Huutiksesta. Miksi jonkun toisen täysin samaa tuotetta huudetaan enemmän?
Myyn huutiksessa lapsen merkkivaatetta(toppatakki).
Joku muu on myymässä ihan samaa tuotetta, laittanut aloitushinnan alemmaksi,mutta hinta kohonnut ylemmäksi kuin minun takissani. Miksi monet ihmiset huutavat sitä, mutta eivät huuda minun?Toisella siis 5huutajaa,minulla ei yhtään.
Kyseessä molemmilla uusi vaate.
Onko kyse kuvien laadusta ,vai mistä?
Kuitenkin jokaisen luulisi löytävän myös minun kohteeni ja tajuavan että hinta on alempi kuin siinä jota hulluna nyt huudetaan.
Kertokaa mistä on kyse?
(Linkkiä en viitsi laittaa..)
Kommentit (20)
Enemmän kauppoja, enemmän plussia, enemmän tuttuja ostajia...
Olen suht uusi,mutta miinuksia ei ole yhtään.
uusilta myyjiltä, jotain muutaman euron kirjoja kyllä.
ja takin voi noutaa. Säästää monta euroa kun ei tarvi postitusta.
herättää huomiota, ja silloin tulee yleensä enemmän huutoja. Ihmiset ajattelevat että hohoo, tuota huutaa jo 5, se on varmaan hyvä tuote, eivätkä sitten hoksa akatsoa saisiko saman tuotteen joltain muulta halvemmalla.
Toinen on sitten just esim. kuvien laatu ja kohteen kuvaus. Jos on vaikka sama paita kahdella, ja toisella hyvä kuva josta näkee tuotteen tarkkaan ja toisella joku suhru (josta ei välttämättä näy esim. väri hyvin, sehän voi muuttua pesussa yms) niin kyllä se hyvä kuvainen saa enemmän huutoja. Ja sama kuvauksen suhteen, jos toisessa on esim. paita 150 cm ja toisessa annettu tarkempi kuvaus (esim. paidan mittoja, materiaalia jne) niin hyvä kuvaus saa usein enemmän huomiota (vaatekokojen mitoitus vaihtelee, voi tulla kutistumisia jne.).
uusilta myyjiltä, jotain muutaman euron kirjoja kyllä.
Ihmeellistä ennakkoluuloisuutta.
Eikö se tavaran laatu kerro jotain?
EI kai kukaan sano myyvänsä täysin uutta vaatetta,joka onkin jotain muuta?
En ymmärrä näitä huutonetin sanomattomia sääntöjä.
Olen joskus huomannut vastaavanlaisia tapauksia. Itse huutaisin ehdottomasti sen sun tuotteesi halvemmalla, palautteiden määrästä riippumatta.
Jos kyseessä olisi käytetty tuote, silloin varmaan kuvat ja niiden laatu vaikuttaisi enemmän, mutta uudessa tuotteessahan silläkään ei luulisi olevan merkitystä.
kyllä ihmeelliseltä. Tuskin se palautteen määrä niin paljon vaikuttaa. Laita linkki vaikka siihen, mitä on huudettu paljon, niin päästään arvioimaan.
Jos on kerrottu hyvin lyhyesti ja tylyn omaisesti tuotteista, niin en huuda. Jos taas myyjällä on miljoona vaatimusta kaupanteon suhteen, en huuda. Netistä otetut kuvat on turn off, pitää olla hyvät itse kohteesta otetut kuvat. Postikulut pitää olla näkyvissä ilman että tarvii kysellä niitä!
Kenties se alhainen lähtöhinta innostaa huutojen tekemiseen ja sitten muodostuu jonkinlainen kilpailutilanne. Yksi esimerkki voi olla, kun eräs myyjä myi uusia muistitikkuja. Lähtöhinta oli nolla ja minimikorotus pieni. Loppujen lopuksi hinta nousi korkeammaksi, kuin mitä vastaava uusi tuote olisi ollut kaupassa :)
Jotain kieroutunutta tapahtuu, kun ihmiset pääsevät huutamisen makuun...
jos joku kohtuu suositun blogin pitäjä laittaa blogiinsa huutonetlinkin, tulee AINA paljon huutajia. Samoin jos on joku joka myy paljon ja jolla on vakiostajia. Kummassakaan tapauksessa ostajat ei luultavasti lähde erikseen etsimään olisiko jollain sattumalta juuri samaan aikaan just samaa tuotetta haövemmalla.
Katson aina välillä onko heillä jotain sopivaa myynnissä. En ehdi tai jaksa etsiä hauilla ja siksi voi jäädä hyviä kohteita huomaamatta. Huutiksen etusivun ikkunasta olen kyllä huutanut muiltakin myyjiltä, koska se sattuu aina silmään kun sivun avaa.
Itse veikkaan myös (kuten joku muukin) että hinta riippuu paikkakunnasta.
btw: Onko muutkin ihan kypsiä huuto.netin paikkakuntahakuun? Haluaisin etsiä yleensä Pirkanmaalta, mutta ei onnistu kuin yksi kaupunki/kunta kerrallaan. Ärsyttävää!
ja ihmettelin ihan samaa.
Katsoin mitä on tarjolla ja ihan samalla kuosilla löytyi tosi paljon. Tarkistin menneet kaupat ja huomasin ok, keskimäärin tästä on saatu 15 e.
Laitoin kunnon kuvan, nouto, postitus vaihtoehdot ja lisäksi hinnan mitä paketti oikeesti maksaa eikä mitään hölmöjä pakkauskuluja tai kysy ostajalta.
Laitoin lähtöhinnaksi euron, osta heti 15 ja ei hv.ta. Reppu oli myynnissä alle vuorokauden.
