En tajua tuota harmaa talous -kampanjaa!
Ai että tämäkin asia on nyt ihan yksittäisten ihmisten vika?!
VITUTTAA Suomessa tämä meininki, että kun on joku yhteiskunnallinen ilmiö, niin ratkaisukeinona on yksittäisten ihmisten syyllistäminen! Sama on nähty ilmastonmuutospuheissa - "suurin kuormittaja on yksityisautoilu, maksakaa siis bensaveroja lisää tai kävelkää", kukaan ei tee mitään julkisen liikenteen edistämiseksi tai sen eteen, että kehitettäisiin tosissaan ympäristöystävällisempiä menopelejä.
Liirumlaarumpiperrystä ja ihmisten syyllistämistä, siinä ne on konstit ongelmaan kuin ongelmaan.
Sitä paitsi sympatiseeraan ihan täysillä pienyrittäjiä, jotka myy osan pimeästi. Valtio kurittaa yrittäjiä aivan kohtuuttomasti, siitä ei kuitenkaan puhuta, vaan enemmän ja enemmän pitäisi luovuttaa yhteiseen kassaan. Ja kysymys kuuluu: millä oikeudella esim. yrittäjästä tulee VÄLISTÄVETÄJÄ, kun kyse on hänen oman työnsä tuloksista?
Ärsyttää ihan suunnattomasti tuo kampanja, silläkin rahalla, mikä on syydetty bussipysäkkijulisteisiin ja nettimainontaan, olisi voinut tehdä jotain oikeasti järkevää. Antaa ne vaikka sinne yhteiseen kassaan.
Kommentit (3)
mutta tykkään ap sun retoriikasta. Tulee ihan Ihmisten Puolueen Päivi mieleen.
Minua VITUTTAA se, että osa yrittäjistä pystyy myymään kuititta mutta itse kuulun niihin väliinputoajiin jotka eivät voi. Jotain tasa-arvoa pitäisi tähän välistävetoonkin saada. PRKL.
ja helpottaa että se ei houkuttaisi kiertämään?
En usko että kyse on puhtaasta vittumaisuudesta vaan osin kyse myös siitä että järjestelmä houkuttaa näin tekemään!
TÄhän päälle vielä kaikki kannustinloukut että työtä ei vaan kannata tehdä kuin pimeenä!
Että politikot voisi välillä vilkaista peiliin eikä vaan keksiä lisää raskasta byrokratiaa valvomaan entisestään raskaan järjestelmän noudattamista
mutta tykkään ap sun retoriikasta. Tulee ihan Ihmisten Puolueen Päivi mieleen. Minua VITUTTAA se, että osa yrittäjistä pystyy myymään kuititta mutta itse kuulun niihin väliinputoajiin jotka eivät voi. Jotain tasa-arvoa pitäisi tähän välistävetoonkin saada. PRKL.
ja mua ei ärsytä harmaa eikä muunkaan värinen talous. Sitä sa amitä tilaa eli yhteiskunta täsäs tapauksessa. Jos jengi tykkää hoidella hommia pimeesti, niin siihen on varmaan tosi hyviä syitä.