Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaisitko tällaisessa tilanteessa uuden työtehtävän vastaan?

Vierailija
17.09.2011 |

Koitan selittää mahdollisimman lyhyesti vaikka onkin pitkä juttu.

Olen hakenut meidän yrityksen sisällä olevaa vapaata tehtävää huhtikuussa (!). Tehtävä olisi selkeä ylennys (palkkaa noin 800e/kk lisää kuin nyt mutta vastuutakin paljon, todella paljon, enemmän). Sain normaalikiitoksen hakemuksesta ja kävin samantien haastattelussa. Sitten ei kuulunut mitään.

Tehtävä oli ensin sisäisesti haussa kaksi kuukautta (huhtikuu-toukokuu) ja sitä mainostettiin joka ikisessä mahdollisuudessa. Sitten tehtävä laitettiin kesäkuun alussa julkiseen hakuun (netti, sanomalehti jne). Samalla kysyttiin olenko vielä kiinnostunut tehtävästä. Vastasin kyllä. Elokuun alussa paikka laitettiin headhunterille hakuun.

Nyt eilen minulta kysyttiin olenko vielä kiinnostunut paikasta ja ottaisinko sen vastaan.

Periaatteessa olen kiinnostunut mutta samalla kettuuntunut. Hain paikkaa jo heti huhtikuussa kun se pantiin auki ja kävin heti haastattelussa. Sen jälkeen paikka laitettiin ulkoiseen hakuun ja jopa headhunterille mutta nähtävästi ei sitten ketään sopivaa löytynyt. Tehtävä ei ole mikään paarialuokan tehtävä mutta kylläkin hyvin vastuullinen ja laaja. Se ehkä pelottaa hakijoita. Palkka aikalailla ok mutta ei ehkä huippuluokkaa ko. tehtävälle (n. 4200e/kk esimiestason tehtävästä, alaisia 8).

Lupasin miettiä viikonlopun yli ja antaa maanantaina vastaukseni. Ottaisitko itse tehtävän vastaan jos:

- tehtävä olisi tosiaan selkeä ylennys ja rahaa tulisi lisää

- vastuuta tulisi kuitenkin myös todella paljon lisää

- olisit ilmaissut mielenkiintosi jo lähes 6kk sitten ja et olisi kelvannut kun vasta kun muita ei löytynyt

Olenko nyt liian herkkähipiäinen tässä mutta ketuttaa oikeasti. Yritys on käyttänyt tuhottomasti aikaa ja rahaa löytääkseen tehtävään jonkun muun hakijan kuin minut mutta nyt sitten kelpaankin. Vaan olenko enää kiinnostunut juuri tuosta syystä - olisitko sinä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopivan ajan päästä ihan muualle, tulisihan siitä cv:hen ihan mukava lisä...

Vierailija
2/6 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toisaalta, jos haluat edetä urallasi, voisi tuon kautta päästä näyttämään mitä osaa. Entä voiko palkasta neuvotella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kertoisin, että huhtikuussa hakiessani olin vakavissani, mutta seurattuani prosessia lähes puolen vuoden ajan olet tullut siihen tulokseen, että nyt täytettävä paikka on paljon vaativampi kuin mitä alunperin oli avoinna. Siksi pyytäisin kättelyssä lisää palkkaa.

Jos niillä olisi siihen joku toinen, se olisi jo palkattu. Ei ole, joten pelasta heidät ja ota lisää rahaa.

Vierailija
4/6 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sisäiset hakijat on sidottu "palkkataulukoihin" ja kun tämä on luokiteltu "tason xxx" tehtäväksi niin se on sitten se mikä on.

Ulkoinen hakija olisi voinut neuvotella siinä mielessä, että olisi voinut saada erityisiä bonuksia palkan päälle. Sisäisille hakijoille se ei ole mahdollista. :/

Mutta hyvä kuulla tuollainenkin ajatus, että palkka on mielestäsi surkea kakkonen. Antaa lisää perspektiiviä. Minulla on periaatteessa ihan yhtä hyvä mahdollisuus edetä talon ulkopuolella kuin sisällä nykyisen kokemukseni avulla.

ap

Vierailija
5/6 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ajatukset ovat nyt tarpeellisia.

ap

Vierailija
6/6 |
17.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos homma on selkeä ylennys omaan työhösi ja auttaa etenemään urallasi niin miksei sitä voisi ottaa vastaan. Saattaisin toki kysyä että miksei minua heti valittu. Js jos homma onkin perseestä niin voihan sitä sitten aina etsiä uutta työtä ja saa tuosta sitten kivan lisän cv:hen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi