Jos tili käy päivän aikana miinuksella, onko se tilinylitys? Vai pitääkö olla miinuksella yön yli
jotta lasketaan "tilinylitykseksi"? Koska se päivön päätössaldo edes katsotaan?
Mulla käynyt pari kertaa niin, että päivällä mennyt miinukselle ja illalla oon siirtänyt rahaa sinne niin, että tili taas plussalla... Saman päivän aikana tilanne siis korjattu...
Kommentit (8)
mä en halua, että pankissa näkyy, että mä olen "tilinylittäjä".
ap
Voi vaikuttaa myöhemmin esim. lainan saantiin.
vaikuta lainan saantiin, mutta jos tili ylittyy monta kertaa kalenterivuodessa, niin sitä voidaan sitten jo katsoa.
pankkiin jos vaikuttaa lainansaantiin, ei ainakaan itsellä vaikuttanut yhtään mitenkään että otin lainan pankista toki silläkin merkitystä asioiko pankinjohtajan kanssa vai tiskityöntekijän, itse asioin pankinjohtajan kanssa.
mutta se on hirmuisesti pankista kiinni, että miten suhtautuvat moiseen. Opiskeluaikoina kirjoitettiin aina tilit yli, jos esimerkiksi tuet oli tulossa maanantaina ja meillä ei ollut torstaina enää rahaa. Ostoksen kun teki torstaina, veloitus meni perjantaina ja tilin saldo punaiselle. Mutta siinä se sitten pysyi viikonlopun, kun silloin ei nuita maksutapahtumia kirjaudu ja sitten maanantaina tuli raha, joka korvasi miinukset.
Ei ole sallittua, mutta ei kukaan siitä koskaan ongelmiin joutunut. Mitä nyt OP veloittaa 10 euroa "sakkoa" joka kerta kun tili on yhtään miinuksella vuorokausirajan yli... Tai vähän pidempään, sillä monesti ehdin vielä aamulla korjata tilin saldon ennen "sakotusta".
Joku yksittäinen tilinylitys ei vaikuta, jos muuten on säännölliset/ hyvät tulot ja pitkä asiakassuhde. Meillä esim. on useita tileja ja sijoituksia, satunnainen tilinylitys ei ole tarkoittanut sitä, että rahaa tai varallisuutta ei olisi ollut.
pankkiin jos vaikuttaa lainansaantiin, ei ainakaan itsellä vaikuttanut yhtään mitenkään että otin lainan pankista toki silläkin merkitystä asioiko pankinjohtajan kanssa vai tiskityöntekijän, itse asioin pankinjohtajan kanssa.
lapuuja ne lähettellee vaan kotiin.