraskaudessa jomotuksia kun vauva painoi alaspäin, synnytys meni kuitenkin lasketun ajan yli.

Vierailija
5/7 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli alamahakipua kun maha oli ummessa, mutta myöskin kun synnytys käynnistyi. Yöllä oli alamaha normaalia enemmän kipeä, sain sen rauhottumaan joksikin aikaa panadolilla ja sain nukuttua, aamulla kipu voimistui ja muuttui epäsäännöllisiksi supistuksiksi. Vauva syntyi seuraavana aamuna.

Jos sinulla on viikkoja vielä reilusti edessä niin nyt otat ihan rauhallisesti lepäillen ja juo vettä. Jos kipu pahenee mene tarkistuttamaan tilanne.

Vierailija
6/7 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät ne normaalisti ole vain jomottelua mutta nyt tuntuu siltä joten turha olla kateellinen. :) Jos olisi kovat kivut niin ei tarvitsisi kyselläkään mutta kuukautiskivuilta nämä kuitenkin tuntuvat mutta silloin kun ovat minulla lievimmillään. -ap

Vierailija
7/7 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari kertaa raskauden lopussa sellaista, että yhtäjaksoisesti jomotti. Muuten se oli aika samanlaista kuin keskimääräisissä kuukautisissa, mutta tosiaan ei tullut aaltoina, vaan oli yhtäjaksoista. Ne tulivat, kun olin kaupassa ja seisoskelin ja kävelin pidempään. Ne loppuivat, kun istuin tai menin pitkäkseni.

En osaa sanoa, miten ne suhtautuvat synnytykseen, sillä itse en koskaan päässyt niin pitkälle. Yhtenä päivänä lorahti kerran jotakin ruskeaa ja sitten alkoi heikottaa ja kun menin sairaalaan, totesivat, että istukka on alkanut irrota, leikataan.

Kovettumisia mulla ei ollut koskaan, mutta pientä lämmöntunnetta aaltoina kyllä. Oletan, että ne olivat harjoitussupistuksia. Ne eivät tuntuneet yhtään ikäviltä, toisin kuin kuukautisten supistelu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi