haluan lopettaa imetyksen,mutta nokkamukit,pullou ei kelpaa
haluaisin lopettaa imetyksen..ja ihan vaan sen takia että en halua/jaksa enää imettää, mitään sen kummempaa syytä ei ole. toki oma ruokavalioni on myös aika huono ja niukka. haluan vinkkejä siihen miten vauvan saisi juomaan korviketta, en kaipaa ohjeistusta ja neuvoja imetyksen jatkamiseen ja infoa siitä kuinka se olisi parasta vauvalle ja ohjeistusta siitä että imetä sinne asti kun voit alkaa antaa tavallista maitoa.
eli vauva on nyt 6 ja puoli kk. 5kk alkaen olen koittanut tarjota noin kerran päivässä (en joka päivä) nokkamukista,mutta hän ei sitä halua,venttiilillä ja ilman on kokeiltu. myös pari kertaa olen kokeillut tuon 5kk jälkeen tuttipullosta,mutta siitä ei halua myöskään. Vauva ei siis ole ennen tuota 5kk ikää koskenut tuttipulloon kertaakaan. hän ei yksinkertaisesti suostu juomaan korviketta..kiinteitä syö ihan hyvin. EN JAKSA enää imettää,miten maitoa saan hänet juomaan muuten?
Kommentit (3)
Kokeile niin, että lypsät/pumppaat omaa maitoa ja sekoitat siihen korviketta.
Toki nokkamukista/tuttipullosta juomisen opetteluun voi mennä vähän aikaa. Oletko kokeillut hörpyttää?
en tarjoa rintamaitoa nokkiksesta,koska haluan lopettaa koko imetyksen eli en siis halua pumppailla myöskään. tuntuu että oon itse ihan aliravittu kun syön niin huonosti. en vaa yksinkertasesto osaa valmistaa hyvää maukasta ruokaa,enkä jaksa valmistaa. mulla siis riittää että syön joskus puolelt päivin jonku leipäpalan ja sit joskus iltapäiväl jotai ruokaa ja illal vähä jotai,ruoka ei oo mitää monipuolista. ja siis söisin kyl paljon ja hyvin jos joku vaan valmistas sen mulle. toi oli nyt aiheen vierestä toi sepostus.
kysymys siis oli vinkkejä miten lapsen saa pärjäämään korvikkeella niin ettei ole pakko imettää enää?
ap
Jos lapsi on tottunut rintamaitoon, ei se korvike välttämättä maistu, oli pullo mikä tahansa. Ehkä kannattaisi yrittää pumpata tai lypsää ja tarjota rintamaitoa pieni tilkka pullosta tai nokkamukista. Tai tarjoa ihan vain vettä, siinä on neutraali maku. Sitten kun tykästyy pulloon, voi kokeilla sitä korvikettakin.
Kokeile sinnikkäästi, tarjoa joka päivä vähintään pari kertaa sitä pulloa tai nokkamukia. Venttiilipulloista noin pienen voi olla vielä vaikea juoda, paremmin saattaa mennä pelkästä nokkamukista pieniä kulauksia hörppäyttämällä. Niin ja parasta olisi, jos sitä pulloa tai mukia tarjoaisi joku muu, kuin se tissiruokkija. :)