Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytätkö puuhaarukkaa? Pesetkö sen tiskikoneessa?

Vierailija
14.09.2011 |

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarissa oli jokunen aika taaksepäin juttu juuri tästä aiheesta. Jutussa kerrottiin, että puulastoihin ja -haarukoihin ei jäisikään niitä "jäämiä", joita monet tuntuvat pelkäävän. Jos puuhaarukkaa oli käytetty esim. kananvalmistuksessa ja sitten pesty se käsin, oli siinä suuri riski sairastua listeriaan.

Itse olin pessyt puiset lastat ja kauhat aina koneessa ja sen jutun myötä sain myös mieheni muuttamaan kantaansa. Hän kun aina suuttui, kun näki minun laittaneen lastan koneeseen. Että kuulemma myrkytän koko perheen.. :D

Vierailija
2/13 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen kaikki puiset välineet ja ottimet käsin. Kestävät paremmin, eikä ole iso vaiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puulastatkin pesen koneessa.

Vierailija
4/13 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pese tiskikoneessa.

Vierailija
5/13 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän, enkä ikinä pistäisi niitä astianpesukoneeseen. Sitten niitä liotetaan ruoissa. Pesen kaikki puuvälineet käsin. Aina.

Vierailija
6/13 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja en koskaan pese koneessa! En pese myöskään mitään teflon pinnotteisia koneessa.

Vierailija
7/13 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään pistä kattiloita tai isoja kulhoja tiskikoneeseen.

Vierailija
8/13 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa laittaa koneeseen!

Vierailija
9/13 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä pese tefloneitakaan koneessa.

Vierailija
10/13 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja heitin puuhaarukat pois sen jälkeen, kun tyttöni vauvana imeskeli laatikosta ottamaansa puuhaarukkaa, jonka olin pessyt käsin tiskiaineella. Hetken päästä kasvot muuttuivat punaisiksi, oli ilmeisesti saanut haarukasta maidon jäämiä, joille oli silloin allerginen. Eli puu imee kaiken, eikä lähde puhtaaksi. Vuosia etsin vastaavaa muovista haarukkaa, ja viime vuonna löysin sellaisia muistaakseni Anttilasta. Niitä sitten pesen koneessa.

Vierailija
11/13 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja en pese puisia välineitä tiskikoneessa

Vierailija
12/13 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän harvoin, koska niitä ei voi pestä koneessa. Eli käytän vain kun kaikki muovilastat likaisina/käytössä ja pesen sen jälkeen käsin.

Vierailija
13/13 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pesen käsin. Puu on niin huokoinen materiaali, että imee kaiken sen myrkyn konetiskiaineesta itseensä ja siitä se siirtyy sitten ruokiin ja elimistöön. Ei kiitos.

Patologithan jo aikoja ovat todenneet, kuinka ihmisen elimistössä näkyy juuri tuo astianpesuaineen kertyminen elimiin. On se sen luokan myrkky, kuten niissä paketeissakin jo varoitellaan.