Mä inhoan hv.ta ja en osta sellaisilta myyjiltä yhtään mitään.
Lisäksi mullakin on muutama vakkarimyyjä, kun käyn huutiksessa tarkistan aina onko heillä mitään kivaa myynnissä.
Näethän sinä paljonko tuotetta on katsottu. Moni ihminen huutaa vasta viime tipassa, joten älä vielä huolestu.
Katson aina välillä onko heillä jotain sopivaa myynnissä. En ehdi tai jaksa etsiä hauilla ja siksi voi jäädä hyviä kohteita huomaamatta. Huutiksen etusivun ikkunasta olen kyllä huutanut muiltakin myyjiltä, koska se sattuu aina silmään kun sivun avaa.
löytää sen mitä etsii.
esim, hakuun;Reimatec haalari 86cm
tms.
- jos myyjällä on negaa (1-2 on vielä ok, mutta jos enemmän niin jätän väliin jos ei ole ihan pakko ostaa häneltä). Varsinkin jos on kommentoinut nega-palautteisiin jotenkin v-mäisesti, HUUTAMALLA ja !!!-huutomerkeillä
- postikuluja ei ole mainittu. "Kysy myyjältä" - ei jaksa.
- kaikki myyjän ihme omat ehdot, säännöt ja negauhkailut tuotteen kuvauksessa - juu ei
- tuotteen huono kuvaus/huonot kuvat. Kuvattomia ilmoituksia en edes katso.
- jos tuote on lähellä voi noutaa ja säästää postikuluissa, jos huutaa samalta henkilöltä useampaa tuotetta säästää postikuluissa
- hintavaraus: ei innosta, jos on tuote jonka hinnan tietää niin sellainen kiinnostaa enemmän
- jos myyjällä on negaa (1-2 on vielä ok, mutta jos enemmän niin jätän väliin jos ei ole ihan pakko ostaa häneltä). Varsinkin jos on kommentoinut nega-palautteisiin jotenkin v-mäisesti, HUUTAMALLA ja !!!-huutomerkeillä - postikuluja ei ole mainittu. "Kysy myyjältä" - ei jaksa. - kaikki myyjän ihme omat ehdot, säännöt ja negauhkailut tuotteen kuvauksessa - juu ei - tuotteen huono kuvaus/huonot kuvat. Kuvattomia ilmoituksia en edes katso. - jos tuote on lähellä voi noutaa ja säästää postikuluissa, jos huutaa samalta henkilöltä useampaa tuotetta säästää postikuluissa - hintavaraus: ei innosta, jos on tuote jonka hinnan tietää niin sellainen kiinnostaa enemmän
eli jos joku myy esim. lasten t-paitaa, saattaa laittaa siihen samaan "katso muutkin kohteeni, myynnissa reimatec, kivat, rukka" tai jos myy lassien haalaria saattaa olla hakusanalistass lueteltu kaikki maailman haalrimerkit...
löytää sen mitä etsii.
esim, hakuun;Reimatec haalari 86cm
tms.
Seurasin mielenkiinnosta yhden tunnetun valmistajan 2.laatuista tuotetta, jonka sai joku aika sitten nettikaupasta tilattua hintaan n. 21e (ovh. n. 70e). Eli seurailin missä määrin niitä ilmestyy huutonettiin myyntiin ja löytyihän niitä. Osa oli "osta heti"-hinnalla esim. 30e tai 35e. Yksi kohde oli kiinnostava: lähtöhinta 20e ja siitä oli tarjottu jo yli 40e eli tuplasti ostohinta... Tiedän, että ei se joka pyytää vaan se joka maksaa jne. mutta vertailin sitten ilmoituksia miksi osa menee kaupaksi ja osa ei. Osa oli selvästi trokarimaisia; monet samanlaiset myynnissä erikokoisina ja lyhyt (tyly) kuvaus. Ja tämä, josta oli tarjottu eniten oli kuulemma "vahingossa" ostanut ko. tuotteen, kun oli luullut sitä vk-vaatteeksi... Eli siitä oltiin valmiit maksamaan enemmän, kun myyjä oli tehnyt virheostoksen (=antaa rehellisen kuvan itsestään). Sinänsä hassua, että niiltä toisilta olisi siis saanut ostettua sinänsä täysin saman tuotteen halvemmalla. En nyt viitsinyt nähdä vaivaa "kysellä" asiaa mutta lähes poikkeuksetta kaikki laittavat näihin ilmoituksiinsa vain tuon ovh. hinnan vaikka kertovatkin tuotteen olevan 2.laatuinen. Pitäisiköhän ensi kerralla itsekin tilata "vahingossa" kasa halpoja vaatteita, jos niillä voi noin hyvin saada voittoa? ;)
mutta niin tuttua... Ihan sama juttu minun kohteissa - kuvat ovat hyvät, toimituskulut (=vain todelliset postikulut) ilmoitettu, teksti selkeää (ei liioittelua, ylisanoja tai inhottuja ilmauksia). Ja hinnatkin vielä mielestäni alhaiset; kaikki palautteet (yli 200) positiivisia. Ja silti jonkun toisen vastaavat menee kaupaksi paljon parempaan hintaan... En ymmärrä miksi, kun kaikki mahd. epäkohdat on tarkistettu ja kauppaa olen tehnyt jo vuosikausia eli en ole aloittelija. Aikaisemmin kauppa on käynyt paremmin ja ihmiset ovat viitsineet etsiä vastaavia tuotteita. Myynnissä minulla on vain lasten (merkki)vaatteita - pääasiassa uudenveroisia tai vähän käytettyjä, koska muita en viitsi huutikseen asti näpytellä.