Hei kultaset! Mun pitäis laihduttaa 10kg. Tarvitsisin vähän apua.
Yksin olen niin pirun laiska saamaan aikaan mitään. Miten sitä oikein aloittaisi?
Kommentit (8)
kalorinlaskentaohjelmaan. Kiloklubi/kalorilaskuri tms. Sellainen jossa pääsisit vaihtamaan kuulumisia/kysymään neuvoa/yms muilta ihmisiltä. Osta talousvaaka jos sellaista ei ole ja paljon mieleisiäsi kasviksia. Ehkä tonnikalaa ja kananmunia yms hyviä välipaloja, kevyita vaihtoehtoja ruokaan.
Päätä päivä. Vaikka sunnuntai. Siitä se lähtee :)
Aamulla
ruispuuroa (kuiv.hiutaleita 1,5dl+vettä) jugurttia 2-3dl
Lounas;
kukkakaali+parsakaalimuusia 200g
kanapihvejä 2 kpl tai jauhelihaa 200-300g
välipala
sokeriton marja/hedelmärahka
päivällinen
200g raejuustoa + ruisleipä rasvalla, kinkulla ja juustolla
iltapala
vettä ja mahd. jokin suupala kinkkua tai muuta vähäkalorista.
Tällä olen laihtunut, eikä ole juurikaan nälkä.
1) juo tänään 2 litraa vettä
2) syö tänään 500 g kasviksia ja marjoja ja hedelmiä, mieluiten mahdollisimman käsittelemättöminä (ei siis marjapiirakkaa ja kasvisgratiinia vaan jättilautasellinen salaattia, hedelmä ja vaikka 2 dl marjoja smoothiena jogurttiin!)
3) syö tänään proteiinia reilusti -- noin gramma/painokilo!
4) käytä tänään 45 minuuttia liikuntaan: pyöräile, kävele, hölkkää, joogaa, ui, jumppaa tai lähde salille.
5) älä hirveästi stressaa muuten syömisestä -- syöt niin, että olet kylläinen, kartat sokeria ja valkoista vehnää sekä todella prosessoituja ruokia.
Toista tämä, kunnes tavoite on saavutettu -- 2 päivänä viikossa kannattaa jättää tuo kohta 4 tekemättä ja venytellä, saunoa ja nautiskella.
Toimii varmasti!
Jos haluat laihtua pysyvästi, muuta elämäntapojasi.
Lopeta itsesi lohduttaminen ja palkitseminen ruualla tai "herkuilla". Elämässä on muutakin kivaa.
Lopeta sokerin syönti (karkki, pulla, limu, limuviina kuten siiderit yms).
Kuluta enemmän kuin syöt, vaihda hissi portaisiin jne, käy lenkillä (ei välttis laihduta mutta virkistää mieltä).
Tee ruokasi itse, opettele maustamaan. Syö enemmän vihanneksia ja juureksia kuin lihaa/ kanaa/ kalaa.
Nälkä on normaalia, ei mikään kriisi. Syö kun sinulla nälkä, älä muuten. Lopeta syöminen kun olet kylläinen, älä mätä, älä ahmi.
Syö säännöllisesti ja nauti siitä.
Kun syöt, syö !"oikeaa" ruokaa, vältä kevyttuotteita ja muita vastaavia.
Laita voileivän päälle vihanneksia (survottua avokadoa + tomaattia + valkosipulia, revittyä salaattia + kotitekoista pestoa, raastettua porkkanaa + sitruunaa + seesamöljyä) mielummin kuin leikkeleitä. Kunnollista leipää alle, tietty.
Tsemppiä! :)
syö vain sen verran että nälkä lähtee.
Ala harrastamaan/lisää hieman jotain kivaa liikuntaa.
Näillä lähtee. Nuorena (n 30v) hävisi 10 kg kuukaudessa tällä "dieetillä" =)
että tietysti on myös väliä sillä MITÄ syöt, eli syö oikeaa ruokaa johon sisältyy paljon kasviksia. Mutta ÄLÄ laske mitään kaloreita tai hiilareita tms.
Mutta juuri ostin kassillisen sipsejä:) Huomenna sitten...
Sitten teet paperille ohjeet, aikataulut jne.
Ja teet sen mukaan sitten, älä jää sohvalle makaamaan.