miten lentoyhtiö saa tietää, millä viikolla olen
jos lennän raskaana? Onko niille aina pakko ilmoittaa? Miten naista voidaan estää pääsemästä koneeseen esim. viikolla 40., jos hän ei ole missään maininnut raskautensa kestoa?
Kommentit (25)
pyydettäessä esittää lääkärin todistusta raskauden kestosta, ei lennolle vaan pääse.
joka kirjoittaa todistuksen raskauden kestosta. Jos olet kärsinyt supisteluista tai muusta ennenaikaiseen synnytykseen viittaavasta, niin voi olla ettei lääkäri kirjoita todistusta lennolle.
Jos olet kovinkin raskaanaolevan näköinen, niin kysyvät sitä lähtöselvityksessä. Jos ei ole et pääse lennolle ja vastaavasti jos olet viikon 36 pahemmalla puolella, niin et pääse silloinkaan.
Ja lentoyhtiöstä riippuen tarvitaan raskauden kulusta lääkärintodistus rv 28 jälkeen.
itse lensin lontoon kautta hong kongiin kun olin 30+ raskausviikolla eika kukaan kysynyt mitaan. eihan ne check-in:ssa edes nae sun mahaa kun se tiski on niin korkea.
itse lensin lontoon kautta hong kongiin kun olin 30+ raskausviikolla eika kukaan kysynyt mitaan. eihan ne check-in:ssa edes nae sun mahaa kun se tiski on niin korkea.
tai jos väität olevasi / olet vain lihava?
eivät varmaan pakota raskaustestille??
itse olen lihonut masun kohdalta raskauden jälkeen ja näytän ihan 30 vk olevalta! jos alkavat kysellä, miten todistan etten ole raskaana??
jos valehtelet ja pääset lennolle.
Sitten lennolla sattuu jotain, tulee vaikka lapsivesi --> ylimääräinen välilasku.
Arvaas, kuka maksaa? Ja maksaa vähän helvetin paljon.
en kylla aikonut vaittaa olevani lihava jos joku olisi kysynyt. olisin varmaan vastannut totuuden mukaisesti, mutta kukaan ei kysynyt mitaan...
jos tapahtuu jotain yllättävää ja suunnittelematonta. Ja sit sekin, että jos tehtäis välilasku lähimmälle kentälle ja joutuis johonkin Romaniaan tai ties mihin sairaalaan synnyttämään, siis sellaiseen paikkaan jossa en haluis synnyttää.
mutta onko sulla varaa pahimmassa tapauksessa maksaa välilasku jonnekin kentälle, mistä ambulanssi tulee hakemaan sut parin lääkärin voimin vaikka hätäkeisarinleikkaukseen ja maksaa yksityissairaalakulut vaikka Monacossa?
Matkavakuutus ja lentoyhtiö maksattaa nimittäin siinä tapauksessa ne kulut sulta.
että vaikka on ehkä helppo livahtaa salaa lennolle, niin jos lapsi alkaa syntyä tmv. raskauteen liittyvää sattuu ja kone tekee hätälaskun tmv. niin se raskaan ollut MAKSAA KOKO LYSTIN. Ja siinä puhutaan vähintään kymmenistä tuhansista euroista, ehkä isommistakin summista (riippuen tuleeko kuluja "vain" välilaskusta vai ehkä muistakin kuten muiden matkustajien jatkolennoilta myöhästymisistä jne. jne.)
On eri asia saada arvaamatta sydänkohtaus tmv. lennolla, vert. tahallaan rikkoa selvästi ilmoitettua sääntöä --> ei saa lentää enää raskausviikosta X eteenpäin.
etta vaikka synnytys alkaisi koneessa ei se usein etene kovin nopeasti... eli ei siita kannata heti ensihetkessa ruveta huutelemaan.luultavasti paaset 'kotiin' (minun tapauksessa olin menossa kotiin hong kongiin) ja onhan niita tarinoita joissa vauva on syntynyt koneessa. mutta en tietenkaan suosittele kenellakaan lentamista jos on pienintakaan ongelmaa tai mahdollisuutta etta jokin voisi menna vikaan..
kun siitä pahimmassa tapauksessa tulee helvetinmoiset ongelmat sekä itselle että muille matkustajille? En tajua, miksi edes kyseenalaistaa sitä, huomaako joku.
