keskeytynyt keskenmeno, joka hoidettu lääkkeillä mutta ei kunnon vuotoa?
Onko kenellekään käynyt näin? Ultrassa kaikki hyvin eli rv 9+3 ja syke Hcg 44000, n 36h tämän jälkeen ultrassa ei enää sykettä Hcg 51000 ja todetaan siis keskeytynyt keskenmeno. Saan tyhjennyslääkkeet kotiin, n 4 h lääkkeiden otosta huomaan vessapaperissa sikiön kädet ja jalan, mutta ei veristä vuotoa eikä kipuja. Seuraavana päivä pikkuhousun suojaan hieman rusehtavaa vuotoa, ei kirkasta ollenkaan, sitä seuraavana päivänä menin gynekologille tsekkaukseen kun ei kunnon vuotoa, niin sisätutkimuksessa todetaan todetaan kohdunsuun auenneen, mutta ei vuotoa. Ultrataan ja todetaan ettei kohdussa ole enää mitään. Nyt siis 4 pv lääkkeiden saannista eikä edelleenkään kunnon kirkasta vuoto, pikkuhousun suojaan tulee vähän rusehtavaa tiputtelua. Pelottaa siis aivan älyttömästi ettei kohtu tyhjene eikä päästä pitkään aikaan yrittää uudelleen!!! Edellisen keskenmenon jälkeen tulin suoraan raskaaksi ja siitä onnistunut raskaus ja sama olisi tietysti tällä krt tarkoitus. Tämä on siis kolmas (ei perättäinen) keskenmeno, mutta 1 joka ei ole vuotanut spontaanisti vaan jouduttu antaa lääkkeet ja vähän sellainen olo ettei ole ihan normaalia. Onko kenelläkään kokemusta?
Kommentit (2)
Minulla lääkkeet eivät auttaneet ja kaavintojakin piti tehdä kaksi kertaa (lääkkeitä otin kolme kertaa).
Minä sain keskeytyneeseen keskenmenoon kahdetkin lääkkeet kun ekat ei toimineet ollenkaan. Toiset otettuani, vatsaa kouristi pari kertaa aivan kuten pahoissa kuukautiskivuissa ja vessanpönttöön tipahti yksi jättimäinen hyytymä (varmaan istukka ja sikiö). Sen jälkeen vuotoa ei ollut nimeksikään. Kävin varmistamassa asian gyniksellä, ja kyllä, kohtu oli tyhjä. Ei siinä sitten mitään isoa vuotoa todellakaan tullut ja kivutkin oli aika pieniä. Sinuna voisin siis rauhassa odotella seuraavien kuukautisten alkua joiden jälkeen voi jo yrittää uudelleen, kerta kohtu on ultrattu ja näyttänyt tyhjältä. Onnea uuteen yritykseen! Itse pidin puolen vuoden yritystauon ja raskauduin sen jälkeen heti ekasta kierrosta kun e-pillerit jätettiin pois :)