Onko teistä kukaan muu näin teknisesti kehitysvammainen?
Nyt en voi katsoa sitä viehättävää kiinteistötätsyä, kun en kertakaikkiaan osaa laittaa noista viidestätoista samannäköisestä kaukosäätimestä näitä masiinoja päälle. Yhdestä menee joku, mutta ei se tietenkään ole se "taajuus" tai mikä lie, mistä tuo digiboksi, missä on sitten se joku kortti, josta näkyy joku tietty paketti, josta näkyisi se tarpeellinen kanava... Ja toisesta menee päälle vaan se joku, mikä tietysti on väärä ulk1. tai Dtv tai mikä helvetti lie... Hohhoijaa, taidanpa mennä nukkumaan...
Nimimerkillä "enää en ihmettele, miksi mummot vaatii laskujen maksumahdollisuutta pankkikonttoreissa"
Kommentit (6)
En osaa nyt auttaa tähän hätään... Pyydä puolisoa, lasta, serkkua, lapsenlasta tms. apuun tekemään ohjeita.
On olemassa monenlaista elektroniikkaa. Joissakin laitteissa käyttölogiikka ja valikot ovat turhan sekavia, siis on huono käytettävyys. Ostettaessa esim. tv:tä kannattaa käydä kokeilemassa kunnolla kaikkia eri merkkejä eikä vaan ostaa sitä, missä on esim. paras kuva jonkun testin mukaan tai sitä joka on kaikkein halvin tai sitä, mikä on kaverillakin vaikka ei itse tykkäisi käyttää sitä. Siten saisi sellaisen, joka on itselle hyvä. Toki pitää katsoa, että tarvitsemasi liitännät löytyvät (n kpl HDMI, kuuloke, SCART, optinen ääni, ...).
Eli seuraavan kerran kun menet kauppaan...
Sä voisit ton ongelmas lisäksi miettiä kielenkäyttöäsi, kehitysvammainen sana ei sovi tohon yhteyteen!
Töissä aina joku sanoo asiaa tai tilannetta "vammaiseksi". Silloin mietin vain mielessäni kuinka moukka puhuja on. Minulla on kehitysvammainen poika.
Töissä aina joku sanoo asiaa tai tilannetta "vammaiseksi". Silloin mietin vain mielessäni kuinka moukka puhuja on. Minulla on kehitysvammainen poika.
Ei noista kannata stressata, koska se on vain yksi sanontatapa muiden joukossa, En minä jaksa hermostua siitä, että netistä löytyy varmaan miljoonia "olenko tyhmä vai sokea kun en löydä/tajua/osaa" -tyyppisiä kysymyksiä tai keskustelunpätkiä.
Itse puhun puolitutuille ja tuntemattomille mahdollisimman neutraalisti.
Puhun vain asioista joista suurin osa voi olla loukkaantumatta tai vihastumatta. Näitä ovat perinteiset sää, liikenne, suuret maailmantapahtumat ja lomat töistä esim.
Vältän aiheita kuten lapset/lapsettomuus, politiikka, yksityiskohtainen urheilun kommentointi, terveys/sairaudet/kehitysvammaisuus, raha/palkka, alkoholi/baari tai erityisen henkilökohtaiset aiheet.
Kaikesta em. pystyn toki puhumaan, jos vaan saan selville keskustelukumppaneiden ajatukset kyseisestä aiheesta.
Kyllä omaan puhetyyliin ja sanontoihin pitää pystyä vaikuttamaan. Moukkamaisesta puhetavasta voi päästä eroon.
Sä voisit ton ongelmas lisäksi miettiä kielenkäyttöäsi, kehitysvammainen sana ei sovi tohon yhteyteen!