Ärsyttää tuollainen. Jos sääntönä on, ettei tietyllä viikolla enää saa lentää niin ei sitten lennetä ja piste.
etta vaikka synnytys alkaisi koneessa ei se usein etene kovin nopeasti...
Kylläpä minua olisi ainakin vaikea pitää hiljaisena, jos lapsivedet menis kesken lennon! :D
Joo, eihän se lentoyhtiö voi tietää raskauden kestoa, mutta niillä on oikeus olla ottamatta lennolle jos ei ole mitään millä todistaa viikkoja. Jos on vaan lihava, niin voi tietty sanoa niin ja päästä lennolle ja jos sitten olikin raskaana ja jotain käy, niin ei ehkä enää auta edes se lottovoitto, kun on sen verran kallista lystiä ne ylim. laskeutumiset ja varmaan lentoyhtiökin muistaa jollain ihan muulla kuin ilmaisilla lennoilla, mikäli lapsi syntyy koneessa, koska heille on valehdeltu raskaudenkestosta. Ainakaan saman yhtiön lennoille on varmaan turha enää pyrkiä ever.
Mun molemmat lapset on syntyneet kolmessa tunnissa ja viela 6 - 10 paivaa ennen laskettua aikaa. En suosittelisi asiaa salaamaan - ei kai se laakarintodistus niin vaikea ole saada?
Ärsyttää tuollainen. Jos sääntönä on, ettei tietyllä viikolla enää saa lentää niin ei sitten lennetä ja piste.
Ihana supisuomalainen asenne :D
- riippuu lentoyhtiöstä aika pitkälti miten tarkasti asiaan suhtautuvat. Olen itse aina hommannut tarvittavan todistuksen lentomatkalle - ei ole ollut kovin suuri vaiva ja minulla on ainakin paperi ettei raskauteni ylitä "sallittuja" viikkoja. Lentoyhtiöhän voi viime kädessä olla ottamatta lennolle tarvittavan todistuksen puuttuessa. Ja jos et ehdi hommaamaan todistusta ennen lennon lähtöä niin tulee niiden uusien lippujen ostamisestakin kustannuksia. Kyllähän kaikkia muitakin lentoyhtiöiden rajoituksia pitää noudattaa - jo ihan lentoturvallisuuden takia.
Jos lapsi syntyy ennenaikaisena lentokoneessa, voi hänelle käydä aika huonosti. Samoin toki äitikin voi ehtiä kuolla verenvuotoon. Itseäni ainakin huoletti aikanaan eniten tuo vauvan hyvinvointi joten siksi jätin lentämisen väliin rv 20 alkaen. Tuon jälkeen voidaan sairaalassa saada supistelu loppumaan ja riittävän myöhään syntyvä lapsi pelastettua. Olisi ollut aika karua tietää, että lapseni kuoli ihan vain siksi, etten malttanut olla lentämättä juuri silloin ja pysyä sairaalan lähellä.
Suosittelen miettimään koko asian uudestaan alusta asti ottaen huomioon, mitä voi pahimmillaan tapahtua.
viimeisillään raskaana olevilta lennot. Samoin kielletään myös mm. teräaseiden vienti matkustamoon tai esimerkiksi joidenkin leikkausten jälkeen on lentokielto jonkin aikaa. Ilmeisesti sekin on sinusta nauramisen aihe?
Petroskoin lentoturmassa koneen perämies oli muuten humalassa. Sinusta varmaan on tiukkapipoisuutta puuttua tuollaiseenkaan? Onhan siellä toinenkin ohjaamossa, mitäs sillä on väliä vaikka yksi on humalassa? Eihän näissä asioissa tarvitse niin tiukkoja olla ja sääntöjä noudattaa.
Ihana supisuomalainen asenne :D
jos vatsasi on pieni. Mutta tarvittaessa voivat pyytää näyttämään lääkärintodistuksen. Jos ei ole esittää, ei oteta koneeseen.