Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

merkkejä kun synnytys lähenee onko mulla edes toivoa ellei käynnistetä :/

Vierailija
21.09.2011 |

mulla ei mitään vaivoja ei supistuksia ei kipua siis mitään! nyt 40+5 ja edelleen pitkiä reippaita kävelyitä harrastan uimassa kävin vielä 5 pvä sitten .. olin juuri polilla käynyt ja paikat oli kiinni. :( viikon päästä vasta seuraava poli aika jos sitten jo sisälle ottaisivat. mua ahdistaa tosi paljon. nyt vaan kyselen onko ihmisillä ilman mitään "etuäteis" juttuja lähtenyt vaan synnytys käyntiin?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on, kaksi kertaa ekasta supistuksesta -siis oikeasti ekasta heikosta - lapsi ollut ulkona kolmessa tunnissa. Ekan kanssa meni vedet ja neljännen kanssa tuli sellaisia harjoitussupistuksia enemmän kuin aiemmin, ne kaksi kertaa oli meinaan yksi harjoitussupistus ja sitten kipeät ja kovat supistukset viiden minuutin välein saman tien, jotka puolessa tunnissa muuttui jatkuviksi supistuksiksi, uusi alkoi ennen kuin vanha loppui. Neljännellä tähän vaiheeseen pääseminen kesti kaks tuntia.

Vierailija
2/8 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista odottaessani, mulla ei ollut kertaakaan edes harjoitussupistuksia. Synnytystä edeltävänä päivänä tein vielä 1,5 tunnin reippaan kävelylenkikkin, ja harrastin koko raskausajan muutenkin urheilua melko paljon. Synnytyspäivän aamu alkoi vuodolla, puolen päivän aikoihin alkoi supistelut - ja ennen puoltayötä meillä olikin sylissämme ihana tyttövauva! Joten ei kannata hätäillä, meillä synnytys ainakin alkoi kliseisesti silloin kun sitä vähiten osasi odottaa:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkosesta sain järkyttävän itkukohtaushepulin (siis sellaisen parituntisen...)ja eipä siitä kauaa mennyt, kun synnytys käynnistyi. Kolmosta taas edelsi ne itkupotkuraivarit. Eli näin jälkikäteen ajatellensellainen totaalinen tunnemyrsky on mulla edeltänyt synnytyksen käynnistymistä. Tai sitten vaan kaikella voimakkuudellaan käynnistäneet ne. Tiedä sitten kumpi.

Vierailija
4/8 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mitään muita merkkejä ollut kuin limatulppaa edellisenä iltana. Supistukset alkoivat ekan kerran koko raskauden aikana ihan tyhjästä aamuviideltä ja puoliltaöin oli vauva sylissä. :) Olin itse asiassa juuri edellisenä päivänä (eli 41+0) käynyt neuvolassa ja saanut ajan yliaikaiskontrolliin kun mitään merkkejä lähestyvästä synnytyksestä ei ollut.

Vierailija
5/8 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei limatulppaa, ei yhtä ainutta ees vähän kipeetä supistusta.

sit vaan yhtäkkiä alko aamulla supistaa tosi kipeesti. supisti säännöllisesti 6 tuntia, kävin neuvolassa ja paikat oli suljettu. supisti toiset 6 tuntia ja menin synnärille, sit ks oliki jo hyvin auki :) ainii, rv 41.

kärsivällisyyttä! (p.s. edellisiltana pantu sperma tais tehä tehtävänsä ;) )

Vierailija
6/8 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtava vatsa vaan!

Olin jo 41+1, kun illalla alkoi supistukset ja silloinkin ajattelin, ettei nää nyt heti voi olla niitä oikeita. Aamuyöstä lapsi syntyi!

Vierailija
7/8 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että toivoa on ! :) eli tänään vaan touhuamaan miehen kanssa ;) :)) paljon olen myös liikkunut koko raskauden ajan. en vaan haluaisi käynnistykseen, esikoinen käynnistettiin raskausmyrkytys epäilynä ja meni 4 päivää turhissa supistuksissa jotka eivät tehneet mitää.. :( nyt on pelko kova haluan normaalisti-

ap

Vierailija
8/8 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullakin, tosin ihan ajallaan (la olisi ollut seuraavana päivänä). Edellisenä päivänä olin työkavereiden kanssa pizzalla, ja kuljeskelin tuntikausia kaupungilla sen jälkeen. Yön nukuin yhtä hyvin (eli huonosti) kuin muutenkin loppuraskauden aikana.

Näin jälkikäteen ajatellen merkkinä voi kai pitää sitä, että aamutoimien (suihku, aamupala, lehti) jälkeen olin niin väsynyt, että päätin oikaista itseni hetkeksi ja nukuinkin sitten yli puoleenpäivän. Kroppa kai keräsi voimia, koska sitten noustessani meni vedet. Ensimmäiset supistukset tulivat vasta joskus neljän aikaan polilla, jonne minut käskettiin tarkistamaan, onko lapsi kiinnittynyt, koska vajaa 2 vrk aiemmin neuvolassa ei vielä ollut. Aluksi meinasivat lähettää takaisin kotiin odottelemaan, mutta sydänkäyrän mittaamisen jälkeen huomasivat, että kohdunsuu aukeaa vauhdilla. Ja yhdeksältä illalla tyttö oli maailmassa. Eli se voi tosiaan tapahtua aivan äkkiä ilman sen kummempia ennakkovaroituksia.

Kyseessä oli vielä esikoinen, joten kaikki koko ajan olettivat automaattisesti, että yliajalle menee ja synnytys on hidas. Sairaalassakin kätilöt olivat varmoja, että neiti syntyy vasta seuraavan vuorokauden puolella, koska "kyllähän se ensisynnyttäjillä kestää". Hyvä että ehdin polilta synnytyssalin puolelle ennen ponnistusvaiheen alkamista, kun olivat sitä mieltä, ettei vielä ole mitään kiirettä. Vähältä piti, etten joutunut synnyttämään yksin, kun kätilöt olivat kaikki koko ajan naapurihuoneissa. Koko synnytyssalissa kerkesin olla kaikkiaan ehkä reilu tunnin... :)