Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla tai miehelläsi tapana syödä raakaa tai puoliraakaa lihaa?

Vierailija
18.09.2011 |

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

parmankinkut yms on "raakakypsytettyjä" kun on sellaista kuivattua lihaa. Rakastan myös carpacciota, bresaolaa ja tartarpihvejä. Noita viimemaninittuja mummoni syötti minulle jo silloin kun olin ihan pikkutyttö:)

Jos taas tarkoitat pihvejä niin medium on paras mun mielestä.

Vierailija
2/16 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tartar- pihvi hyi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tartarpihvit on molempien herkkua. Liha valmistetaan aina puoliraa'aksi ja ravintolassakin tilataan medium miinus tai raaka. Suomessa yleensä raaka, koska siellä on taipumus kypsentää aina liikaa.

Vierailija
4/16 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nautaa ja lampaanlihaa syödään suhteellisen raakana, muttei ihan verisenä kuitenkaan.

Vierailija
5/16 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

medium pihvi tai vaikka lampaan sisäfile... nam.

Vierailija
6/16 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naudan file joko raakana tai medium-. Myös lampaankyljykset on ehdottomasti parempia punertavina kuin läpikypsinä.

Vierailija
7/16 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pihvit kyllä tilataan "mediumina" mutta en miellä sitä puoliraa'aksi.. Mulla on työkaveri joka rakastaa raakaa jauhelihaa, sillä on usein eväänä itsetehtyjä jauhelihapihvejä joita on paistettu vain sen verran pinnalta että pysyvät kasassa, sisältä siis raakaa. Ällöä mun mielestä.

Vierailija
8/16 |
18.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihvejä tosin menee harvoin.

Onko ilmakuivatut, palvatut kinkut yms. mitä raaka-kypsä asteikolla?

Vierailija
9/16 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten ei syödä lihaa.

Vierailija
10/16 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muita taudinaiheuttajia?

Vierailija
11/16 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

terkuin biologi ja lääkäri

ja muita taudinaiheuttajia?

Vierailija
12/16 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin carpaccioa.

Pihvit medium tai pikkuisen alle, ei puoliraakoina tai verisinä.

Enemmän menee kyllä "raakaa tai puoliraakaa" kalaa: erilailla graavattua tai marinoitua siikaa, lohta, silakoita ...

Vierailija
13/16 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Tosin meillä ei nautaa syödäkään. Mutta joo, graavilohta mä saatan syödä.

Ihmettelin kyllä, kun neljän tähden illallisessa kokki mielestäni haukkui hirvenpaistin liian kypsäksi, olisi vissiin pitänyt olla punaista?

Tuota itse metsästettyä lihaahan ei tarkisteta, ja paikallisella seuralla on joskus tapana jättää ruhot hiukan liian kauan roikkumaan, ja kait muutenkin on ollut jotain seulaksi ammuttuja paloja siellä parempienkin seassa saastuttamassa Ei ole. Tosin meillä ei nautaa syödäkään. Mutta joo, graavilohta mä saatan syödä.

Ihmettelin kyllä, kun neljän tähden illallisessa kokki mielestäni haukkui hirvenpaistin liian kypsäksi, olisi vissiin pitänyt olla punaista?

Tuota itse metsästettyä lihaahan ei tarkisteta, ja paikallisella seuralla on joskus tapana jättää ruhot hiukan liian kauan roikkumaan, ja kait muutenkin on ollut jotain seulaksi tai mitä lie suolille ammuttuja paloja siellä parempienkin seassa saastuttamassa. Tosin hirveä mä en syö kypsänäkään..

Vierailija
14/16 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaiken lihan lähes raakana, paitsi kanaa.

Lihan maku on uskomattoman ihana. Kalaakin syön mieluiten raakana.

Vierailija
15/16 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mm. naudanliha- ja kengurupihvit syödään meillä aina korkeintaan mediumiksi kypsennettynä. Hirvipaisti on myös parhaimmillaan silloin, kun se on sisältä vielä punertavaa. Kanan ja possun kanssa ollaan tarkkoja, että ovat kypsiä, mutta muut pihvit on aika vastenmielisiä täysin kypsiksi (=harmaiksi) kypsennettyinä.

Tietyt kalat menee raakana myös, tosin riippuen vähän ruokalajista, tietenkin.

Vierailija
16/16 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjoisessa on tapana tehdä kevättalvella kuivalihaa, kuivataan suolattua lihaa ulkona.

Hyvää se on , periaatteessa kieltämättä raakaa ja kyllä niitä näkyvät linnut nokkivan, ja kissa käy kokeilemassa jos saisi jotain mukaan. Myös kärppä on nähty niiden lihojen kimpussa.

Noihin verrattuna lienee aika pientä se, että toiset laittavat kissankupin samaan tiskikoneeseen kuin omat astiat.

Ja se liha on tietenkin tarkastamatonta hirveä tai poroa. Edelleen olen hengissä eikä ainakaan ne lihat ole mitään sairauksia aiheuttaneet tiettävästi kenellekään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme