Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Päiväunista

15.09.2011 |

Minulla on 7,5kk poika, joka tuntuu olevan jatkuvasti väsynyt. Mietin että teenkö jotain päikkäreiden suhteen väärin koska vauva saattaa nukahtaa myös rattaisiin puolenpäivän jälkeen kun ulkoilemme sekä illalla noin tuntia ennen iltapalaa. Vauva on kyllä hyvin tempperamenttinen ja kovaääninen. Hän tekee kaikki asiat täysillä ja raivolla. En tiedä jos sekin väsyttää. Olen nyt parin kuukauden verran saanut häntä nukkumaan 1,5-2h kerrallaan (ennen hän nukkui vain vajaan tunnin kerralla useita kertoja päivässä) sängyssään ja olen yrittänyt valvottaa myös puolenpäivän aikaan, jotta voisi joskus kyläilläkin jossain. Hän alkaa kyllä olemaan todella väsynyt jo k.13-14 maissa ilman päikkäreitä. Ystäväni ehdotti josko minun pitäisi muuttaa päivärytmiä tyyliin yhtiin päikkäreihin kuten hänen lapsensa alkoi tekemään samassa iässä. Olen kuitenkin lukenut ettei alle 1-vuotiaiden tarvitse pärjätä yksillä unilla ja en halua että poika on yliväsynytkään. On kyllä jännää että poika on toisten päikkäreiden jälkeen jo niin väsynyt että voisi mennä piakkoin jo yöunille.

Päivärytmimme on seuraava:

k.7.00 herätys ja aamupuuro + maito

k.9.00-10.30/11.00 päikkärit jonka jälkeen liha-kasvissose ja maito

k.12.30-13.30 mahdolliset päikkärit rattaissa

k.13-13.30 hedelmäsose ja maito

k.14/15-16.30/17 päikkärit jonka jälkeen liha-kasvissose ja maito

k.18.00 mahdolliset päikkärit rattaissa jos ollaan ulkona

k.19.00 iltapuuro ja maito

k.20.00 viimeistään unille

Poika syö vielä yöllä alkuyöstä.

Onko muilla samoja ongelmia tai neuvoja mitä minun pitäisi tehdä? Menenkö vaan samalla tavalla ja odottelen jos piristyisi parin kuukauden sisällä?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla