Pupulla on silmätulehdus. Mitä pitää tehdä?
Toisen silmän ympärys on märkä ja silmäkulmassa pieni valkoinen rähmä. Muuten tuo vaikuttaa ihan normaalilta ja terveeltä.
Paraneeko se itsestään vai pitääkö ostaa jotain? Jos, niin mitä?
Kommentit (7)
ohjeita kaikkeen mahdolliseen lemmikkien kanssa, se boori- vesi on aika kallista, huomasin juuri.
jos sattuu löytymään niin laittaisin.Oishan viisasta muutoin käyttää lääkärissä ettei pupun vaiva pahene.
Meidän pupulla on ollut 2 kertaa ja se valkoinen rähmä muuttuu todella nopeasti mädäksi jota lääkäri puristaa sieltä silmästä (älä' itse vaan purista)!!!
Vaatii antibioottihoidon ja silmätippoaja. Heti huomenna siis lääkäriin, pupun tilanne voi huonontua todella nopeasti!
Ja hankkisin kunnon silmätipat/lääkkeet sieltä. Lääkäri kuitenkin osaa hoitaa parhaiten. silmätulehdusta ei saa päästää pahaksi.
Mun entisellä pupulla oli silmätulehdus, ja lisäksi korvatulehdus. Silmään saatiin tippoja, jotka kyllä auttoivat. Tippoj piti laittaa aamuin illoin n. viikon ajan.
Korvatulehdus oli muhinut niin kauan ilmeisesti, että oli kertynyt mätää :P . Saatiin antibioottikuuri ja korvatippoja, mutta ei tehonnnut toivotulla tavalla. Pupu meni aika nopeasti huonoon kuntoon, kun lakkasi syömästä. Lopulta piti lopettaa :-/
Tämä nyt oli vähän asian vierestä, mutta ajattelin nyt varoittavana esimerkkinä,, että kannattaa viedä lääkäriin, jos epäilee tulehduksia. Itse viivyttelin tuon korvan kanssa liian kauan. En usknut, että tilanne olisi ollut niin paha, kun pupu ei aristanut yhtään korvia.
Nämä puput kun ovat sellaisia, että yrittävät peitellä omaa huonoa oloa ja kipua. Eivät halua näyttää heikoilta, etteivät vain joudu saaliiksi.
eläinlääkäriin, Helsinkiin. Heiltä ollaan saatu aina hyvää apua lemmikkien sairauksissa.