Keskenmenon jälkeen - koska uusi yritys?
Ihmettelen eri tietolähteiden ohjeita, kuinka pian keskenmenon jälkeen voi yrittää uudelleen. Minulla keskenmeno rv 15 ja halu olisi yrittää heti uudestaan. Aikaisemmista on ovisliuskojakin jälkellä eli voisi kokeilla jo ennen ensimmäisiä kuukautisia. Onko iso riski yrittää heti uudestaan? Millaisia kokemuksia teillä on?
Mammis
Kommentit (2)
Hei!
Itse suosittelisin odottamaan yhdet kuukautiset. Minulla oli tuulimuna raskaus vko 10, joka poistettiin lääkkeellisesti. Tämän jälkeen jälkitarkastuksessa lääkäri sanoi, että saa yrittää heti uudestaan. Tulinkin heti raskaaksi, mutta meni kesken vko 5. Nyt toivon, että olisin odottanut kuukautiset, niin kohtu olisi parantunut paremmin. Tältä saralta on monenlaisia kohtaloita, itsekkin luin positiivisia kokemuksia ja tein ratkaisuni. Ajattelin, että jaan oman kokemukseni, toivottavasti sinulla menee kaikki hyvin päätät mitä vain. Raskaita nämä keskenmenot on, onneksi on puolitoista vuotias taapero pelastamassa päivää.
ennen uuden yrityksen aloittamista, toiset sanoo ettei tartte odottaa. Jos kroppa ei ole valmis uuteen raskauteen, ei tärppää.
Jos odottaa ne yhdet menkat, raskaus ja la on helpompi määrittää. Tosin saadaan ne ultrassa määritettyä joka tapauksessa.
Minä sain keskenmenon rv 10+ ja minulle suositeltiin odottamaan yhdet kuukautiset ennen uutta yritystä. Minulla vaan meni kroppa aivan sekaisin, menkat kyllä alkoivat n. kuukausi keskenmenosta, mutta olivat aivan oudot pitkän aikaa. Lisäksi raskaustesti (labrassa tehty) näytti 2kk positiivista, apteekista ostettu kotitesti näytti negaa heti km:n jälkeen.