Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Monesti olen kuullut että

04.11.2005 |

Aada on niin yleinen nimi?! Myöskin muotinimeksi olen kuullut sanottavan? Enkä oikein ymmärrä.

Mutta eihän se ollut edes vuoden 2004, 10 suosituimman nimen joukossa.

Itse en tunne omani lisäksi ketään toista Aadaa.

Onko Aada teistä hirmu yleinen ja jotenkin muotinimi?

Itseasiassa päätin jo 10 vuotta sitten että jos minulla joskus on tyttö niin nimi on ehdottomasti Aada.

Toisaalta sama se minulle mitä muut ajattelee =)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nimen suosio kasvaa vielä.

Kyllä minusta se on todellinen muotinimi ja hyvä sellainen...vaikka minäkään en tunne yhtään Aadaa (monilla se on toisena nimenä).

Vierailija
2/5 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 2000 sai 147 tyttöä nimekseen Aada,

2001 Aadoja tuli 252,

2002 nimen sai 328

2003 nimettiin 460 Aadaa ja

2004 485.

Tänä vuonna Aada on tähän mennessä annettu 292

lapselle, mutta vielä ehtii joukkoon monta uutta Aadaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/5 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin Aadan suosio on kyllä kasvanut viime vuosina. Kahtena viime vuonna se on ollut jo 12. suosituin suomenkielinen tytön ensimmäinen nimi Suomessa.

Vv. 1980-1999 (= 20 vuoden aikana) Aada-nimen sai yhteensä 245 tyttöä. Tähän mennessä pelkästään tänä vuonna jo 292 tyttöä on saanut saman nimen, ja jos tämä tahti jatkuu, vuoden loppuun mennessä on noin 350 uutta Aadaa. Tosin viime ja edellisvuosina on ollut enemmänkin.

Vertailun vuoksi

v. 2004 485 kpl.

v. 2003 460 kpl.

v. 2002 328 kpl

v. 2001 252 kpl.

v. 2000 147 kpl.

Minä päätin liki 20v sitten että tyttärestäni tulee Ida. No, ei ole tullut tytärtä, muttei tule Idakaan. Makuni on vuosien mittaan vähän muuttunutkin, mutta ennen kaikkea nimestä on tullut niin suosittu että haluan valita lapselleni jonkun muun nimen. Minusta oli ikävää kouluaikana, että luokallani oli toinen samanniminen tyttö kuin minä. Kumpaakaan ei kutsuttu omalla nimellään, vaan aina " Minna K." tai Minna Koivu... Eikä minun nimisiäni ole minun syntymävuotenani kuin 79!

Mutta jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee ja minusta se on ihan ok :o) Niin, ja Aada on kaunis nimi, kuten Adakin. Ja tunnen itse yhden pikku-Aadan (ensimmäisenä nimenään.)

Vierailija
4/5 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä mieltä ovat näköjään ne sadat vanhemmat, jotka ovat halunneet antaa lapselleen mielestään parhaan nimen:)

Vierailija
5/5 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niinkuin itse jo sanoit, sama se mitä muut ajattelee -yleisyydestä ymv.

Mun tyttö sai top10 nimen, jota se ei ollut muutama vuosi sitten, mutta se oli se kaunein minkä tiesin ja joka juuri hänelle oli " se oikein" nimi.

Yleisyydeestään huolimatta en ollut tavannut ko. nimen edustajia kuin kaksi ja he ovat jo teinejä (vai jo täysi-ikäisiä).

Nyt sitten pari vuoden vanhaa, mutta..

Rekkarin yleisyysluvut (paitsi ensimmäisen etunimen listalla) kertovat kaikki nimet, Osa noista Aadoista on siis toisena ja kolmantena nimenäkin.

Mutta suosio on kasvanut, selkeästi.

(eikä suotta, nätti nimihän tuo on)