Tytöstä vai pojasta kovempi raskauspahoinvointi?
Kommentit (26)
ja niistäkin hyvin erilaiset pahoinvoinnit. Ei ollenkaan ja sitten ihan kaatavaa pahoinvointia.
Nyt odotan viidettä ja olen tolkuttoman huonovointinen ollut. Ei tietoo onko tyttö vai poika.. poikaa kyllä veikkaan :)
En usko alkuunkaan, että sukupuolella olisi mitään tekemistä asian kanssa, paitsi taikauskona.
Eihän sillä sukupuolella ole tuohon oikeasti vaikutusta, vaikka olenkin kyllä kuullut joiltakin, että tytöstä olisi enemmän pahoinvointia.
rajusti seitsemännelle kuulle saakka.
Äidillänikin on molempaa sorttia ja oksensi niin tyttöjen kuin poikienkin odotuksissa melkein loppuun saakka.
Että semmottista..
Esikoisesta ei pahoinvointia, toisesta taas oksentamista viikolle 14 asti.
Mutta tytöstä tuli ihan erilainen raskausmaha kuin pojasta, paljon pienempi. Olin jo 7. kuulla, kun pystyin vielä vaatteilla peittämään raskauteni.
eka odotus: oksensin kerran rv 7, muuten ei mitään ---> tyttö.
Toka odotus: oksensin rv 26 asti ja ajoittain sen jälkeenkin ---> tyttö.
Pahoinvointiin vaikuttaa istukan toiminta, jos se on voimakkaampaa niin pahoinvointikin on pahempaa :)
Niin ja mulla eka odotuksessa oli kyllä siinä verikokeessa joka otetaan ennen np-ultraa niin alempi lukema kuin mitä normaalisti istukan PAPP-A arvo on..Olipas sekavasti sanottu :D
oksensin ekasta lapsesta yötä päivää ekat 7 kk ja tyttöhän sieltä tuli. Yhdelläkään tänä vuonna lapsensa saaneista kavereista ei ole ollut raskauspahoinvointia (kavereista 14 saanut lapsen tänä vuonna) ja jokainen heidän lapsistaan on ollut poika.
En silti usko yhtään, että sukupuoli määräisi pahoinvointia mitenkään. Itse voin muutenkin herkästi pahoin ja olin jo etukäteen varma, että oksennan vielä synnytyssalissakin (ja niin muuten kävi).
Esikoinen oli poika, oksensin puoliväliin raskautta aamusta iltaan, kerran tipassa.
Välissä oli kaksi tyttöä ja poika, kaikista suhteellisen normaali pahoinvointi.
Kuopus tyttö, ja pahoinvointi oli invalidisoivaa, kunnes sain luvan syödä Postafenia. Sitten ei tarvinnut enää oksentaa kuin kerran päivässä...
lähes oireettomia kaikki raskaudet, ihan samanlaisia kaikki
pari viikkoa. Tytöstä etovaa oloa n ekat 16 rv.
Olen kuullut että pahoinvointiin vaikuttaa jollain myös raskauksian määrä. eli jos esim kolmas niin tokaa enemmän pahoinvointia. lisäksi istukan aktiivisuus ilm. vaikuttaa.
Eka raskaus oli muutenkin helppo ja voin tosi hyvin. Toka raskaus oli kaikkea muuta kuin helppo. Jäin s.lomalle jo rv 23 kun en pystynyt tekemään pahojen liitoskipujen takia töitä, istumatyö.. No loppuen lopuksi en pystynyt kävelemään, en makaamaan, en nukkumaan enkä istumaan. voin kertoa, että olin hyvin onnellinen kun neiti syntyikin rv 36.. Painoa oli jo onneksi reilu 3kg ja kaikki meni hyvin ja lapsi oli ns valmis
odotusaikana. ehä ne hormoonit jotenkin vaikuttivat uskoisin.
pojasta voimakasta aamupahoinvointia&oksentelua rv11 asti, tytöstä taas jatkuvaa lievää etovaa oloa rv22 saakka.
tytöstä ei mitään.
Yksi tyttö ja yksi poika minulla. Poikaa odottaessa oksensin ensimmäiset 5 kk lähes joka päivä ja monesti useamman kerran päivässä.
eli eka (tyttö) suht nuorena - hyvin vähäistä etomista
toka (kaksospojat) alle kolmekymppisenä - illalla rajumpaa etomista, mutta muuten ei juurikaan
kolmas raskaus päälle 30v (poika) - etomista kellon ympäri (paino alkoi nousta vasta rv20)
Ei ole onneksi tarvinnut oksennella kuitenkaan.
itsellä ei ollut mitään oireita kummastakaan :) oli ihanat raskaudet.